Strona 1 z 1

Problem z drążkiem zmiany biegów [mk2]

: wt kwie 19, 2005 17:34
autor: mierzwin
Mam niewielki problem z drążkiem zmiany biegów. W prawidłowo działającej, aby wrzucić wsteczny trzeba wcisnąć drążek i wtedy odpowiednio przesunąć w lewo i do góry. Natomiast u mnie nie trzeba wcale wciskać (wsteczny wchodzi od razu w lewo i do góry). Nic by się nie działo gdyby nie to, że ciężko wobec tego trafić w jedynkę. Problem się nasilił, kiedy przyszło mi dać samochód mojej kobiecie :( - wiecie, ruszanie ze świateł na wstecznym nie jest mile widziane.

Jak się rozeznałem, drążek nie odbija odpowienio wysoko. Można go wyciągnąć ale ... ale trzeba o tym pamiętać :) Zauważyłem, że na środku drążka jest biały plastik, który wpasowuje się do metalowej "prowadnicy" i dzieki temu zmienia się biegi. Pod nią jest sprężyna. Może to jej wina? Jeśli tak to jak, do jasnej ciasnej, się do niej dobrać? Jeśli nie ona to co??

: wt kwie 19, 2005 19:29
autor: XenO
U mnie tez tak jest i na poczatku jak zaczynalem jezdzic musialem uwazac z tym wstecznym :P ale jest na to prostu sposób wystarczy w momencie wbijania "jedynki" podniesc drazek w gore i bedzie gralo. Albo troche sie pomeczyc i jakos te plastki na drazku zgrac zeby sie wpasowywlay lepiej. :)

: wt kwie 19, 2005 20:58
autor: malox
hej no ja tez tak mam i dodatkowo za luźno drążek chodzi.Hmm cza by sie tym zinteresować.No właśnie tylko że chyba trzeba zrzucić rury spalinowe i od dołu to rozkręcać.Nie jestem pewien.z góry rozkręciłem te dwie śruby no i właśnie....poskładałem zpowrotem bo nie wiedziałem co z tym dalej zrobić.

: wt kwie 19, 2005 21:43
autor: yaroz
Trzeba wyregulowac biegi, mialem tak samo jak mi sie drozek odczepil od tej tulejki co zminia biegi.Trza od spodu (najlepiej z kanalu) wyregulowac to.Mi to robil mechanik.Powiem tylko tyle ze tak samemu to nie bardzo jes to do wyregulowania najlepiej zajechac do jakiegos szpeca bo samemu to mozna jeszcze bardziej poprzestawiac i cyrki beda(zostanie wam tak jak mi 3 i 4 a z trzeciego biegu wcale tak fajnie sie nie rusza :-D).

: wt kwie 19, 2005 22:31
autor: vorlog
yaroz pisze:Trzeba wyregulowac biegi, mialem tak samo jak mi sie drozek odczepil od tej tulejki co zminia biegi.Trza od spodu (najlepiej z kanalu) wyregulowac to.Mi to robil mechanik.Powiem tylko tyle ze tak samemu to nie bardzo jes to do wyregulowania najlepiej zajechac do jakiegos szpeca bo samemu to mozna jeszcze bardziej poprzestawiac i cyrki beda(zostanie wam tak jak mi 3 i 4 a z trzeciego biegu wcale tak fajnie sie nie rusza :-D).
Da się samemu, ale bez kanału się nie obejdzie, trzeba zdjąć wydech aby złapać dostęp do mechanizmu zmiany.
Należy wymienić wszystkie elementy ślizgowe, współpracujące z mechanizmem, koszt zestawu ok. 20 zł.
Oczywiście, wszystko potem dobrze nasmarować, najlepiej białym smarem.
V.
PS. Brak blokady może świadczyć również o złej regulacji skrętu głównego wodzika zmiany, tego długiego pręta pod autem, może mieć zły kąt pochylania, chociaż wówczas byłyby problemy również z piątką.

: wt kwie 19, 2005 22:49
autor: mierzwin
Czyli regulacja u speca albo kupa roboty z demontażem... Sam już nie wiem, chyba ta sprawa nie jest aż taka ważna, aby się teraz nią zajmować - mam kilka innych, bardziej palących spraw :) Ale rozwiązanie trzeba zapisać i kiedyś wprowadzić w życie :)

: pn maja 30, 2005 21:15
autor: peterson
a mi zgrzyta jak wrzucam wsteczny i 4 bieg zaczal ciezko wchodzic Olej mialem wymieniony Na wylaczonym silniku chodza lepiej I jedynka na wlaczonym siliku troszke ciezko chodzi Co robic?

: pn maja 30, 2005 23:45
autor: Egon PŃ
foto

: pn maja 30, 2005 23:57
autor: Egon PŃ
duza rozdziałka ale przynajmniej wszystko widac

: wt maja 31, 2005 05:23
autor: lisisko
Warto wymienić tą plastikową gałkę (nr. rys. 22 i 23), aby skasować luz. Koszt ok 8zł., ale dużo daje.