Strona 1 z 1

stuki przy gwaltownym dodawaniu gazu

: czw paź 04, 2007 16:07
autor: Ciapajek
wymienilem drazki,koncowki,amorki,przeguby,gumy w wachaczach a mimo wszystko przy gwaltownym dodawaniu gazu cos stuka,metal o metal nie wiem juz co moge zrobic a strasznie mnie to drazni jesli ktos mzoe to prosze o pomoc,dziex z gory :pub:

: czw paź 04, 2007 16:56
autor: h2so4
Sprawdź poduszki pod silnikiem i pod skrzynią biegów :bigok: .

Pzdr.

Re: stuki przy gwaltownym dodawaniu gazu

: czw paź 04, 2007 21:39
autor: Dziadek54
[quote="Ciapajek"]wymienilem drazki,koncowki,amorki,przeguby,gumy w wachaczach a mimo wszystko przy gwaltownym dodawaniu gazu cos stuka,metal o metal nie wiem juz co moge zrobic a strasznie mnie to drazni jesli ktos mzoe to prosze o pomoc,dziex z gory :pub:[/quot

czy jest to takie stukanie jak/ klekotanie/ i po przyspieszeniu ustaje bo byc może że jezdzisz na lichym paliwie i zawory w efekcie tego klekotają wydając takie metaliczne stukanie

: czw paź 04, 2007 22:43
autor: KrzychoKa
"czy jest to takie stukanie jak/ klekotanie/ i po przyspieszeniu ustaje bo byc może że jezdzisz na lichym paliwie i zawory w efekcie tego klekotają wydając takie metaliczne stukanie"

W nawiązaniu do cytowanego przedmówcy, możesz mieć też niewłaściwie ustawiony zapłon - zbyt wczesny! Zawory zaczynają hałasować na podwyższonych obrotach, na normalnych jest spokój, Sprawdź stan świec (kolor i stan elektrod) i to powinno pokazać czy zapłon wymaga regulacji. powodzenia

: pt paź 05, 2007 18:15
autor: Ciapajek
zaplon jest oka,swiecetezoka,kopulka zaplonu jest nowa to wyrazny stukot przy lewej stronie silnika niewiemjuzcomamzrobic,pomocy!!!!!!!!!!
KrzychoKa pisze:"czy jest to takie stukanie jak/ klekotanie/ i po przyspieszeniu ustaje bo byc może że jezdzisz na lichym paliwie i zawory w efekcie tego klekotają wydając takie metaliczne stukanie"

W nawiązaniu do cytowanego przedmówcy, możesz mieć też niewłaściwie ustawiony zapłon - zbyt wczesny! Zawory zaczynają hałasować na podwyższonych obrotach, na normalnych jest spokój, Sprawdź stan świec (kolor i stan elektrod) i to powinno pokazać czy zapłon wymaga regulacji. powodzenia


[ Dodano: 05 Paź 2007 18:17 ]
stukotmetal ometal przy lewej stronie silnika,zaplon jest oka,swiecetezoka,nowakopulka pomozcie!!!!!!!!
KrzychoKa pisze:"czy jest to takie stukanie jak/ klekotanie/ i po przyspieszeniu ustaje bo byc może że jezdzisz na lichym paliwie i zawory w efekcie tego klekotają wydając takie metaliczne stukanie"

W nawiązaniu do cytowanego przedmówcy, możesz mieć też niewłaściwie ustawiony zapłon - zbyt wczesny! Zawory zaczynają hałasować na podwyższonych obrotach, na normalnych jest spokój, Sprawdź stan świec (kolor i stan elektrod) i to powinno pokazać czy zapłon wymaga regulacji. powodzenia

: pt paź 05, 2007 19:30
autor: Dzaba83
Moze jest loz na tlokach i przy przyspieszaniu klekocze jak diesel

