Strona 1 z 1

Gaznik w RP

: ndz wrz 23, 2007 16:28
autor: marys
Witam mam problem! moze mi pomozecie,poniewaz na biegu jalowym mam obroty raz 2000obr/min,3000,a nawet 6000 a normalnie trzyma mi 1500obr/min gdzie kolego 900 a co najlepsze jak czasem dam w gaz np do 3000 obr/min to tak zostanie jak by sie cos zacinało.Niektórzy mówia mi ze to silniczek krokowy.Pomózcie! Pozdrawiam!

Re: Gaznik w RP

: ndz wrz 23, 2007 16:39
autor: raf1al
marys pisze:Witam mam problem! moze mi pomozecie,poniewaz na biegu jalowym mam obroty raz 2000obr/min,3000,a nawet 6000 a normalnie trzyma mi 1500obr/min gdzie kolego 900 a co najlepsze jak czasem dam w gaz np do 3000 obr/min to tak zostanie jak by sie cos zacinało.Niektórzy mówia mi ze to silniczek krokowy.Pomózcie! Pozdrawiam!
od tego trzeba zacząć ze RP nie ma gaźnika!!!

trzeba sprawdzić najpierw czujnik temp. niebieski oraz czy sonda działa bo te dwa elementy podają miedzy innymi info. jak ma tzw.silniczek krokowy uchylić przepustnice!

: ndz wrz 23, 2007 20:53
autor: marys
napisałem gaznik dlatego bo sie nie znam cos tam wiem ze monotonic.Ale jak mam to sprawdzic :goof:

[ Dodano: 23 Wrz 2007 20:56 ]
ale jedfno jest pewne ze jak docisne tam koło linki gazu to chyba do przepustnicy idzie taka blaszka to obroty zwilnia sie ale po chwili znowu narastaja do 1200-1500 a i jak jest zimniy ma problem z odpaleniem wymieniłem swiece mu i o 50% lepiej juz a dalej co mam zrobic

[ Dodano: 23 Wrz 2007 20:58 ]
i jeszcze jedno jak odpali jak jest zimny to ma równe 900 obr/min,a jak sie rozgrzeje 1500 obr/min. Kurcze jak na razie nikt nie jest w stanie mi pomóc,moze na forum od was cos sie dowiem!pozdro

: ndz wrz 23, 2007 21:07
autor: raf1al
marys pisze:napisałem gaznik dlatego bo sie nie znam cos tam wiem ze monotonic.Ale jak mam to sprawdzic :goof:

[ Dodano: 23 Wrz 2007 20:56 ]
ale jedfno jest pewne ze jak docisne tam koło linki gazu to chyba do przepustnicy idzie taka blaszka to obroty zwilnia sie ale po chwili znowu narastaja do 1200-1500 a i jak jest zimniy ma problem z odpaleniem wymieniłem swiece mu i o 50% lepiej juz a dalej co mam zrobic

[ Dodano: 23 Wrz 2007 20:58 ]
i jeszcze jedno jak odpali jak jest zimny to ma równe 900 obr/min,a jak sie rozgrzeje 1500 obr/min. Kurcze jak na razie nikt nie jest w stanie mi pomóc,moze na forum od was cos sie dowiem!pozdro
to jak dociskasz wtrysk i jak sie obroty zmieniają tzn.maleją to może masz do wymiany uszczelek miedzy kolektorem a wtryskiem i łapie ci lewe powietrze!!

: ndz wrz 23, 2007 21:35
autor: marys
tez tak myslałem,ale co czytam jesli komus łapie lewe powietrze maja inne obiawy.

[ Dodano: 23 Wrz 2007 21:36 ]
przewaznie gasnie im silnik,a mi nie wrecz przeciwnie!

[ Dodano: 23 Wrz 2007 21:38 ]
jeden mechanik mi mówił ze znajac zycie jest to silniczek krokowy,a słyszałem tez ze idzie go oczyscic jakos,czy jak i mozliwosci sa by działał.A nie orientujesz sie ile to moze kosztować silniczek nowy

[ Dodano: 23 Wrz 2007 21:41 ]
bo tez nie zawsze oznacza sie tymi obrotami wysokimi to znaczy czasem przez 20km przejade tak jak powiino byc,a za chwile go cos strzeli i juz szaleje.wtedy dociskam ta dysze i juz spokój na jakis czas.

: ndz wrz 23, 2007 21:52
autor: Momek
Ja miałem te szopy z dodawaniem gazu na gazniku Pierburg 2EE, zregenerowałem cały gażnik, wymieniłem podstawe,podcisnienia,nastawnik przepustnicy, plus generalne czyszczenie. Po tygodniu znowu mu odbiło,więc pojechałem do gaznikowca zareklamowac.Poprawił ale coś nasciemniał o wilgoci przy kompie,ze styki jakieś jeszcze musiał poczyścic. Jajednak sądze ze musiał mi podmienić ten niebieski czujnik, bo znalazłem stary na siedzeniu pasazera jak auto drugi raz odebrałem. Tylko to nie ten z przodu na króćcu ,ale ten drugi chyba ma jakis związek ze ssaniem. Takze to bym sprawdził na pierwszy ogień. Pozdrawiam

: ndz wrz 23, 2007 21:54
autor: marys
ja dzenkuje istne jaja.Dziekuje za zainteresowanie tematem!

[ Dodano: 23 Wrz 2007 21:54 ]
ja dzekuje istne jaja.Dziekuje za zainteresowanie tematem!

