Strona 1 z 1
Przerywa na PB i LPG
: czw wrz 27, 2007 16:08
autor: seba_m_
Witam ponownie wszystkich. Wpadam z jednej usterki w druga poprostu ręcę mam już do kolan. Mianowicie jak w temacie silnik przerywa na PB i LPG. Na wolnych obrotach jest ok silniczek równiutko pracuje natomiast jeżeli dodaję powoli gazu to zaczyna coś jakby zapłon wypadać i szarpie podczas jazdy. Przy wyższych obrotach w sumie jest to już nieodczuwalne ale na niskich tragedia. Jeżeli natomiast ustawię zapłon na 0 bez przyspieszania o kilka stopni to samochód jest mułowaty i pojawia się problem strzelania w wydech jak schodzi z wysokich obrotów. po przyspieszeniu zapłonu do 6 stopni wgniata w fotele ale zaś powraca efekt szarpania przy delikatnym dodawaniu gazu lub jazdy ze stałą prędkością. Dla zaoszczędzenia odpowiedzi napiszę co już wymieniłem:
-świece NGK 3 elektr.
-kable WN BERU
-kopułka
-palec
-podstawka pod wtrysk
-ustawiony TPS
Niestety nie przyniosło to rezultatu. Sonda pracuje w pełnym zakresie jak i na PB tak i na LPG. Na VAG-u nie ma błędów. Proszę o jakieś porady za które z góry dziękuję.
: czw wrz 27, 2007 16:14
autor: Maćkooo
Witam
A napisz jak wyglądają przewody WN. Bo właściewie wymieniłeś wszystko z układu zap. oprócz właśnie przewodów.
: czw wrz 27, 2007 16:22
autor: seba_m_
Przewody wymienione jak napisałem BERU
: czw wrz 27, 2007 16:34
autor: Maćkooo
seba_m_ pisze:Przewody wymienione jak napisałem BERU
Sorki nie doczytałem.
Więc hmm jeśli zapłony wypadają , czasem gaśnie to mozna podejrzewać także czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Poczytaj troche było o tym sporo tematów i sprawdx czy masz takie same objawy.
Sprawdzic go mozna także bardzo łatwo przy uzywciu diody opornika i dwóch kabli.
: czw wrz 27, 2007 16:37
autor: seba_m_
A wjaki sposób? Opornik rozumiem 100 ohm do zmniejszenia napięcia, tylko gdzie sprawdzać?
: czw wrz 27, 2007 16:44
autor: Maćkooo
seba_m_ pisze:A wjaki sposób
Czujnik Halla masz w aparacie zapłonowym. Wychodzą z niego 3 kable. +, - , 0.
0 to sygnał do cewki.
Kupujesz najzwyklejszą diodę do tego mówisz aby dali ci do tego opornik pod napięcie 12V.
Jeden kabel wtykasz w + (na wtyczce od halla) Oznaczenie jest na wtyczce od spodu. Drugi kabel w 0 i sprawdzasz czy hall podaje ciągły sygnał do cewki. Dioda musi mrugać. Jesli nie mruga to odwróc podlączenie przewodów do samej diody.
Dioda powinna migac w rytm obrotów każde mignięcie to podanie iskry na świece. Wieć przy wysokich obrotach powinna rugać b. szybko. A jesli będą przerwy w mrugnięciach to Hall źle działa. Wiem że w golfach 3 dużo osób narzekało na Halla. I nieby wymieniali i wszytsko grało. Ja mam 2 jke wieć nie potwierdzę tego.
Wpisz czujnik Halla w szukaj a sam sie przekonasz
: czw wrz 27, 2007 16:46
autor: seba_m_
Ok. Sprawdzę i dam znać.
: czw wrz 27, 2007 17:05
autor: agrala
kiedy wymieniales kopulke?
U mnie jest cos takiego ze sniedzieja mi styki w kopolce-sa aluminiowe i co jakis czas tak sie wlasnie dzieje jak u ciebie. Jak sie duzo jezdzi to co miesiac trzeba sciagac osad ze stykow bo przerywa i ma klopot z odpaleniem
: czw wrz 27, 2007 19:08
autor: seba_m_
Z odpalaniem nie ma problemu, pali na "dotyk". kopułka wymieniana 1,5 miesiąca temu. "Maćkooo" sprawdziłem pulsowanie diody, zapiernicza jak szalona, ale nie zmienia to faktu że nawet jak przerywa to nie ma szans zobaczyć czy dioda przestała pulsować, wg mnie błyska cały czas nawet jak są przerwy.
: czw wrz 27, 2007 19:25
autor: Paweł Marek
zrób jeszcze test, zapal auto po ciemku, popryskaj woda caly układ wysokiego napięcia i zobacz czy gdzieś iskry nie uciekają. Ja bym zrobił potem prostą rzecz, pożyczyłbym od kogoś cewkę i aparat zapłonowy cały z hallem na próbę. Bo sprawdzanie tych elementów miernikami i testerami zwykle nie daje rezultatów, jeśli jeszcze nie całkiem padły.