[MK2 1.6 PN] Czy zawsze poszarpuje po przełączeniu na beznz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

[MK2 1.6 PN] Czy zawsze poszarpuje po przełączeniu na beznz

Post autor: vwmadison » śr kwie 20, 2005 13:51

....no właśnie..Czy zawsze, gdy sie przełączy z gazu na benzyne to poszarpuje troszke silnik zanim nie dopompuje większej dawki paliwa..Mnie czasem jak nawet jadąc na 1-ce (lub stojąc na jałowym) i dodając gazu lekko sie szarpie......na benzynie z początku (kwestia ok 15 sek)
i 2 - ga sprawa . Cholernie trudno odpala z gazu - nawet w ciepłe dni..Gdy silnik cieplejszy nie ma problemu .Problem po ok 3 godz. Reduktor ma przejechane 4 tyś. ,świece nowe i elektryka ok!! Może gdzies gumka lub dzwigienka w reduktorze sie klei....jutro znowu do gazowików jade :)

miał ktos podobne usterki???
pozdrofka



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » śr kwie 20, 2005 14:39

Ad1 przełączasz odrazu czy najpierw przez opcję 0 (czyli bez dopływu gazu lub bęzyny).
Ad2. Jeżeli chodzi o odpalanie to czy używasz takiego czerwonego przycisku, który doładowuje gaz do gaźnika?


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » śr kwie 20, 2005 15:07

:) zawsze wypalam gaz przed przejściem na benzyne...,...jak bym dał dwa paliwa to silnik kaput!!! :)

A jeśli chodzi o drugie to mam przycisk który wciskając kolejno zarzuca ben- wyp-gaz i odwrotnie....u mnie jest zielona dioda wstępnego podania mieszanki i dziś byłem w serwisie i gaz podaje..
podjechałem do pracy 2 godz. postał i kręce..i ciężko!! znowu postał 2 godz.niedawno odpaliłem, (podłem 3 wstepne dawki gazu) i wystrzelił za 1 szym razem. cos pół obrotu wałem zrobił tylko. Zobacze jeszcze pod wieczór i jutro rano....



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » śr kwie 20, 2005 15:11

vwmadison pisze::) zawsze wypalam gaz przed przejściem na benzyne...,...jak bym dał dwa paliwa to silnik kaput!!! :)

A jeśli chodzi o drugie to mam przycisk który wciskając kolejno zarzuca ben- wyp-gaz i odwrotnie....u mnie jest zielona dioda wstępnego podania mieszanki i dziś byłem w serwisie i gaz podaje..
podjechałem do pracy 2 godz. postał i kręce..i ciężko!! znowu postał 2 godz.niedawno odpaliłem, (podłem 3 wstepne dawki gazu) i wystrzelił za 1 szym razem. cos pół obrotu wałem zrobił tylko. Zobacze jeszcze pod wieczór i jutro rano....
Przy ręcznym przełączaniu to tak jest, dlatego jeździłem permanentnie na gazie.

Jeżeli chodzi o odpalanie na gazie to wystarczy jedno pyknięcie (jedna dawka gazu) i wtedy super zapala, jeżeli tak się nie dzieje to jedź do gazowników aby ci poprawili, być może zamarza ci membrana na parowniku (być może źle jest zamontowany parownik tzn przewody na parowniku lub w nieodpowiednim miejscu np. za daleko) i dlatego masz kłopoty z zapaleniem na zimnym.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » śr kwie 20, 2005 15:27

Z gaznikiem dziękuje - wiesz . Tyle się tu naczytałem o tym PN , że już myślałem, że znowu cos ....ale jesli poszarpuje i to jest naturalne to ok...juz spokojniejsza głowa :0

Jeśli chodzi o drugie to są to fachowcy dobrzy!!! Byłem tydz. temu u nich i niby gumka i dzwigienka sie kleiła (nawet chłopcy podpisali sie markerem na wewnetrznej stronie reduktora :) - takie wolne żarty)..możliwe, że znowu to samo sie zaczyna robić...ehhh....
Wszystko jest zainstalowane ok!! i nawet więcej niż ok!!!

Sam juz nie wiem ile tych wstępnych dawek podać...jak ciepły silnik to starczy jedna..czasem to chyba ruletka, albo nie zwracam uwagi na to... :)
o 18 robie następne odpalanie.....
zobaczymy..
pozdrawiam



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » śr kwie 20, 2005 15:31

aha.....reduktor mam przy przednim pasie między światłem lewym (patrz tak jak stoje przed autem) a paskiem klinowym....hmm..czy to jeśt twoim zdaniem za duża odległośc??/?



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » czw kwie 21, 2005 12:02

vwmadison pisze:aha.....reduktor mam przy przednim pasie między światłem lewym (patrz tak jak stoje przed autem) a paskiem klinowym....hmm..czy to jeśt twoim zdaniem za duża odległośc??/?
Ja miałem z prawej strony, jak patrzysz na przód auta, koło aqu i zbiorniczka płynu. A przewody wodne miałem podłączone do przewodów nagrzewnicy aby szybko ciepełko łapało (tak miałem w 1.6 PN i tak samo było w drugim aucie z silniczkiem 1.8 RP). Być może masz za daleko reduktor nie zdąży się ocieplić, dlatego masz kłopoty z odpalaniem na gazie (zamarza ci parownik). Ciekawe do czego podłączyli ci przewody wodne. Moim zdaniem wystarczy 1 doładowanie gazu, ja w swoim PN zawsze tak robiłem i wystarczało (żadnych problemów z odpalaniem na gazie, no przy -30 nie udała mi się ta sztuka bo zamarzł parownik). Szarpanie nie jest dobrym objawem, u mnie obroty wariowały, po wymianie gaznika na nowszy (też 2EE) objawy ustąpiły. Mi się bardzo dobrze jeździło na tym silniczku, po wymianie gaźnika nie miałem już żadnych problemów, no jeszcze czujnik halla musiałem wymienić. Co do szarpania (przy przełączaniu to normalne ale przy normalnej jeździe nie) to być może masz kiepskie świece lub przewody. Pisałeś że masz nowe, jakie masz założone?


