Strona 1 z 1

zły poziom płynu, czym uzupełnić?

: pn wrz 24, 2007 12:53
autor: energetyczny
Witam kolegów :bigok:
Dzisiaj z ciekawości odkręciłem taki mały czarny zbiorniczek (zielona nakrętka z symbolem kierownicy) obok zbiornika płynu do spryskiwaczy. Jak podejrzewam jest to płyn do wspomagania kierownicy. Poziom płynu niestety poniżej minimum. Czy uzupełnić niedobór? Czy może wymienić cały na świeży?
Pozdrawiam

: pn wrz 24, 2007 13:05
autor: Mash
spokojnie mozesz dolac, zielonego plynu lej do samej kreski max


pozdrawiam

: pn wrz 24, 2007 13:17
autor: energetyczny
Jakiej firmy najlepiej wlać płyn? Występuję inne kolory czy tylko zielony? Po wytarciu bagnetu o chusteczkę kolor płynu był bardziej żółtawy niż zielony.
pozdrawiam

: pn wrz 24, 2007 14:04
autor: korfanty
O ile mnie pamieć nie myli to olej G 002 000, lub zamienniki np z febiego 06161 - olej syntetyczny kolor zółtawy, zielony kolor to mineralny - chociaz z tymi kolorami to jest zawsze problem.

: pn wrz 24, 2007 16:47
autor: Mash
ja mam w mkIV akurat zielony dlatego myslalem ze tez taki posiadasz :P takze sorki za zamieszanie. szczerze mowiac to udac sie do serwisu i kup buteleczke oryginalnego jest minimalnie drozsza od zamienika a masz pewnosc ze to dobry plyn. dodatkowo kontroluj czy plynu nie ubywa bo moze przekladnia gdzies cieknie, zwracaj uwage czy nic nie piszczy jak krecisz kierownica i czy nie masz takiego efektu ze jak krecisz w jakas strone to kierownica lekko jakby chciala isc w druga strone

pozdrawiam

: pn wrz 24, 2007 17:53
autor: Ryszardo
Poziom oleju w zbiorniczku od wspomagania przy zimnym silniku powinien sięgać oznaczenia MIN na mierniku z dokładnością plus minus 2 milimetry; przy rozgrzanym silniku-między kreskami MIN a MAX. Poziom należy mierzyć przy całkowicie zakręconej pokrywie.

: wt wrz 25, 2007 10:27
autor: energetyczny
Witam
stwierdziłem że skoro dokładnie nie wiem co mam wlane w układ wspomagania to wymienię cały płyn. Mam teraz problem bo z tego co się dowiedziałem wlewa się albo syntetyka albo mineralny. Jaki ma być płyn wskazuje oznaczenie na zbiorniczku CHF 7.1 albo CHF 11s. Niestety u mnie nie mogę znaleźć tego zapisu. Czy któryś z kolegów posiadaczy golfa mógłby sprawdzić co ma u siebie? Mam IV 1.6 AKL z 1998r.