Strona 1 z 2
Jakie napiecie ładowania podczas jazdy ?
: czw paź 04, 2007 00:23
autor: guti
Zaznacze ze aku było na prostowniku , oczko w obudowie aku pozniej po prostowaniu było zielone, to bylo jakies 2-3 tygodnie temu, dzisiaj zajrzalem pod maske i zauwazylem ze oczko jest białe w aku co oznacza ze niedoładowany , ( aku dobrane według katalogu < jakas Centra) jezdze duzo , głownie trasa, tak z ciekawosci chcialem sie dowiedziec gdzi sie mierzy napiecie ładowanie, czy przykladajac miernik do klem dobrze zrobilem ? Wynik mnie troszke zaskoczył , bo wyszło podczas odpalonego silnika, bez właczonych odbiornikow pradu , 12~13V czy to tak powinno byc ? a moze ja nie tam przyłozylem mierniczek ? moze trzeba było gdzies przy altku ? Dziekiw wielkie za pomoc, regulator napiecia jest prawie nowy , nie kwalifikuje sie do wymiany jeszcze. Moze alternator nie dziala jak powinien ? Jak go sprawdzic ?
: czw paź 04, 2007 00:28
autor: Direct
Powinno byc 13.5V i wiecej.. nawet powyzej 14V!!! Gdzies tak 14.4...ale nie wiecej.
Jesli na wlaczonym silniku masz 12v to znaczy ze praktycznie alternator ci nie laduje i moze to byc wina regulatora napiecia.W przypadku kompletnego braku ladowania swiecila by ci sie kontrolka od akumulatora, ktora sygnalizuje brak ladowania!!
A kontrolga ci dziala??
: czw paź 04, 2007 00:33
autor: To_mas
na zapalonym silniku powyzje 14 powinien dawac
)
guti pisze:a moze ja nie tam przyłozylem mierniczek ? moze trzeba było gdzies przy altku ?
nie normalnie na aku przykładasz
: czw paź 04, 2007 00:34
autor: guti
Direct, kontrolka dziala, wiem tylkoz e zaraz po odpaleniu auta, diodka przez chwile mruga,dopoki nie dotkne gazu, wiem ze to jakies wzbudzenie alternatora jest czy cos. no to kurde jezeli ja mam 12-13 V to nie za dobrze , jitro przyjrze sie jeszcze temu regulatorowi, dzisiaj stwierdzilem ze madługie szczotki jescze i to olalem , a jak sprawdzic sam alternator jak regulator sie okaze ok ? Nierozbierajac go oczywsicie
podlaczajac mierniczek da rade ?
: czw paź 04, 2007 00:35
autor: MZiobro
z tego co wiem i czytalem gdzies tam w benzyniaku powinno byc ok 14 a dla diesla do 14.5....Zreszta regulatory napiecia tak laduja w zaleznosci czy benzyna czy diesel...
: czw paź 04, 2007 00:48
autor: Direct
guti pisze:wiem tylkoz e zaraz po odpaleniu auta, diodka przez chwile mruga,dopoki nie dotkne gazu,
po przekroczeniu pewnej wartosci obrotow alternator zalaczy obwod ladowania.
Jesli masz sprawny regulator..to trzeba by popatrzec na diody w srodku alternatora!!je tez trzeba pomiezyc..ale to trzeba wyjac i rozkrecic alternator
guti pisze:dzisiaj stwierdzilem ze ma długie szczotki jescze i to olalem
szczotki to jedno ... a styki na wirniku to drugie.