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » czw kwie 21, 2005 15:24

wiesz!. Szarpie tylko gdy dopompywuje benzyne po wieczornym załączeniu benzyny i szybkim wyłączeniu silnika..a podczas jazdy nie szarpie absolutnie..chodzi malinowo..Obroty stałe....Świecze teraz to czeskie Brisk (a jeszcze 3 dni temu były NGK trzy elektrody) Wpięte sa przewody wodne idealnie...Już sam nie wiem....A może odpalac momentalnie, nawet w trwania podawania gazu wstępnego?? Dziś im zostawiam auto....Może ta cholerna gumka znowu sie klei???
A auto na gazie prawie bez różnicy ...dobrze przyśpiesza , absolutnie płynnie schodzi z obrotów, tylko to odpalanie..
Ale zarówno na ben. i gazie ma dobrego kopa od ok 2.5 tys obrotów.....Jakby mu sie turbina niewidzialna załanczała... :)

pozdrawiam..



Awatar użytkownika
Red Spider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 09:59
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Red Spider » czw kwie 21, 2005 18:39

szarpie i bedzie szarpac dopuki nie ma paliwka w gazniku !!!
zobacz jak długie masz przewody gaźnik-zaworek elekrtomagnetyczny-gażnik ja mialem dodatkowa plątanina przewofow paliwowych(jak podsumowalem to okolo 2 m) poskracalem i prawie sie nie odczuwalo szarpniecia(wyglądalo to tak jak bys noge z gazu zdja gwaltownie)

pozdrowienia :satan: :satan: :satan:



Awatar użytkownika
TYQS
Diesel Driver
Diesel Driver
Posty: 153
Rejestracja: pn lut 07, 2005 01:52
Lokalizacja: GRYFINO
Kontakt:

Post autor: TYQS » czw kwie 21, 2005 22:41

u kolegi w PN włąsnie jak zesmy sprawdzali cisnienia i nieco źle przewody po ukłądałemi mi sie skarżył ze mu strasznie szarpie (niema gazu w ogóle) to tylko poprawiłem tak przewody by żaden nie sie nie dotykał ;] może musisz tylko te przewody po układać od izolowac od reszty ;] mozie są zablisko sprawdz jeszcze taką opcje :)


[img]http://i24.photobucket.com/albums/c9/Pawel_G/Logo.jpg[/img]


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/247273.html][img]http://images.spritmonitor.de/247273_5.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1754139#1754139]Moj goferek zawitał na forum :)[/url]

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » pt kwie 22, 2005 11:18

Właśnie dzwonili do mnie rano... znowu reduktor czyms sie zasyfił..(po 1 dniu jazdy) ..a tankuje na BP czasem statoil (bo mam obie stacje po sąsiedzku)
....Zreszta wiem , że marka stacji ma mało do gadania......
Szkoda, że nie mam badan jakości gazu ..brrr.....
Jeden dzień bez samochodu i człowiek wsiada w tramwaje, które go wywożą nie tam gdzie sobie zarzyczył :)))

pozdrawiam...



Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Post autor: j_jasiu » pt kwie 22, 2005 16:36

vwmadison pisze:Właśnie dzwonili do mnie rano... znowu reduktor czyms sie zasyfił..(po 1 dniu jazdy) ..a tankuje na BP czasem statoil (bo mam obie stacje po sąsiedzku)
....Zreszta wiem , że marka stacji ma mało do gadania......
Szkoda, że nie mam badan jakości gazu ..brrr.....
Jeden dzień bez samochodu i człowiek wsiada w tramwaje, które go wywożą nie tam gdzie sobie zarzyczył :)))

pozdrawiam...
Na BP jest kiepskawy gazicho tankuj na Statoilu, (jak założyłeś jakieś specjalne świece do Gazu to je odrazu wyjmij tzn z jedną elektrodą, zamontuj od razu takie jakie przewiduje producent auta czyli 3 lub 4 elektrodowe dokładnie nie pamiętam - takie jest zdanie mojego gazownika gdyż twierdzi on że nie ma świec do gazu i moim zdaniem ma rację).
Swoją drogą być może masz wadliwy parownik i dlatego tak się dzieje, niech ci wymienią parownik i będzie jak ręką odjął.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » sob kwie 23, 2005 11:24

Wczoraj bylem w serwisie. Zobaczyłem foto parownika - wyglądał jak po przejechaniu nastepnych 20.000 km. na gazie. A 3 dni wcześniej był czyściutenki...Wyczyścili ze smoły i dzis mam podobnie z rana...... Złożyłem skarge dziś na jakość gazu na tej stacji .Wiem, że chyba to nic nie da ale przynajmniej powiedziałem co mysle....

pozdrawiam



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » wt kwie 26, 2005 09:27

znowu to samo........ożesz k..... zaraz do nich dzwonie....
wwrrrrrrrrrrrrr....................



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 443 gości