Jak ustawić zapłon pod LPG bez lampy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr mar 07, 2007 14:09
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Jak ustawić zapłon pod LPG bez lampy?

Post autor: dgolf » pt wrz 21, 2007 14:33

Silnik 1.6 na LPG. Jak ustawić w miarę dobrze zapłon bez lampy. Czy ustawić go w tym miejscy, w którym auto najlepiej się wkręca, czy patrzeć jakoś na ząbki?



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pt wrz 21, 2007 14:37

ja zawsze jak coś to ustawiam na słuch, dokładniej to przygladam się dokładnie pracy silnika, gdy ta jest najrówniejsza i najbardziej kultyralna to wg. mnie jest OK.
ale to moja teoria

pozdrawiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 21, 2007 16:51

dgolf pisze: Jak ustawić w miarę dobrze zapłon bez lampy.
różnica między optimum dla benzyny a dla LPG to 3-4 stopnie, jak to ustawisz bez lampy, bez sensu. Przecież to grosze kosztuje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr mar 07, 2007 14:09
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: dgolf » pt wrz 21, 2007 19:28

Dokładnie 5zł, ale silnik jest już padnięty i po ustawienia na lampie jest bardzo słaby na LPG. Jak ustawię, żeby ciągnął na wysokich obrotach, to na niskich szarpie, jak na niskich ok. to nie ciągnie powyżej 3,5. Odpala zawsze dobrze, ale jest do wymiany. Strasznie klepie góra, słaba kompresja. co dziwne nie kopci i malutko oleju bierze. Przerywa na pierwszym cylindrze.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 21, 2007 19:32

może regulator podciśnieniowy przy aparacie zapłonowym nie działa. Jest coś takiego w tym silniku? Co to za silnik


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr mar 07, 2007 14:09
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: dgolf » pt paź 05, 2007 08:57

Jest. Silnik nie wiem jaki. 1.6 na gaźniku SOLEX 34 PICT-5. Jest przyspieszacz zapłonu.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt paź 05, 2007 09:38

Ustaw rozrzad na znaki. Gdy to zrobisz zdejmij kopulke z aparatu zaplonowego. Na krawedzi aparatu (miejsce na ktore nakladasz kopulke) bedziesz mial naciecie - taka kreske. Odkrec aparat zaplonowy i przekrec nim tak aby palec rozdzielacza zaplonu wskazywal wlasnie to naciecie. Wtedy zaplon bedzie usatwion w miare prawidlowo (0 stopni). Nie wiem jaki jest wymagany kąt wyprzedzenia dla Twojego silnika. Po prostu mierzac kątomierzem przekrec aparat tak aby naciecie o te kilka stopni bylo na lewa strone od palca (wtedy zaplon bedzie na kilka stopni przed gornym polozeniem tloka, ile to bedzie stopni, zmierz katomierzem jak mowilem.)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 292 gości