Strona 1 z 1

Czy istnieje jakaś metoda na zwiększenie prześwitu podwozia?

: wt paź 02, 2007 20:12
autor: R_Tomek
Mam trochę nietypowe pytanie, a mianowicie chciałbym jakimś sposobem zwiększyć prześwit podwozia w moim Golfie 4 (1.6 benzyna) np. przez zamontowanie sprężyn z diesla lub wersji kombi? A może są jakieś inne sposoby?

Czy któryś z formuowiczów przerabiał może już ten temat i może podzielić się jakimiś informacjami?

Często poruszam się drogami bocznymi i polnymi gdzie stan drogi mówiąc krótko jest tragiczny i zawsze samochód musi się otrzeć o jakiś garb, a o wjeździe do lasu to sobie już mogę tylko pomażyć.

Tak więc interesuje mnie czy jest jakakolwiek sposób na podniesienie samochodu w górę, bo sprzedawać Mi go szkoda.

: wt paź 02, 2007 21:24
autor: Kulon
coś takiego napewno zda egazmin i to tanim kosztem
Obrazek Obrazek

tu masz link do aukcji
http://www.allegro.pl/item247374938_gum ... akosc.html

: wt paź 02, 2007 21:43
autor: abrover
Uprzedzam tylko że w moim E30 miałem takie gumy i pękła mi lewa sprężyna z przodu (nawet nie wiem kiedy) i prawa z tyłu (słyszałem pęknięcie na większej dziurze) także licz się z tym że mogą Ci pęknąć sprężyny, BA!, buda dostaje w d*pę od tych gum również! Choć mam kumpla który wsadził sobie takie gumy na tył w Passacie Variancie (żeby mniej siadał po załadunku) i jeszcze mu nie pękło nic.

Z tym że ja miałem po dwie gumy na koło, jeśli wsadzisz po jednej to może nie być tak źle dla sprężyn.

A i dodam że te gumy prawie w ogóle nie podwyższają samochodu, jedynie usztywniają.

Pozdrawiam

: śr paź 03, 2007 08:53
autor: ppoll27
Jak chcesz to zrobic skutecznie i bezpiecznie - to musiałbyś sprawdzić w etce numery i oznaczenia kolorowe sprężyn do mk 4 do tzw. heavy duty suspension dla takiego silnika (1,6) - ono jest zdajsie wzmocnione i fabrycznie przeznaczone na gorsze drogi, więc powinno być też wyższe ...
Od biedy wydaje mi się że jakbyś zalożył na przód sprężyny od 1,8 benzyna to już powinna być różnica w wysokości bez nadmiernego "usztywnienia zawieszenia" (tak jak w przypadku gum). A na tył możesz zapodać sprężyny do 1,6 w wersji wzmocnionej (H/D) - te można dostać bez problemu.
Np z Lesjofors to masz na przód 4095035 (1,8) a na tył 4295053 (1,6 H/D)
Możesz też pokombinować z rozmiarem opon jeśli używasz 205/60/15 to zmień je na 195/65/15 - różnica w średnicy opony 8 mm czyli prawie pół centymetra wyżej ... zawsze coś ... :bigok:

: śr paź 03, 2007 09:26
autor: pszczyna
Miałem takie gumy i powiem że jedzie się sztywno auto się nie pochyla i ma się uczucie że chce wychodzić z zakrętu , jedziesz jak gdyby na RAFOKU [ w wozie drabiniastym z kołami drewnianymi okute blachą]
A co do pękania sprężyn jak najbardziej się zgadzam

: śr paź 03, 2007 09:44
autor: greg
R_Tomek pisze:a o wjeździe do lasu to sobie już mogę tylko pomażyć.
no mam nadzieje że tylko sobie marzysz - bo art. 161KWw zwiażku z art 47 Ustawy o Lasach naruszałbyś.
Co do sprężyn ja zastanawiałbym się nad wykonaniem metalowych podkładek do gniazd na dół sprężyny np 2-3cm + do tego przedłużka amorka (na górę amorka) o tej samej długości (takie rozwiązanie zastosowaliśmy kiedyś w dużym fiacie - z tym ze nie 3 a 7cm). Z tym ze wtedy nie wiem czy nie trzeba by dokonać korekty geometrii - bo w Fiacie konieczne było zastosowanie nawet innych końcówek drążków - no ale i wysokość była inna

