Po wymianie amortyzatorow nic sie nie poprawilo
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Po wymianie amortyzatorow nic sie nie poprawilo
Witam.
Pytanie a raczej pytania moje dotyczą zawieszenia. Jakiś czas temu wymieniłem amortyzatory z tyłu w moim MK2 1,6 benzyna 91r silnik PN. Założyłem gazowo olejowe Bilstein-na. Jednak nie zmieniły one pracy zawieszenia tzn. czuje, że są sztywniejsze natomiast jak jadę po naszych "wspaniałych" drogach to wydaje się tak jak by czasem dobijały.
Czy może być to wina sprężyn, które nie zostały wymienione wraz z amortyzatorami.
Czy problem może wynikać ze zużycia jakiś innych elementów? Jeśli tak to, z jakich?
A może taki już urok golferka?
Jeśli są to springi to zastanawiam sie czy nie kupić z wersji GTI. Nie wiem jednak czy będą pasowały i jak będzie to wyglądało kiedy je założe.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi/podpowiedzi i rady.
Pozdr
Pytanie a raczej pytania moje dotyczą zawieszenia. Jakiś czas temu wymieniłem amortyzatory z tyłu w moim MK2 1,6 benzyna 91r silnik PN. Założyłem gazowo olejowe Bilstein-na. Jednak nie zmieniły one pracy zawieszenia tzn. czuje, że są sztywniejsze natomiast jak jadę po naszych "wspaniałych" drogach to wydaje się tak jak by czasem dobijały.
Czy może być to wina sprężyn, które nie zostały wymienione wraz z amortyzatorami.
Czy problem może wynikać ze zużycia jakiś innych elementów? Jeśli tak to, z jakich?
A może taki już urok golferka?
Jeśli są to springi to zastanawiam sie czy nie kupić z wersji GTI. Nie wiem jednak czy będą pasowały i jak będzie to wyglądało kiedy je założe.
Bardzo dziękuję za odpowiedzi/podpowiedzi i rady.
Pozdr
Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 11:19 przez mateosj, łącznie zmieniany 1 raz.
life is great
Amorek jest tylko od tłumienia uderzeń a za sztywność odpowiada sprężyna, czyli jak masz miękkie springi to nawet najlepszy amorek mało pomoże bo i tak autko będzie "miekkie" co do samego dobijania - jezeli masz miękkie springi to raczej normalne, wstaw coś twardszego a zobaczysz że jeździ się zupełnie inaczej - bezpieczniej
www.jettaclub.pl
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Wypowiem się na ten temat bo akurat mam ochotę napisać swoje doświadcenia.
1 miesiąc temu wymieniłem całe zawieszenie. Tzn. amortyzatory , odboje, osłony. Sprężyn nie ruszałem podbnie jak tulei wahaczy i tylnej belki. Tuleje te bowiem nie wydawaly się konieczne do wymiany. Ręczne sprawdzenie i myśle że były okk. Spodziewalem się cudownej poprawy . A gdy wsiadłem i przejechałem się nie widać było drastycznej poprawy. AMorki jakie zalożylem to gazowe firmy Delphi
(czyli calkiem okk). Wydaje się że Golfy już tak mają . Twardość zawieszenia to ich domena ale za to trzymanie się drogi idzie z tym w parze.
Co do wymiany sprężyn nie wypodiwadam się bo nie mam doświdzczeń. Niech wypowiedzą się w tej sprawie Ci ktorzy wymienili spręzyny .
Osobiście uważam że wymina wszelkich tulei w wahaczach niewiele pomoże. Te stare w końcu nie wyglaaja na popękane i gdy się je recznie ruszy dziłają OK. Jedyne co może być może pomoc to wymiana sprężyn ale nie na krótsze napewno- wielu juz narzeka, że to nie na polskie drogi.
Aha i jeszcze jedno kolega wyżej napisał aby wstawić sztywniejsze.
Osobiście uważam tak . Jeśli masz przy chacie drogę gruntowa obsypaną dziurami to ja np. wolałbym miękciejsze zawieszenie. Jeśli jeżdzisz prawie tylko po asfalcie to pewnie lepsze będą twardsze. Ja troche narzekam na te twardość bo jest poprostu niezbyt wygodnie na dziurach. Ale na drodze za to sztywno jaakk.
To by było na tyle ode mnie
Tu np. sa pewne opisy spręzyn >> http://vwgolf.pl/index.php?id=zawieszenie
Wypowiem się na ten temat bo akurat mam ochotę napisać swoje doświadcenia.
1 miesiąc temu wymieniłem całe zawieszenie. Tzn. amortyzatory , odboje, osłony. Sprężyn nie ruszałem podbnie jak tulei wahaczy i tylnej belki. Tuleje te bowiem nie wydawaly się konieczne do wymiany. Ręczne sprawdzenie i myśle że były okk. Spodziewalem się cudownej poprawy . A gdy wsiadłem i przejechałem się nie widać było drastycznej poprawy. AMorki jakie zalożylem to gazowe firmy Delphi
(czyli calkiem okk). Wydaje się że Golfy już tak mają . Twardość zawieszenia to ich domena ale za to trzymanie się drogi idzie z tym w parze.
