Strona 1 z 1

Błąd poduszki

: śr wrz 26, 2007 13:35
autor: simi77
Witam,

Kumpel ma możliwość kupna Golfa IV po bardzo "okazyjnej" cenie. Prawdopodobnie samochód był po dzwonie tylko nie wiemy jak dużym. Napewno był cały malowany, bo w komorze silnika w trudno dostępnych miejscach jest dużo jaśniejszy odcień lakieru. Wczoraj podpieliśmy auto pod VAG'a. Wszystko wygląda na cacy prócz błędu poduszek, którego nie idzie skasować.
Błąd który wawala to - 589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131.
Orientujecie się czy tu chodzi o zapalnik poduszki w kokpicie (nad schowkiem) czy może tej w fotelu lub jakiejś innej. Samochód ma teoretycznie 8 poduszek. Czy możliwe że wywala ten błąd bo poduszka była wystrzelona i ewentualnie wstawiony rezystor szlag trafił?

P.S. Czy sterownik poduszek jest jeden do wszystkich poduszek. Czy może każda poduszka posiada swój sterownik.?

: śr wrz 26, 2007 13:58
autor: tmk
http://wiki.ross-tech.com/index.php/00589
moim zdaniem może być coś z wiązka.
Sterownik jest jeden, czujników może być wiele.
To, że lakier jest jaśniejszy "w trudno dostępnych miejscach" to jeszcze nie przesądza o tym, że był malowany.

: śr wrz 26, 2007 14:23
autor: pszczyna
589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131
00589 Obwód 1 uruchamiania poduszki powietrznej – strona pasażera – N131
Może idzie o taśmę do fotela!!

: śr wrz 26, 2007 14:40
autor: simi77
@tmk
trochę osób oglądało to auto i każdy na pierwszy rzut oka mówił że malowane.

@pszczyna & @tmk

Możliwe, że coś z wiązką bo koleś mówił że błąd zaczął mu się pokazywać niedawno.
Czy po odłączeniu klemy z aku i odczekaniu kilku minut można bezpiecznie wypiąć przewody i ewentualnie przeczyścić styki przy poduszkach? Nie grozi wybuchem :grin: bo tego bym chciał uniknąć :grin:

: śr wrz 26, 2007 15:28
autor: mgtan
jak ściągniesz klemy i będzie zanik prądu..., to sie komp blokuje :-) tzn jak tak miałem w MK4 :]... ale to nie blokuje sie na stałe tylk otrzeba zdjąć to "zablokowanie"

: śr wrz 26, 2007 20:56
autor: simi77
@mgtan

sory ... ale nic nie rozumiem z Twojej wypowiedzi :crazy:
o jakie "zablokowanie" chodzi ???

: śr wrz 26, 2007 21:13
autor: PrezesiskoSDZ
wszystko zalezy od tego, z ktorego roku jest ten gofer. Ja juz kilkakrotnie zdejmowalem klemy i jedyne co pozniej trzeba zrobic, to ustawic zegarek na desce i wklepac kod od radia... :bigok: moj gofer jest z 98 roku, natomiast faktycznie pozniejsze modele, nie jestem pewien, ale bodajze od 2000 po zdjeciu klemy wariuja i jedyna rada to VAG.. :jezor:

a wracajac do Twojego pytania, sprawdz kostki w siedzeniach, mnie tez sie palila kontrolka i okazalo sie, ze wszystko gra i buczy, a palaca sie kontrolka to wina kostki :D


PozdraVWiam :okej:

: czw wrz 27, 2007 08:42
autor: simi77
Heja,
golf jest z 2003 r. . . . czyli teoretycznie po odłączeniu aku i ponownym podłączeniu będzie trzeba podpiąć VAG'a. Mógłby ktoś napisać co trzeba będzie ewentualnie poustawiać za pomocą VAG'a ? Gdzieś wyczytałem, że wystarczy tylko wykasować błędy.

pozdrawiam
simi77

: czw wrz 27, 2007 12:12
autor: mg-maciek
z tego co się orientuję to nic nie powinno złego się dziać po odłączeniu klemy - w każdym razie u mnie nic się nie stało (auto jak przy opisie w nicku)
jeśli chodzi o kontrolkę poduszek to miałem ten sam problem i moim zdaniem jeśli nic nie walnęło to najprawdopodobniej złącze pod siedzeniem np przy sprzątaniu jest zroszone
wyczyszczenie styków i ponowne podłączenie nie skasuje błędu trzeba go skasować wagiem (czasem ponoć pomaga kasowanie kompa odłączeniem go do aku - WAŻNE ! KLEMY NALEŻ ODŁĄCZAĆ W DPOWIEDNIEJ KOLEJNOŚCI - ale nie pamiętam jakiej trzeba wpisać w szukaj).
z tego co wiem np. przy zdejmowaniu kierowniczy z airbagiem wystarczy wyjęcie kluczyk aby nie złapał błędu ale zawsze bezpieczniej odłączyć aku.

zaznaczam że nie jestem mechanikiem a wiedza moja pochodzi z niniejszego forum i praktyki amatora (polecam jeszcze szukaj)