[ Dodano: Sro Paź 03, 2007 9:46 am ]
Z tym ze jedna sprawa - fakt że charakterystyka tłumienia by się nie zmieniła ale... tfu tfu - w przypadku wypadku - nie wiem jak by patrzyli na to pałkarze

: śr paź 03, 2007 13:25
autor: mg-maciek
o tym pękaniu sprężyn to nie słyszłem ale w moim poprzednim mk4 miałem ten problem i miałem również przy obecnym - w obu przypadkach rozwiązaniem okazały się gumy
być może sprężyny pękają jak się wsadza po dwie
ja mam po jednej na sprężynę gdyż dobijało na większych wybojach ale problem niknął - prowadzenie według mnie bardzo dobre, bez zmian
może komfort cierpi bo da się odczuć większą twardość zawieszenia
przejechałem ok 30 tys z gumami
pozdrawiam

: śr paź 03, 2007 18:58
autor: MarcoVW
No dokladnie jak bylo pisane wyzej , na gumach sie jezdzi jak na ROFAKU. Wystraczy spojrzec i przecierz widac ze z punktu technicznego taka guma zaburza naturalną charakterystyke pracy sprezyn.
Auto sie ugina praktycznie na dwoch gornych zwojach sprezyny nie dziwne ze pekają po jakims czasie.

: śr paź 03, 2007 22:56
autor: R_Tomek
no mam nadzieje że tylko sobie marzysz - bo art. 161KWw zwiażku z art 47 Ustawy o Lasach naruszałbyś
No jasne, że sobie tylko marzę :grin:
Możesz też pokombinować z rozmiarem opon jeśli używasz 205/60/15 to zmień je na 195/65/15 - różnica w średnicy opony 8 mm czyli prawie pół centymetra wyżej ... zawsze coś ...
Opony o rozmiarze 195/65/15 już posiadam, tak więc jak nie patrzeć o 8mm jest już wyższy :hmm: , ale chciałbym, żeby jeszcze spare centymetrów podrósł w górę.

A odnośnie tych gum, to też słyszałem od znajomych dużo negatywnych opinii i dlatego bardziej skierowany byłbym na wymianę sprężyn.
Może kolega ppoll27 zna jakąś stronę (ETKI aktualnie nie posiadam) gdzie można porównać sobie wymiary sprężyn z różnych wersji silnikowych Golfa? I czy firma „Lesjofors” posiada polską stronę ze swoimi produktami, może też być jakaś inna strona gdzie są sprzedawane produkty te firmy.

: czw paź 04, 2007 10:12
autor: pszczyna
Gdzie ci sie zmieniło???? skoro:
175/08/R14
195/65/R15
205/60/R15
205/55/R16
225/45/R17 to ta sama średnica koła!!!!!!! :bajer: :bajer:

8mm może się wzieło że stare opony były łyse a te nowe mają dobry bieżnik :rotfl: :hehe: :panna:

: czw paź 04, 2007 10:29
autor: ppoll27
srednica sie zmienia:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
205/60/15 = 627 mm
195/65/15 = 634,5 mm

katalog Lesjofors :
http://www.lesjoforsab.com/automotive/e ... &s=javacat

ewentualnie katalog intercarsu :
http://sklep.intercars.com.pl/

ETKA - tylko nie wiem jak jest teraz z rejestracja:
http://www.vagcat.com/

:bigok:

: pt paź 05, 2007 18:11
autor: mg-maciek
jak masz kasę to pewnie że inwestuj w sprężyny gumy to półśrodek
a donośnie pękania sprężyn - jak ktoś napisał że pracują na dwóch zwojach - pewnie że pracują jak się nie myśli i zakłada na środek sprężyny - pracuje na większej ilości zwojów jak guma założona jest maksymalnie na dole sprężyny (takie jest moje doświadczenie w tym temacie - na razie nic nie pękło)