: sob paź 06, 2007 11:13
autor: KrzychoKa
Rozumiem że ta lewa strona to jest strona liczona w pozycji gdy stoisz przodem do otwartej maski? Stuki występują tylko wtedy gdy podwyższasz obroty? I czy dźwięk jest regularny czy też występuje z różną częstotliwością?
Gdy jest stały to prawdopodobnie luz na tłoku, panewce lub sworzniu tłok. = rozbiórka silnika. Dźwięk nieregularny - coś lata luzem - trzeba szukać, np. zajrzyj pod osłone paska rozrządu. Są tam dwie śrubki mocujące osłonę do bloku, jak się któraś wykręci to dzieją się cuda, do przerwania paska włącznie.
Sprawdź też ciśnienie w cylindrach i koniecznie obejrzyj stan elektrod na świecach, stuki mogą być powodowane przez nieszczelny zawór - po elektrodach powinno być to widać.

: pn paź 08, 2007 09:12
autor: Ciapajek
lewa strona siedzac za kierownica,czy moga to byc zbyt duze luzy na przegubach wewnetrznych przy skrzybni biegow??
KrzychoKa pisze:Rozumiem że ta lewa strona to jest strona liczona w pozycji gdy stoisz przodem do otwartej maski? Stuki występują tylko wtedy gdy podwyższasz obroty? I czy dźwięk jest regularny czy też występuje z różną częstotliwością?
Gdy jest stały to prawdopodobnie luz na tłoku, panewce lub sworzniu tłok. = rozbiórka silnika. Dźwięk nieregularny - coś lata luzem - trzeba szukać, np. zajrzyj pod osłone paska rozrządu. Są tam dwie śrubki mocujące osłonę do bloku, jak się któraś wykręci to dzieją się cuda, do przerwania paska włącznie.
Sprawdź też ciśnienie w cylindrach i koniecznie obejrzyj stan elektrod na świecach, stuki mogą być powodowane przez nieszczelny zawór - po elektrodach powinno być to widać.

: pn paź 08, 2007 22:31
autor: KrzychoKa
Z tego co napisałeś wnioskuję, że stuki pojawiają się tylko w czasie jazdy, a to raczej zawęża pole poszukiwań tylko do układu jezdnego, dokładną diagnozę da próba na rolkach w stacji diagnostycznej. Powodzenia :)

: pn paź 08, 2007 23:36
autor: francmuz
U mnie stukal .... brak sruby mocujacej silnik z przodu. Dodawanie gazu (na jedynce, dwojce i czasami trojce)powodowalo, ze silnik podskakiwal sobiew rytm wciskanego gazu. Balem sie wtedy ze to cos powazniejszego.

: wt paź 09, 2007 22:59
autor: KrzychoKa
francmuz pisze:U mnie stukal .... brak sruby mocujacej silnik z przodu. Dodawanie gazu (na jedynce, dwojce i czasami trojce)powodowalo, ze silnik podskakiwal sobiew rytm wciskanego gazu. Balem sie wtedy ze to cos powazniejszego.
Zgadzam się z przedmówcą, to też może być przyczyna, nawet nie brak śruby - wystarczy zużyta poduszka! Prawidłowo zamocowany silnik nie ma prawa drgnąć. Przy próbie zabujania nim ręcznie, na postoju, prawidłowo powinieneś zakołysać całym autkiem, jak pod ręką wyczujesz jakiś luz to oznacza zużyte poduszki!

: czw paź 11, 2007 20:34
autor: Ciapajek
dziex za rady,bede probowal dalej,dziex
KrzychoKa pisze:
francmuz pisze:U mnie stukal .... brak sruby mocujacej silnik z przodu. Dodawanie gazu (na jedynce, dwojce i czasami trojce)powodowalo, ze silnik podskakiwal sobiew rytm wciskanego gazu. Balem sie wtedy ze to cos powazniejszego.
Zgadzam się z przedmówcą, to też może być przyczyna, nawet nie brak śruby - wystarczy zużyta poduszka! Prawidłowo zamocowany silnik nie ma prawa drgnąć. Przy próbie zabujania nim ręcznie, na postoju, prawidłowo powinieneś zakołysać całym autkiem, jak pod ręką wyczujesz jakiś luz to oznacza zużyte poduszki!