Po wymianie tarcz, klocków i płynu auto słabo hamuje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dr Koncpom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw maja 24, 2007 06:36
Lokalizacja: Łódź

Po wymianie tarcz, klocków i płynu auto słabo hamuje

Post autor: Dr Koncpom » czw wrz 27, 2007 11:50

Witam forumowiczów

1. Wymieniono mi tarcze na Brembo Max
2. Wymieniono mi klocki na Ferodo Premier
3. Wymieniono mi płyn hamulcowu (nie wiem jaki)

Problem jest następujący:

1. Pedał hamulca jest jakby gumowy
2. Auto hamuje bardzo słabo, podczas hamowania np za 100 km/h z pedałem hamulca wciśniętym maksymalnie nawet nie czuć by ABS się włączył. Dodam że bylo sucho a droga asfaltowa. Tak sobie myślałem że przy tak mocnym hamowaniu coś takiego powinno być miejsce.
3. Przesiadam się do fabii z tym samym motorem (1,9TDI 74kW) i po wciśnięciu hamulca lece na szybę.......... :grrr: Czemu tu tak działa a mi nie?
4. Najistotniejsze, stare hamulce hamowaly 100x lepiej.


Co Panowie sugerują? Co z tym zrobić. Dodam że przejechalem 300km. Odpowietrzyć? Płyn gówniany został wlany?

Pozdrawiam i czekam na opinie



kapalek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 985
Rejestracja: pn sie 07, 2006 13:44
Lokalizacja: wlkp
Kontakt:

Post autor: kapalek » czw wrz 27, 2007 11:56

hmm moze zostal jakis srodek na tarczach i sie slizgają? np smar? a jak długo tak juz jeździsz? albo układ hamulcowy nie zostal odpowietrzony po wymianie plynu.


nowe świerze fotki wnętrza - radio,vento tunel,zegary, nakładki alu od audi tt, polerka wydechu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1986712#1986712

valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw wrz 27, 2007 12:09

Czesc! To, czy hamulce są zapowietrzone to wyczułbyś po twardości pedału pod nogą, nie zawsze musi sie włączyć ABS, on się załącza jak koło traci przyczepność z nawierzchnią, a nie zawsze jak przyciśniesz hamulec na maxa. starą szkołą jest to, że przez pierwsze 500 km musisz lekko potraktowac tarcze i zrobić im małe tzw. dotarcie opisywane chyba na każdej stronie dot. ferodo, pytań i sugestii do Ciebie może być parę, czy dotarłeś na spokojnie hamulce, czy wypompowałeś pozostałość starego płynu z przewodów, czym dokładnie zalałeś, na forum kiedyś ktoś opisał metodę odpowietrzania "samo odpowietrzanie owszem takie samo
ale przy przednich kołach jeśli sie odpowietrza należy bezwzglednie
włączyć zapłon, ponieważ pompa z ABS jest wspomagana elektrycznie
i jeśli jest tam powietrze to będzie nawet jeśli płyn przy kołach przednich
pokazał się bez powietrza, z własnego doświadczenia jednak wiem że
lepiej sie odpowietrza koła przednie w autku z ABS wtedy gdy jest włączony
silnik
Napełnianie płynem lub odpowietrzanie układu hamulcowego osi tylniej
z korektorem sterowanym obciążeniem, w celu lepszego przepłukania układu (usunięcia pęcherzyków powietrza i starego płynu) trzeba wykonać pod obciążeniem, zatem koła samochodu nie mogą swobodnie zwisać na podnośniku".


valerio

Dr Koncpom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw maja 24, 2007 06:36
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dr Koncpom » czw wrz 27, 2007 12:32

Przejechałem 300 km. Troszke lepiej hamuje niż na początku ale i tak słabiutko. PS też czytałem o odpowietrzaniu VAGiem. Co Wy na to?

[ Dodano: 27 Wrz 2007 12:40 ]
Ah zapomniałem dodać że ręczny też działa słabo.
A o co chodzi z tym delikatnym docieraniem klocków?

Dodam że na tarczach widać takie malutkie karbowanie idące po okręgu powierzchni ciernej (7 takich okręgów o grubośi może 0,01mm i szerokości też, czuć je palcem). Czy auto zacznie chamować dobrze dopiero po ich "spiłowaniu"?



greg

Post autor: greg » czw wrz 27, 2007 12:46

Dr Koncpom, zaczynamy od tego - ABS działą czy nie - weź no na szutrową drogę przejedź i sprawdź tj w hamulce ostro - musi sie załączyć..
Dr Koncpom pisze:też czytałem o odpowietrzaniu VAGiem.
właśnie napisałem o i skasowałem bo miałem gdzieś instrukcję gdzie to było napisane a nie mogę znaleźć, jak znajdę to wkleję tą część. Nie wiem jak u Ciebie - ja wymieniłem klocki - parę razy ręcznym delikatni ei się ułożyły tj dotarły.
Dr Koncpom pisze:Czy auto zacznie hamować dobrze dopiero po ich "spiłowaniu"?
wieć zrób tak jak ja - pohamuj co pewien czas ręcznym tylko ze tak żeby nie blokowało kół.



Awatar użytkownika
pioottr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob lip 15, 2006 21:31
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: pioottr » czw wrz 27, 2007 12:50

A odpowietrzane było na włączonym zapłonie? Bo jeśli nie to zrób to



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » czw wrz 27, 2007 13:50

Sprawdź rzeczy jak Ci koledzy radzą, czyli zacznij od drogi szutrowej, jak abs nie odezwie się to weź się za odpowietrzenie, za pomocą Vag-a wygląda to tak:
Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:
► Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
► Włączony zapłon ( w pozycji ON )
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.

Co do dotarcia nowych tarcz i klocków to po założeniu nowych rozpędź kilkukrotnie auto do prędkości ok 90km/h i hamuj do ok 40km/h i zwalniaj hamulec, potem spokojne hamowanie przez pierwsze parę setek, a tarcze się odwdzięczą.


valerio

Dr Koncpom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw maja 24, 2007 06:36
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dr Koncpom » czw wrz 27, 2007 13:58

Na szutrowej drodze przetestowałem. ABS sobie pryka ale tak jakoś inaczej niż wcześniej.

Dziś odpowietrze na załączonej maszynie... Ma się rozumieć przy pomocy mechanika :-)

Napiszę co się stało

PS Może uda mi się odwiedzić kogoś z VAGiem i zrobie sugerowane odpowietrzanie "komputerowe" :chytry:

[ Dodano: 30 Wrz 2007 10:24 ]
W hamulcach ani troszkę powietrza nie było... Auto mimo to coraz lepiej hamuje...

Czy te klocki oraz tarcze mają tak bardzo długo się docierać?
Nikt bynajmniej o brembo tak nie pisał ale o ATE więc z tego powodu kupiłem brembo.

PS Mechanik powiedział mi bym do 1000km jednak wytrwał i wtedy się zobaczy :crazy:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości