Strona 1 z 1

Zaczep linki sprzęgła.

: ndz wrz 23, 2007 13:52
autor: Gangst3R
Urwała mi się linka sprzęgła a wraz z nią zginął ... no właśnie co? był na dzwigni sprzęgła (tej przy skrzyni) jakiś zaczep/zawleczka, do której się tą linkę mocuje. Czy wie ktoś gdzie mogę takie coś dostać lub ew. ktoś ma i może mi odsprzedać?
I jeszcze jedno pytanie. Jak działa samoregulator na lince. Czy jak dorobie jakąś zawleczke i np. linke będę chciał zaczepić centymetr niżej niż powinna być, to czy ten samoregulator dopasuje sobie sam długość?

Może ktoś podesłać jakieś zdjęcie jak ta linka jest zamocowana i w czym?
Z góry dzięki.

: ndz wrz 23, 2007 14:25
autor: Nike
Co do experymentów z linką to raczej bym odradzał. Mój znajomek pseudo-mechanik uważał, iż strasznie ma słabe sprzęgło i mimo rad postanowił je sobie poprawić ( naciągnąć linkę) efekt był taki, że po tygodniu skrzynia mu rypła- coś z łapą i łożyskiem. Może to akurat nie to było przyczyną ale po co dotykać? zdjęcie zrobiłem najlepiej jak mogłem.taka blaszka jest na dole wciskana, sam chyba nie dorobisz, poszukaj na każdym szrocie. Choć napewno z nową linką dostaniesz w komplecie. Koszt nie powienien być duży.



Obrazek

: ndz wrz 23, 2007 14:26
autor: azazello_85
Jak chcesz to mogę zrobić zdjęcie ja to jest u mnie zrobione. Mam ten sam model co Ty i wymieniłem linkę na nieorginalną bez samoregulacji. Odradzam kupowanie linki za 20-30 pln - mi padła po roku i znowu do wymiany. Kupiłem wprawdzie zamiennik ale już rozglądam się za oryginałem, nawet używanym.
Co do mocowania to wygląda to mniej więcej tak, że na końcu linki jest zaciśnięty walec stalowy z naciętym rowkiem(rowek po obwodzie) i w ten rowek wchodzi na wcisk taka płytka mniej więcej w kształcie litery U.
Co do działania samoregulatora to nie wiem jak działa.

: ndz wrz 23, 2007 14:59
autor: Dominik107
Witam. To mocowanie linki sprzegla przy lapie to jest odpowiednio wyprofilowana guma ktora jedna strona wchodzi lekko w ten otwor w lapie przy skrzyni zeby pozniej nie przesuwala sie przez nia przechodzi linka i klinowana jest taka metalowa podkladka wyprofilowana tak zeby dobrze trzymala sie tej gumowej podkladki wlasnie. Niewiem jak to dokladnie wytlumaczyc. Nie kupisz tego w zadnym sklepie musisz zamowic w ASO. Koszt to chyba cos kolo 20zl. Ja tak placilem przynajmniej. A co do linki z samoregulacja to posiadam taka uzywana wiec jak ktos potrzebuje to za 30zl moge ja oddac bo zalega mi obecnie w garazu wraz z innymi czesciami od golfa 3 1.8. Ale od razu mowie ze niewiem czy takie rzeczy powinno sie zakladac uzywane. Lepiej wykosztowac sie na nowa chyba jakies 160zl kosztuje nowa i miec spokoj na dlugo. Ale jak ktos bedzie chcial to zapraszam.

: pn wrz 24, 2007 00:15
autor: diablo93
W intercarsie mają bez problemu taki zestawik :
HP102 644 - tuleja gumowa linki sprzęgła VW GOLF -89
kosztuje 8.04
lub :
HP103 837 - zestaw instalacyjny linki sprz. GOLF A 1,6-1,8 83-91 (z samoregulacją)
kosztuje 11.06

Także majątek nie jest. Radzę kupić od razu dwa. Jeden mi zaczął rozwarstwiać się po dwóch miechach, drugi trzyma się nawet dobrze.

: śr wrz 26, 2007 21:11
autor: Gangst3R
Dzięki za odpowiedzi. azazello_85 czy mógłbyś mi podać numer swojej linki? Mam wrażenie, że po wymianie linki zaczęło mi się ślizgać delikatnie sprzęgło (mogę ruszyć spokojnie z 4 biegu)., czy może to być wina tego zaczepu (dorobiłem podkładkę) albo źle dobranej linki? (wygląda na identyczną jak była, z samoregulatorem). A może to po prostu zbieg okoliczności i po prastu mam sprzęgło na wykończeniu?

P.S. Zamówiełem ten zestaw instalacyjny w intercarsie.

linka

: czw wrz 27, 2007 00:51
autor: tomaszvw
witam!!!
Co Panowie wypisuja !
To jest golf nie lambo :chytry: Po to jest samo regulacja,zeby sie sama regulowala !!! Nie da sie naciagnac takiej linki.(znaczy Polak potrafi :grin: ). A mocowanie to robi sie z plaskowniczka z wycieta dziurka i dojsciem do tej dziurki(tak,zeby linka wlazla a trzymala sie na tym grzybku) i wszystko !! zadne zamawianie i nowe czesci.
Jak mi sie urwala to kupilem stara linke(ale cala) i zrobilem ten "trzymak" (jeszcze tak zagiety,zeby sie nie ruszal na boki)
Smigam juz tak ze 30 000 km i zyje :bajer:
pozdrawiam.

: czw wrz 27, 2007 11:36
autor: kapalek
tez dorabialem ten "trzymak" tyle z e w mk3 jeżdzę juz kilka miechow z tym i jest gites:)godzina roboty z imadlem pilniczkiem i pilka do metalu.

: ndz wrz 30, 2007 00:32
autor: Gangst3R
Przyszedł ten zestaw instalacyjny a ja przy okazji jego zakładania znalazłem przyczynę ślizgającego się sprzęgła. W sklepie, w którym kupowałem linkę, gośc mi dał za krótką minimalnie. Niby jest z samoregulatorem ale nawet gdy samoregulator wyciągnął ją na max to sprzęgło nie odbijało do końca. Poradziłem sobie obcinając tą gumową podkładkę o połowę i teraz jest wszystko wporządku.
Dzięki wszystim za pomoc i pozdrawiam.

[ Dodano: 30 Wrz 2007 00:38 ]
tomaszvw pisze:witam!!!
Co Panowie wypisuja !
To jest golf nie lambo :chytry: Po to jest samo regulacja,zeby sie sama regulowala !!! Nie da sie naciagnac takiej linki.(znaczy Polak potrafi :grin: ). A mocowanie to robi sie z plaskowniczka z wycieta dziurka i dojsciem do tej dziurki(tak,zeby linka wlazla a trzymala sie na tym grzybku) i wszystko !! zadne zamawianie i nowe czesci.
Jak mi sie urwala to kupilem stara linke(ale cala) i zrobilem ten "trzymak" (jeszcze tak zagiety,zeby sie nie ruszal na boki)
Smigam juz tak ze 30 000 km i zyje :bajer:
pozdrawiam.
Nie mam w nawyku wkładania do samochodu używanych części. Tym bardziej jeśli chodzi o ukłąd napędowy i zawieszenie. Dużo jeżdżę w trasach i jak by mi trafiło linkę w drodze (już raz się stało) to mam mały problem.