Strona 1 z 1

Brak ogrzewania ... nagrzewnica do wymiany??

: śr paź 03, 2007 20:02
autor: Gr@rM!
Jak w temacie, nie ma ogrzewania, uklad chlodzenia odpowietrzalem, sprawdzalem rowniez weze od nagrzewnicy obydwa sa gorace jak sie silnik nagrzeje. Tylko jedna rzecz mnie dziwi a mianowicie:
podczas odpowietrzania, auto na biegu jalowym, temp rosnie, gdy jest w okolicy 90 C podnosi sie poziom wody w zbiorniczku i nastepnie sie przelewa i po 5 s wlacza sie wiatrak, stan wody w zbioriku spada (znajduje sie wtedy pomiedzy min a max) temp spada wylacza sie wiatrak. Czy to jest normale ze podnosi sie az tak poziom wody ??
I wracajac do glownego problemu.... czy pzoostaje tylko wymiana nagrzewnicy??

: śr paź 03, 2007 20:16
autor: agrala
moze ktoras przeslona ci sie nie otwiera. Jak by wszystko bylo z przeslonami ok to jak dochodzi ciepla woda to powinna nagrzwnica grzac choc troche. Sprawdz czy ten wezyk cienki od chlodnicy do zbiorniczka nie jest zatkany lub czy nie jest zatkany kruciec od cienkiego wezyka od chlodnicy. Z tego co wiem to uklad sam sie odpowietrza.
Jezeli robi ci sie tak za kazdym razem ze wylewa sie ze zbiorniczka to to nie jest normalne, sprawdz korek od zbiorniczka

: śr paź 03, 2007 20:22
autor: Paweł Marek
to przelewanie przy odkręconym korku chyba? Przy odpowietrzaniu tak moze być, ale potem juz nie. Albo układ jest nieodpowietrzony albo ta osławiona uszczelka pod głowicą, ale nie martw sie , rzadko, dużo rzadziej niż ludzie ją o pęknięcie podejrzewają. Sprawdź cienki weżyk od zbiornicznka czy drożny

: śr paź 03, 2007 21:52
autor: Gr@rM!
Paweł Marek pisze:to przelewanie przy odkręconym korku chyba? Przy odpowietrzaniu tak moze być, ale potem juz nie. Albo układ jest nieodpowietrzony albo ta osławiona uszczelka pod głowicą, ale nie martw sie , rzadko, dużo rzadziej niż ludzie ją o pęknięcie podejrzewają. Sprawdź cienki weżyk od zbiornicznka czy drożny
tak przy odkreconym korku sie przelewa, wezyk jest drozny. Zauwazylem jeszcze jedna rzecz... podczas odpowietrzania tak przy temp 90 C wlaczylem nagrzewanie i tak przez 2 s lecialo w miare cieple powietrze a zaraz pozniej juz chlodne...

[ Dodano: 03 Paź 2007 21:54 ]
agrala pisze:moze ktoras przeslona ci sie nie otwiera. Jak by wszystko bylo z przeslonami ok to jak dochodzi ciepla woda to powinna nagrzwnica grzac choc troche. Sprawdz czy ten wezyk cienki od chlodnicy do zbiorniczka nie jest zatkany lub czy nie jest zatkany kruciec od cienkiego wezyka od chlodnicy. Z tego co wiem to uklad sam sie odpowietrza.
Jezeli robi ci sie tak za kazdym razem ze wylewa sie ze zbiorniczka to to nie jest normalne, sprawdz korek od zbiorniczka
Jest minimalnie cieplejsze powietrze niz jak przelacze na zimna dmuchawe

: czw paź 04, 2007 09:45
autor: agrala
nie gotuje ci sie czasami woda? Gdy sie gotuje to z nagrzewnicy leci zimne.
Jezeli woda sie nie gotuje to wyglada mi to na brudna nagrzewnice w srodku - moze jest w niej kamien i trzeba ja odkamienic

: czw paź 04, 2007 22:36
autor: fazi205
wiesz co zrób wlej octu albo kup płyn do chłodnic który oczyszcza układa chłodzenia albo zdejmij te dwa węże od nagrzewnicy wpierdziel szlaucha i na maxa wodę odkręć albo powietrze sprężone jak masz sprężarkę w domu też powinno pomódz. Ja to bym zaryzykował z tym płynem do oczyszczania układów chłodzenia wiesz kolego tylko uważaj jak będziesz wlewał go uważaj na ręce byś później nie dotkną koło oczu albo nie wiem co. Jak to zrobisz powiedz co było i co z tym zrobiłeś każdy jest ciekaw pozdrawiam

: pt paź 05, 2007 09:32
autor: agrala
Ja awoja wyczyscilem za pomoca proszku do odkamieniania ktory przyniosl mi kolega z firmy masarskiej - oni uzywaja tego proszku do odkamieniania maszyn.
Wyciagnale nagrzewnice, zrobilem roztwor, wlalem do nagrzewnicy i wlalem do niej to jako wrzatek i tak polezala kilka dni - pozniej wylecialo z niej troche kamienia.
Nie wiem czy pomoze ci sprezone powietrze lub woda pod cisnieniem, kamien trzyma sie dosc dobrze.
Nie polecalbym wlewania takich plynow do ukladu chlodzenia poniewaz kiedys mialem taki przypadek w skodzie ze gotowala sie caly czas woda i wymiana termoztatu lub nawet jazda bez niego nie pomagalo- okazlo sie ze bylo pelno mulu w bloku silika wokolo tuleji. Trzeba bylo sciagac glowice i wybijac tuleje zeby to wyczyscic.
Tak wiec moim zdaniem jezeli czyscisz nagrzewnice to najlepiej odlaczyc ja od rzeszty ukladu zeby nie miec pozniej problemow