Co do wymiany sprężyn nie wypodiwadam się bo nie mam doświdzczeń. Niech wypowiedzą się w tej sprawie Ci ktorzy wymienili spręzyny .
Osobiście uważam że wymina wszelkich tulei w wahaczach niewiele pomoże. Te stare w końcu nie wyglaaja na popękane i gdy się je recznie ruszy dziłają OK. Jedyne co może być może pomoc to wymiana sprężyn ale nie na krótsze napewno- wielu juz narzeka, że to nie na polskie drogi.
Aha i jeszcze jedno kolega wyżej napisał aby wstawić sztywniejsze.
Osobiście uważam tak . Jeśli masz przy chacie drogę gruntowa obsypaną dziurami to ja np. wolałbym miękciejsze zawieszenie. Jeśli jeżdzisz prawie tylko po asfalcie to pewnie lepsze będą twardsze. Ja troche narzekam na te twardość bo jest poprostu niezbyt wygodnie na dziurach. Ale na drodze za to sztywno jaakk.
To by było na tyle ode mnie
Tu np. sa pewne opisy spręzyn >> http://vwgolf.pl/index.php?id=zawieszenie
Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 13:16 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 2 razy.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Moim zdaniem masz dojechane sprężyny , dlatego tak dobija , pomysl o wymianie , na każdej z sprężyn masz kolor który odpowiada za jej twardość , np. ja mam na przodzie sprężyny z pomaranćzową kropką , to jest właśnie to oznakowanie i u mnie przód jest miękki , co komu pasuje . Siema
[img]http://img501.imageshack.us/img501/5331/vwban2jq9.jpg[/img]
zapraszam do oceny mojego gofika(Aktualizacja str1):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94798
Sprzedam oświetlenie do MK III :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124936
zapraszam do oceny mojego gofika(Aktualizacja str1):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94798
Sprzedam oświetlenie do MK III :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124936
Nie wiem czemu ale mi sie zdawalo ze amor odpowiada za twardosc a nie sprezyna ale ok.
Moja propozycja jest taka:
Jak nie wiesz co sie dzieje jedz do stacji kontroli pojazdow i sprwadz zawieche koszt taki to ok 20 zł max a powiedza ci wszystko przeczepia na maszynach i bedziesz wiedzial dokładnie. Bo nie ma sensu wymieniac wszystkiego i gdybac.
Moja propozycja jest taka:
Jak nie wiesz co sie dzieje jedz do stacji kontroli pojazdow i sprwadz zawieche koszt taki to ok 20 zł max a powiedza ci wszystko przeczepia na maszynach i bedziesz wiedzial dokładnie. Bo nie ma sensu wymieniac wszystkiego i gdybac.
VW Golf II od 1995 do 2006, VW Golf III od 2005 do 2008, Opel Corsa od 2007 do 2010
Mazda 626 2.0 od 2008 do 2010
Mazda 323F od 2010 i nadal ->
Mazda MPV od 2011 i nadal ->
Mazda 626 2.0 od 2008 do 2010
Mazda 323F od 2010 i nadal ->
Mazda MPV od 2011 i nadal ->
Polecam taka opcje , chyba to bedzie najlepsze rozwiazanie.Pasadena pisze:Nie wiem czemu ale mi sie zdawalo ze amor odpowiada za twardosc a nie sprezyna ale ok.
Moja propozycja jest taka:
Jak nie wiesz co sie dzieje jedz do stacji kontroli pojazdow i sprwadz zawieche koszt taki to ok 20 zł max a powiedza ci wszystko przeczepia na maszynach i bedziesz wiedzial dokładnie. Bo nie ma sensu wymieniac wszystkiego i gdybac.
[img]http://img501.imageshack.us/img501/5331/vwban2jq9.jpg[/img]
zapraszam do oceny mojego gofika(Aktualizacja str1):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94798
Sprzedam oświetlenie do MK III :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124936
zapraszam do oceny mojego gofika(Aktualizacja str1):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=94798
Sprzedam oświetlenie do MK III :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124936
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Hmm nie bardzo się zgodzę z tym stwierdzeniem. W stacji oglnie sprawdzą działanie amorków ale już nie zobaczą jak wyglądają np. tulejki wahaczy itd. bez ich zdjęcia. Mogą jedynie sprawdzić luzy ale ja uważam że te elementy w goplfach są mdość trwałe. Jesli kolega ma nowe na tyle to raczej nie ma co sie wybierac na stację . Przód bowiem raczej jest znacznie trwalszy gdyż są tam większe amory i sprężyny.Pasadena pisze:Jak nie wiesz co sie dzieje jedz do stacji kontroli pojazdow i sprwadz zawieche koszt taki to ok 20 zł max a powiedza ci wszystko przeczepia na maszynach i bedziesz wiedzial dokładnie.
Poprstu golfy są nieco sztywniejsze . Jeśli ktoś chce sprawdzić to polecam ostrzejsze wejście w zakręt (tylko oczywiście z rozwagą ) . Nie ma co sie na siłę doszukiwać przyczyn poprostu Gofery są nieco sztywniejsze i tyle.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości