Strona 1 z 1

naprawa miski olejowej w ABU - nie polecam

: pn paź 01, 2007 11:45
autor: ditomek
Witam.
Już od dawna obserwowałem wyciek oleju z miski olejowej.
Postanowiłem wymienić na nową.
Zamówiona w sklepie okazała sie zupełnie niepasująca (a koszt 53 zł)
Po weryfikacji kształtu przez sprzedawcę w aucie stwierdził ze to czego szukam będzie kosztowało 200 zł (u tego samego producenta!).
żeby było ciekawiej to (przynajmniej tak sie wydawało) kształt jest jeszcze bardzie prosty :)

Po chwili namysłu zdecydowałem się naprawiać obecną.

Telefon do szwagra. Naprawisz?, Naprawię!
Pojechałem do szwagra.
Wstępne oględziny nie sugerowały dalszych problemów.
Zaczęliśmy odkręcanie miski (dookoła ze 20 imbusowych śrubek) na szczęście dla mnie tylko jedna była na tyle skorodowana ze nie dała sie odkręcić przy pomocy zwykłego imbusu.
żeby dojść do wszystkich należało odkręcić rurę od kolektora (na szczęście WD40 i bez większych problemów)
natomiast 3 ostatnie śrubki to 2 problemy.
1 śrubka jest przysłonięta przez półoś.
Lewarek, odkręcanie półosi, wcześniej metalowego czegoś tuz pod przegubem (nie jestem pewny ale może obyłoby się bez)
6 śrubek (chyba) Torx.
Ostatnie 2 są skrywane przez coś co nazwałbym pokrywą koła zamachowego.
cześć obudowy sprzęgła sięga głębiej niż blok silnika i widać tam właśnie kolo zamachowe.
do odkręcenia tej zaślepki wymagany jest klucz 11.
Tutaj jest problem bo trzeba je wykręcać pod skosem.

W wersji ze wspomaganiem wyjęcie odkręconej miski znacznie utrudnia pompa.
Można próbować zdjąć pasek klinowy.
Ja nie próbowałem. Siłowałem się "klasycznie".

Pospawanie miski zajęło 10 minut.
czyszczenie 20 minut
Jej montaż i demontaż 4 godziny (wraz z załatwianiem potrzebnych narzędzi itp)

Udało się ale jak ktoś nie ma warunków to zdecydowanie nie polecam.

Pozdrawiam
PS
pyknąłem kilka fotek ale niem przy sobie aparatu.
więc tylko tekst :-)

: pn paź 01, 2007 11:50
autor: dziejo
no ale jak trzeba to trzeba :bigok: :bigok: :bigok:

: pn paź 01, 2007 12:42
autor: byczkins
a ja bym te fotki chetnie zobaczył i przypomniał sobie jak walczyłem ze swoim wyciekiem :)

: pn paź 01, 2007 12:56
autor: kristo
Z tymi częściami do ABU to często są problemy nie wiedzieć czemu.
To inaczej niż w pozostałych, to już nowe rozwiązanie, a w innym przypadku jeszcze stare. Zgroza. Jak coś kupuję to często z duszą na ramieniu.

: pn paź 01, 2007 13:02
autor: tomaz
Ja jak wymieniałem szczęki to do Abu okazały się droższe no i pasek był droższy.olej mi cieknie z pod sruby, jak wymienialem juz sie uszkoddzila chyba. Następnym razem trzeba bedzie wymienic.
Mooze to dlatego ze to jest jakas przejsciowa wersja po 1,4 podobno mają tam jakies podzespoły i dlatego te typy tak maja. mÓj to nawet i ie rozwija prędkości dużych, czuje sie jakbym jechal 1,4

: pn paź 01, 2007 13:08
autor: kristo
tomaz pisze:Ja jak wymieniałem szczęki to do Abu okazały się droższe no i pasek był droższy.olej mi cieknie z pod sruby, jak wymienialem juz sie uszkoddzila chyba. Następnym razem trzeba bedzie wymienic.
Mooze to dlatego ze to jest jakas przejsciowa wersja po 1,4 podobno mają tam jakies podzespoły i dlatego te typy tak maja. mÓj to nawet i ie rozwija prędkości dużych, czuje sie jakbym jechal 1,4
To jest stary silnik z MKII ciut unowocześniony. Ale nie przesadzaj 1,6 nie jest takie złe jak sie samemu jeżdzi :grin:

: pn paź 01, 2007 22:10
autor: Zilly
kristo pisze:Z tymi częściami do ABU to często są problemy nie wiedzieć czemu.
To inaczej niż w pozostałych, to już nowe rozwiązanie, a w innym przypadku jeszcze stare. Zgroza. Jak coś kupuję to często z duszą na ramieniu.
No jak lamus nie zna się na katalogu to źle sprzeda, ja nie mam problemów z częsciami do silnika na pewno nie są droższe niż do innych wersji silnikowych.

: wt paź 02, 2007 08:35
autor: ditomek
pytanie:
czy dobrze widziałem, że pompa olejowa napedzana jest przez łańcuszek?
Jak z trwałoscią?

: wt paź 02, 2007 08:47
autor: dziejo
ditomek pisze:że pompa olejowa napedzana jest przez łańcuszek?
tak dobrze widziałes