Strona 1 z 1

Jaka powinna byc kompresja w 2E?

: sob wrz 29, 2007 01:38
autor: HUBERT GTI
Tak jak w temacie mierzylem dzis cisnienie w cylindrach i wyszlo po 14 atm. na kazdym cylindrze z minimalnymi roznicami ok. 0,1 do max. 0,2 atm i mam pytanie czy to dobry wynik czy nie? Zwlaszcza ze autko bierze ok. 0,5litra oleju na 3tys.km! Do tego z okolic glowicy dochodzi dosc slyszalny dzwiek "cykania", po osluchaniu sluchawkami mechanik stwierdzil ze to wtryski a nie zawory, sugerujac sie iz cykanie jest po stronie listwy wtryskowej! Pozatym twierdzi ze ten typ tak ma, chodz ja nie wierze by to cykanie bylo normalne! A tym bardziej to co prawda nie wielkie ale jednak zuzycie oleju...
Czekam na wasza opinie na ten temat, z gory dziekuje....


POZDRAWIAM!!

: sob wrz 29, 2007 08:19
autor: Marioo
0,5L na 3 tys km to nie jest duzo ale cos tam bierze, kompresje moim zdaniem masz ok wazne w kompresji jest to aby na kazdym cylindzre bylo tak samo. A moze masz uszczelniacze do wymiany i dlatego ci oleju ubywa, o albo gdzies wyciek drobny, u mnie delikatnie wyciekalo spod filtra oleju napprzyklad.

: sob wrz 29, 2007 08:59
autor: stempel72
Kompresję masz super. A jeśli wciąga olej to głowica (uszczelniacze trzonków zaworów) do wymiany. Wtryskiwacze jak pracują to cykają, taki ich urok.

: sob wrz 29, 2007 16:37
autor: HUBERT GTI
A jak moge sprawdzic te uszczelniacze zaworow? W jaki sposob?

: sob wrz 29, 2007 16:48
autor: Maćkooo
Witam
Rzeczywiscie kompresja jest bardzo dobra. Normalnie powinna wynosić 10,4 bar (atm).
Uszczelniacze mozna sprawdzic odkrecajac pokrywe zawrów.Najlepeij wymienic komplet , nie sa drogie a bedzie pewnosc ze oleju nie bedzie dostawał juz tyle.
Jesli nie wiesz to sa to gumki uszczelniające zapobiegające przepływowi oleju do cylindrów.
Osadzone są na zaworach . WIec pewnie trzeba bedzie zdjąć sprezyne i nałozyc na kazdy zawór uszczelniacz.
:D

: sob wrz 29, 2007 18:08
autor: Paweł Marek
HUBERT GTI pisze:A jak moge sprawdzic te uszczelniacze zaworow? W jaki sposob?
nie sprawdzisz bez rozbiorki. Możesz spokojnie założyć że wymagają wymiany, w ciemno. Znajdź tylko takiego mechanika co je wymieni bez ściągania głowicy, nie każdy chce, woli naciągnąć klienta na większą kasę i ścignąć głowicę (potem koszty uszczelki, planowanie głowicy). W zasadzie też ma to swoje plusy bo można dokładnie zweryfikować stan głowicy po jej ścignięciu, ale coś mi mówi że Twoje auto tego jeszcze nie wymaga. Wymianan uszczelniaczy 2-3 godziny pracy

: sob wrz 29, 2007 18:18
autor: pszczyna
prosze Obrazek

: śr paź 03, 2007 18:38
autor: HUBERT GTI
Witam Panowie po dluzszej nieobecnosci! Dzieki za komentarze napewno przydadza mi sie wasze rady, chodz to jeszcze nie koniec problemow z moim ustrojstwem :grrr: ! Zapraszam na inne moje tematy!


POZDRAWIAM!!