[ Dodano: 23 Wrz 2007 21:54 ]
ja dzekuje istne jaja.Dziekuje za zainteresowanie tematem!

[ Dodano: 23 Wrz 2007 22:24 ]
Szkoda ze nikt nie jest w stanie mi pomóc.No cóż musze naprawic metodą prób i błedów.Dzieki za zainteresowanie pozdro.

: śr wrz 26, 2007 07:18
autor: majekMK2
witam tez mam golfa RP-ka i tak samo mi sie dzieje i jak cofne ta blache to obroty spadna ale po czasie znowu wzrastaja i jak dopiero jest mocno nagrzany uszczelka pod wtryskiem jest dobra zmienie zaniedlugo linke od gazu i sie dowiem a jak jest zimny to u mnie sa obroty 1tys.jak sie nagrzeje to 900obr.

: ndz wrz 30, 2007 00:28
autor: marys
majekMK2, Siemka słuchaj juz wiem co jest naprawiłem.To masz te same objawy co ja a przyczyna jest tego silniczek krokowy.Pojechałem na szrot i kupiłem tam kazdy silniczek na swój nr ale podobno kazdy jeden pasuje tylko musisz uwazac czy masz we wtyczce 4 czy 6 wejsc.A zapłaciłem za to 140zł i gada jak nowy super! a nowy w sklepie kosztuje od 300zł-600zł takze porazka.Mówie ci kup silnik krokowy.Pozdro

: ndz wrz 30, 2007 21:25
autor: majekMK2
witam aha tez mi tak muwili to musze teraz kupic ale lepiej nowke mechanicy zalatwia mi za 200zl wiec jak zakupie i wymienie to dam znac czy sie poprawi.Pozdrawiam i dzieki :pub:

: ndz wrz 30, 2007 22:17
autor: raf1al
majekMK2 pisze:witam aha tez mi tak muwili to musze teraz kupic ale lepiej nowke mechanicy zalatwia mi za 200zl wiec jak zakupie i wymienie to dam znac czy sie poprawi.Pozdrawiam i dzieki :pub:
a co jeśli np. padła sonda lub niebieski czujnik który steruje takowym silniczkiem krokowy (on ustawia tylko uchyleniem przepustnicy względem informacji z czujników jak sa złe to zamalo lub za duzo jest obr. na jałowym)?? nie lepiej sprawdzić czy te elementy są sprawne oraz po sprawdzać rurki podciśnienia??


ja jak miałem 1500 obr. lub nawet 2000 (1.8RP) na jałowym tez mi mówili ze karkowy do wymiany a okazało sie ze SONDA do wymiany!!!!! Nie da sie tego jedno znacznie zdjagnozowac! można odczytać kody i zobaczyć co go boli!


Jednak 200zł to trochę kasy na takie pochopne wymiany trzeba sie upewnić na 1000% ze to to :D

: pn paź 01, 2007 20:20
autor: majekMK2
witam.niebieski czujnik jest dobry,sonda niewiem bo samemu tego nie sprawdze a mechanicy moi nie maja w tej chwili czasu na sprawdzenie a i rurki sprawdzalem i tez sa dobre wiec jeszcze lepiej przed kupnem sprawdze sonde i jeszcze raz ten czujnik niebieski.aha a moze wiesz jak sonde sprawdzic samemu???pali mi w normie a chyba jakby padniety byl to by duzo palil.

: pn paź 01, 2007 22:06
autor: raf1al
majekMK2 pisze:witam.niebieski czujnik jest dobry,sonda niewiem bo samemu tego nie sprawdze a mechanicy moi nie maja w tej chwili czasu na sprawdzenie a i rurki sprawdzalem i tez sa dobre wiec jeszcze lepiej przed kupnem sprawdze sonde i jeszcze raz ten czujnik niebieski.aha a moze wiesz jak sonde sprawdzic samemu???pali mi w normie a chyba jakby padniety byl to by duzo palil.

Jak masz LPG to ci gaziarze powiedzą czy działa sonda ! Domowy sposób to bardzo dobry miernik lub oscyloskop i zobaczyć czy faluje napięcie od 0.1V do 0.9V ! Jak napięcie faluje sonda OK ! ale na zwykłem mierniku raczej nie sprawdzisz bo jest za wolny nie nadazy za zmianami napięcia!!!! Co do większego spalania to zależy w której wartości napięcia sonda stanie czy na ubogiej czy na bogatej mieszance (chyba dobrze pisze jak cos proszę o korektę)!!

: wt paź 02, 2007 22:54
autor: majekMK2
aha to dobra to podjade do gaziarzy i powiem zeby sprawdzili ale ostatnio mialem przegladi jak sprawdzali to powiedzieli mi tylko ze wydech troszke dziurawy jest i silniczek krokowy do wymiany ale dobra jeszcze raz dla pewnosci sprawdze narazie dzieki napisze jak to sprawdze.Pozdrawiam :pub:

[ Dodano: 06 Paź 2007 18:33 ]
witam mam pytanko o silniczek krokowy bo mi chyba padl juz do konca jest taki problem jak auto jest odpalone na benzynie i odlacze krokowca to silnik sie wylacza a jak znowu podlacze to obroty skacza do gory i w dol a tak przedtem nie mialem bo silnik dalej pracowal po odpieciu krokowca to czy niewiecie czy juz padl do konca???