: czw paź 04, 2007 01:02
autor: guti
Direct, dzieki za pomoc, jutro posprawdzam , załoze drugi alternator od kumpla, bo on ma zielone oczko
i zobacze co z tego bedzie. Albo sam regulator przełoze i moze to bedzie tylko taka przyczyna, przypomnialo mi sie ze ten regulator ktory byl przed tym obecnym , tez wygladal na dobry, podczas jazdy zaczeły mi szalec swiatła, zrobiły sie jasniejsze, wycieraczki zapieeerniczały ze szok, wyjalem regulator i szczotki mial ok, tylko smierdziało z niego spalenizna, moze ten skubaniec tez tak samo sie zachowuje, tylko te obiawy swiatel i wycieraczek sie nie powtarzaja , no nic , sprawdze jutro i dam znac, dzieki za pomoc.
: czw paź 04, 2007 01:10
autor: Direct
jak co to pisz na PW
pozdro
: czw paź 04, 2007 02:46
autor: bodzio_j
guti,
Zanim cokolwiek zrobisz, sprawdź napięcie na altku. Może się okazać, że tracisz prąd gdzieś po drodze.Jeśli nie będzie ok 14-14.4V to podmień reg, nap.
Regulatory napięcia faktycznie różnie działają.
: czw paź 04, 2007 09:52
autor: guti
dobra tylko jak sprawdzic sam alternator ? zeby wykluczyc jakies straty po drodze ? gdzies sie wpiac bezposrednio w alternator ?
: czw paź 04, 2007 11:38
autor: Direct
żeby sprawdzić sam alternator to musisz go wyciągnąć z autka.rozebrać i pomierzyć diody i uzwojenia(czy uzwojenia nie maja przebicia do masy) !!
: czw paź 04, 2007 12:10
autor: guti
Direct pisze:żeby sprawdzić sam alternator to musisz go wyciągnąć z autka.rozebrać i pomierzyć diody i uzwojenia(czy uzwojenia nie maja przebicia do masy) !!
mam nadzieje ze nie bede musial
nie lubie rozbierac alternatora, bo zawsze cos sie ukreci , albo nie bedzie chcialo zejsc, juz wymienialem łozyska kiedys i cieeezko szło
: czw paź 04, 2007 13:15
autor: chosen
jeśli wymieniales szczotki razem z regulatorem i to nic nie pomogło, mzoe byc tak ze styki gdzies przy rozruzniku są zaśniedziałe i nie łącza, poprzeczyszczaj wszytskie, albo tak jak u mnie było, ładował mi 12,6V, a jak przyłozylem mase z alternatora jest jzu 14V :>
No i wlasnie to było problemem ze była słaba mase, pociągnołem kabelkiem mase z altka do klemy minusówej i mam ponad 14V.
: czw paź 04, 2007 15:31
autor: guti
sprawa przedstawia sie nastepujaco. poogladalem dzisiaj alternator ze szczotkami wliczajaci stwierdzilem ze szczotki sa ok, pozniej idac po kabelku ( odkrecilem przy altku i wyczyscilem styki, troszke byly zasniedziale i przyrdzewiale) idac dalej po kabelku znalazlem uszkodzone oczko w miejscu gdzie kabel z altka spotyka sie z kabelkiem z + Od aku, mowie o rozruszniku ,wymienilem ten kabel, ten od wzbudzenia jest ok. Przed cala operacja czyszczenia i wymiany kabla przelozylem sam regulator z innego altka, mimo ze byly o wiele bardziej zuzyte szczotki ladowania bylo takie samo jak na moim czyli nie dochodzilo do 13 V. Gdy wymieniliem ten kabelek z oczkiem naderwanym ,ladowanie wzroslo do 13,30 V na nieobciazonym silniku, znaczy swiatelka i inne odbiorniki pradu wylaczone.Gdy wlacze swiatla ( zarowki 100W - wiem ze niektorzy powiedza ze za mocne ,aletu nie o to chodzi) wtedy ladowania spada ponizej 13 zdrowo, blisko 12. Nie moglem niestety podmienic altka bo VW polo Fox ma inne mocowanie do altka (jest zalozony od dolu)naciag i otwory nie sa jak u mnie. Mysle jeszcze o tej masie od aku do altka, jak to polaczyc ? czy to nie powinno brac juz masy z silnika ?