Strona 1 z 1

Swap na PB, KR?

: ndz wrz 30, 2007 00:10
autor: fasd
a więc tak przymierzam sie do swapa w swoim vweju i mam pare pytań!
wiem powinienem użyć szukajki ale to mi nie pomogło za bardzo bo troche bylo tego co chciałem tu troche tam
a więc tak:
1. mam silnik 1.8 RP (z tego co wiem za duzo sie z niego nie wyciagnie :/ ) więc czy przy zmianie silnika np na PB wystarczy wymiana samego silnika czy osprzęt bedzie pasował z RPka i czy instalacja gazowa jaką aktualnie mam zamontowaną(BRC) bedzie pasowac?
ile moze mnie wynieść taka inwenstycja? prosze również o cene ewentualnej robocizny ale raczej bede jak juz wymieniał silnik z tatkiem :) (kumaty w sprawach autka) ;P
co mi jeszcze bedzie potrzebne?

myślałem tez nad wrzuceniem moze Kr-a ale wydaje mi sie ze za duzo by ciągnał paliwa :P a tdik za duzo kosztuje :P
no i za ile moge dostać w niezłym stanie PB-ka 112 ?

: ndz wrz 30, 2007 00:41
autor: To_mas
to juz lepiej chyba wsadzić KR lub PL :) od razu jakieś 16v :)

: ndz wrz 30, 2007 00:52
autor: fasd
taktak oczywiscie ale koszty rosną :P

: ndz wrz 30, 2007 00:58
autor: chosen
koszty, hmm moze troskze przy swampie, ale napewno nie przy spalaniu, spalał bedize tyle samo co PF/PB.

: ndz wrz 30, 2007 01:08
autor: fasd
dobra ale zcemu nikt mi nieche odp na moje pytania :P wrócmy do tematu :D

: ndz wrz 30, 2007 17:24
autor: KamilW
fasd pisze:więc czy przy zmianie silnika np na PB wystarczy wymiana samego silnika czy osprzęt bedzie pasował z RPka
Powiem wiecej, nie musisz wymieniac nawet dolu silnika, wystarczy glowica i wtrysk z PB. Doly sa identyczne w RP i w PB. Co do osprzetu, to bedzie ci potrzebny wtrysk (digifant II lub I) bo twoj monowtrysk pasowac nie bezie a to wlasnie w wielopunkta glownie biora sie dodatkowe konie. A koszt... wtrysk skompletujesz za jakies 500 zl, glowica z PB to jakas 100 - 200 zl (z kolektorami i wszystkim), do tego sruby glowicy i uszczelka (przy okazji mozesz np uszczelniacze zaworowe wymienic). Bedziesz mial silnik igla i do tego 112 KM. Ale powiem ci tak. Ja mam 1.6 po modyfikacjach mojego autorstwa. Udalo mi sie max z niego wycisnac 107KM (tyle co mial GTi pierwszej 8 zaworowej wersji) a koszt przerobek wyniosl jakies 250 zl. Jak interesuja cie szczegoly to napisz. aha a przy tym pali mi (dane z miasta po przebiegu 2234 km, 6,8 litra na 100 km)

: ndz wrz 30, 2007 18:07
autor: gumiś
hej nie prawda tłoki w pf pb są inne jak w rp,trzeba jeszcze zmienić tłoki

: ndz wrz 30, 2007 21:38
autor: KamilW
Wiesz no rozne rzeczy mozna, ja mam u siebie ostrzejszy walek (taki z PF jest dobry jako zastepstwo dla serii), inny gaznik (moj byl na gazniku), wydech z PF, zrobiony dolot. Ale to glownie zasluga gaznika i regulacji.

: ndz wrz 30, 2007 23:40
autor: fasd
KamilW pisze:Powiem wiecej, nie musisz wymieniac nawet dolu silnika, wystarczy glowica i wtrysk z PB. Doly sa identyczne w RP i w PB. Co do osprzetu, to bedzie ci potrzebny wtrysk (digifant II lub I) bo twoj monowtrysk pasowac nie bezie a to wlasnie w wielopunkta glownie biora sie dodatkowe konie. A koszt... wtrysk skompletujesz za jakies 500 zl, glowica z PB to jakas 100 - 200 zl (z kolektorami i wszystkim), do tego sruby glowicy i uszczelka (przy okazji mozesz np uszczelniacze zaworowe wymienic). Bedziesz mial silnik igla i do tego 112 KM. Ale powiem ci tak. Ja mam 1.6 po modyfikacjach mojego autorstwa. Udalo mi sie max z niego wycisnac 107KM (tyle co mial GTi pierwszej 8 zaworowej wersji) a koszt przerobek wyniosl jakies 250 zl. Jak interesuja cie szczegoly to napisz. aha a przy tym pali mi (dane z miasta po przebiegu 2234 km, 6,8 litra na 100 km)

ciekawe ciekawe :) wiadomość juz poszła na prv zobaczymy co uda mi sie wykombinowac :D
no i czekam na dalsze wasze propozycje, sugestie i porady :)