Strona 1 z 2

problem z chłodzeniem

: pt wrz 28, 2007 21:52
autor: main77
Witam

MK4 1.9 SDI Wystepuje utrata płynu (przez 2 lata do układu dolałem około 3,5 litra płynu) ubytek jest równomierny, jednak normalne to chyba nie jest, wymieniłem korek od zbiornika wyrównawczego jednak to nie pomogło. widocznych wycieków nie stwierdziłem, rozważam ewentualnośc przedostawania się płynu do komory któregoś z cylindrów.
jednak jakie byłyby objawy
prosze o sugestie/poradę

z góry dziękuję

Re: problem z chłodzeniem

: pt wrz 28, 2007 22:06
autor: Itor
main77 pisze:Witam

MK4 1.9 SDI Wystepuje utrata płynu (przez 2 lata do układu dolałem około 3,5 litra płynu) ubytek jest równomierny, jednak normalne to chyba nie jest, wymieniłem korek od zbiornika wyrównawczego jednak to nie pomogło. widocznych wycieków nie stwierdziłem, rozważam ewentualnośc przedostawania się płynu do komory któregoś z cylindrów.
jednak jakie byłyby objawy
prosze o sugestie/poradę

z góry dziękuję
3,5 litra na 2 lata to standard przeciez plyn tez paruje

: pt wrz 28, 2007 22:13
autor: main77
przed zakumem MK4 jeżdziłem Cordobą 1,4 benzyna i prze 5lat 170000km - nie dolałem ani grama - no może dlatego że tam nie było ciśnieniowegokorka ?

: pt wrz 28, 2007 22:18
autor: Itor
main77 pisze:przed zakumem MK4 jeżdziłem Cordobą 1,4 benzyna i prze 5lat 170000km - nie dolałem ani grama - no może dlatego że tam nie było ciśnieniowegokorka ?
akurat

: pt wrz 28, 2007 22:29
autor: main77
akurat tak, a jeszcze dodam że oleju też nie brał od wymiany do wymiany co 15000
mobil 1 pełen syntetyk - dziwne???

: pt wrz 28, 2007 22:31
autor: Itor
main77 pisze:akurat tak, a jeszcze dodam że oleju też nie brał od wymiany do wymiany co 15000
mobil 1 pełen syntetyk - dziwne???
no pewnie zwlaszcza jak mial 150 tys to na pewno nie bral oleju szczegolnie syntetyku

: pt wrz 28, 2007 22:38
autor: main77
nie powiedziałem że miałem go od nowości w sumie sprzedałem go z przebiegiem 230000 :smoke: obecnie Moja MK4 bieże około 0,8litra na 15000 też mobil 1 syntetyk (b. dobry olej)

: pt wrz 28, 2007 22:42
autor: Itor
main77 pisze:nie powiedziałem że miałem go od nowości w sumie sprzedałem go z przebiegiem 230000 :smoke: obecnie Moja MK4 bieże około 0,8litra na 15000 też mobil 1 syntetyk (b. dobry olej)
kurde nie ma to w sumie znaczenia, poszukaj moze gdzies jakis przewodzik podcieka takie mikro nieszczelnosci potrafia wyciagnac sporo plynu

: pt wrz 28, 2007 22:55
autor: main77
zastanawiałem sięnad tym ale jak jest mały wyciek (nie widać go na zimnym wyłączonym silniku) możliwe że zaczyna wypływać podczas pracy przy większym ciśnieniu ale wtedy szybko paruje - kółko się zamyka :otepienie: zastanawiam się właśnie nad najgorzym scenariuszem - do cylindra - ale szkoda zdejmować niepotrzebnie głowicę - jaki objaw jest kiedy chłodziwo ucieka do cylindra?

: pt wrz 28, 2007 22:57
autor: Itor
main77 pisze:zastanawiałem sięnad tym ale jak jest mały wyciek (nie widać go na zimnym wyłączonym silniku) możliwe że zaczyna wypływać podczas pracy przy większym ciśnieniu ale wtedy szybko paruje - kółko się zamyka :otepienie: zastanawiam się właśnie nad najgorzym scenariuszem - do cylindra - ale szkoda zdejmować niepotrzebnie głowicę - jaki objaw jest kiedy chłodziwo ucieka do cylindra?
olej jest rozrzedzony i przybywa go, kopci bardziej

: pt wrz 28, 2007 23:08
autor: main77
oleju ubywa jak wspomniałem około 0,8l/15000 kopci średnio jak to diesel
ale zastanawiam się jeszcze nad taką sprawa- czy jeśli paruje to sama woda woda z płynu czy równięż środek chłodniczy. jakby sama woda parowała to w końcu po dolewkach wzrastała by gęstość i temperatura zamarzania byłaby niższa - no niewiem czy dobrze myślę

: pt wrz 28, 2007 23:10
autor: Itor
main77 pisze:oleju ubywa jak wspomniałem około 0,8l/15000 kopci średnio jak to diesel
ale zastanawiam się jeszcze nad taką sprawa- czy jeśli paruje to sama woda woda z płynu czy równięż środek chłodniczy. jakby sama woda parowała to w końcu po dolewkach wzrastała by gęstość i temperatura zamarzania byłaby niższa - no niewiem czy dobrze myślę
moze tez byc tak ze dolewajac plynu zageszczasz ogolnie roztwor w chlodnicy (zwlaszcza jak dolewasz koncentrat) pompa wody nie wyrabia i to moze nia troche cieknie

jesli juz paruje to plyn jako plyn nie da sie go podzielic na wode + gliceryne:)

: pt wrz 28, 2007 23:27
autor: main77
wlewam roztwór około(-35) C- standard
- wróce jeszcze do czarnego cenariusza płyn - cylinder - dowiadywałem się w stacji obsługi (warsztacie - neautoryzowanym) że istnieje możliwość sprawdzenia ilości wody w spalinach są określone normy - z tym że wyrzuciłem katalizator i wstawiłem strumienicę - i czy to nie zafałszuje wskazań

: sob wrz 29, 2007 04:44
autor: MiKev
main77 pisze:wlewam roztwór około(-35) C- standard
- wróce jeszcze do czarnego cenariusza płyn - cylinder - dowiadywałem się w stacji obsługi (warsztacie - neautoryzowanym) że istnieje możliwość sprawdzenia ilości wody w spalinach są określone normy - z tym że wyrzuciłem katalizator i wstawiłem strumienicę - i czy to nie zafałszuje wskazań
zafalszuje oczywiste.
na logike w cylindrach masz po 14 atmosfer a w ukladzie chlodzenia okolo 3 wiec co przepcha co? szukaj nieszczelnosci. w omedze jak mi poszla uszczelka pod pokrywa to plyn pchalo do cylindra i w olej ale jak powachalem w zbiorniczku plynu to bylo czuc benzyna.. to ze ubywa plynu to nie jest normalne, nie powinno go ubywac, nie ma ktoredy parowac bo korek ma zawor upustowy ktory sie otwiera powyzej jakiegos cisnienia. jeszcze raz.\Szukaj nieszczelnosci. W ASO maja specjalna pompke do sprawdzania szczelnosci ukladu.