Błąd poduszki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

simi77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 21:15
Lokalizacja: Goleniów
Kontakt:

Błąd poduszki

Post autor: simi77 » śr wrz 26, 2007 13:35

Witam,

Kumpel ma możliwość kupna Golfa IV po bardzo "okazyjnej" cenie. Prawdopodobnie samochód był po dzwonie tylko nie wiemy jak dużym. Napewno był cały malowany, bo w komorze silnika w trudno dostępnych miejscach jest dużo jaśniejszy odcień lakieru. Wczoraj podpieliśmy auto pod VAG'a. Wszystko wygląda na cacy prócz błędu poduszek, którego nie idzie skasować.
Błąd który wawala to - 589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131.
Orientujecie się czy tu chodzi o zapalnik poduszki w kokpicie (nad schowkiem) czy może tej w fotelu lub jakiejś innej. Samochód ma teoretycznie 8 poduszek. Czy możliwe że wywala ten błąd bo poduszka była wystrzelona i ewentualnie wstawiony rezystor szlag trafił?

P.S. Czy sterownik poduszek jest jeden do wszystkich poduszek. Czy może każda poduszka posiada swój sterownik.?
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2007 13:37 przez simi77, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr lut 28, 2007 19:19
Lokalizacja: to wiesz?

Post autor: tmk » śr wrz 26, 2007 13:58

http://wiki.ross-tech.com/index.php/00589
moim zdaniem może być coś z wiązka.
Sterownik jest jeden, czujników może być wiele.
To, że lakier jest jaśniejszy "w trudno dostępnych miejscach" to jeszcze nie przesądza o tym, że był malowany.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr wrz 26, 2007 14:23

589 Zapalnik 1 poduszki powietrznej pasażera - N131
00589 Obwód 1 uruchamiania poduszki powietrznej – strona pasażera – N131
Może idzie o taśmę do fotela!!
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2007 14:24 przez pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.



simi77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 21:15
Lokalizacja: Goleniów
Kontakt:

Post autor: simi77 » śr wrz 26, 2007 14:40

@tmk
trochę osób oglądało to auto i każdy na pierwszy rzut oka mówił że malowane.

@pszczyna & @tmk

Możliwe, że coś z wiązką bo koleś mówił że błąd zaczął mu się pokazywać niedawno.
Czy po odłączeniu klemy z aku i odczekaniu kilku minut można bezpiecznie wypiąć przewody i ewentualnie przeczyścić styki przy poduszkach? Nie grozi wybuchem :grin: bo tego bym chciał uniknąć :grin:



mgtan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 260
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 10:12
Lokalizacja: Padół zwany stolicą

Post autor: mgtan » śr wrz 26, 2007 15:28

jak ściągniesz klemy i będzie zanik prądu..., to sie komp blokuje :-) tzn jak tak miałem w MK4 :]... ale to nie blokuje sie na stałe tylk otrzeba zdjąć to "zablokowanie"


Prawie R32... ale prawie czyni różnicę ;-) no i był 1/2 R32 czyli 1.6 :-)... ale to już historia.

simi77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 21:15
Lokalizacja: Goleniów
Kontakt:

Post autor: simi77 » śr wrz 26, 2007 20:56

@mgtan

sory ... ale nic nie rozumiem z Twojej wypowiedzi :crazy:
o jakie "zablokowanie" chodzi ???



Awatar użytkownika
PrezesiskoSDZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn paź 16, 2006 14:14
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: PrezesiskoSDZ » śr wrz 26, 2007 21:13

wszystko zalezy od tego, z ktorego roku jest ten gofer. Ja juz kilkakrotnie zdejmowalem klemy i jedyne co pozniej trzeba zrobic, to ustawic zegarek na desce i wklepac kod od radia... :bigok: moj gofer jest z 98 roku, natomiast faktycznie pozniejsze modele, nie jestem pewien, ale bodajze od 2000 po zdjeciu klemy wariuja i jedyna rada to VAG.. :jezor:

a wracajac do Twojego pytania, sprawdz kostki w siedzeniach, mnie tez sie palila kontrolka i okazalo sie, ze wszystko gra i buczy, a palaca sie kontrolka to wina kostki :D


PozdraVWiam :okej:


Tylko TDI....:D
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

simi77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 21:15
Lokalizacja: Goleniów
Kontakt:

Post autor: simi77 » czw wrz 27, 2007 08:42

Heja,
golf jest z 2003 r. . . . czyli teoretycznie po odłączeniu aku i ponownym podłączeniu będzie trzeba podpiąć VAG'a. Mógłby ktoś napisać co trzeba będzie ewentualnie poustawiać za pomocą VAG'a ? Gdzieś wyczytałem, że wystarczy tylko wykasować błędy.

pozdrawiam
simi77
Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 08:48 przez simi77, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » czw wrz 27, 2007 12:12

z tego co się orientuję to nic nie powinno złego się dziać po odłączeniu klemy - w każdym razie u mnie nic się nie stało (auto jak przy opisie w nicku)
jeśli chodzi o kontrolkę poduszek to miałem ten sam problem i moim zdaniem jeśli nic nie walnęło to najprawdopodobniej złącze pod siedzeniem np przy sprzątaniu jest zroszone
wyczyszczenie styków i ponowne podłączenie nie skasuje błędu trzeba go skasować wagiem (czasem ponoć pomaga kasowanie kompa odłączeniem go do aku - WAŻNE ! KLEMY NALEŻ ODŁĄCZAĆ W DPOWIEDNIEJ KOLEJNOŚCI - ale nie pamiętam jakiej trzeba wpisać w szukaj).
z tego co wiem np. przy zdejmowaniu kierowniczy z airbagiem wystarczy wyjęcie kluczyk aby nie złapał błędu ale zawsze bezpieczniej odłączyć aku.

zaznaczam że nie jestem mechanikiem a wiedza moja pochodzi z niniejszego forum i praktyki amatora (polecam jeszcze szukaj)


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 347 gości