Strona 1 z 1

rozladowywuje akumulator

: pt wrz 21, 2007 01:04
autor: agnesmarcin
witam.posiadam seata ibize z silnikiem golfa 3 1.9 tdi i tak jak w temacie zaczelo mi rozladowywac akumulator i nie jest to wina akumulatora gdyz sprawdzalem na nowym i go tez rozladowalo. pierwsze moje pytanie to takie ze ja przejade jakies 25 kilometry i jak odlacze klamre od akumulatora to nie zawsze ale slychac stuk tak jakby cos opadlo w alternatorze. czy to moze byc spowodowane alternatorem ze rozladowywuje. drugie pytanie to czy da rady sprawdzic co rozladowywuje podlaczajac auto pod kompa i jakie powinno byc napiecie na akumulatorze bo u mnie jak podlaczylem auto pod kompa jest niecale 14v.

: pt wrz 21, 2007 01:12
autor: ajni
Podłączałeś na chodzącym silniku czy nie? Jak na chodzącym to ciut za mało, ładowanie ma dawać 14-14,4V. Wepnij amperomierz w obwód AQ na wyłączonym kluczu i wyjdzie ile prądu ucieka. Może jakieś zwarcie, myszy instalacje wpieprzają. Jakiś magik w instalacji grzebał i nacudował. A altku nie ma co opadać. Może uzwojenia mają przebicie.

Taki test. Na noc odłącz klemę od AQ, rano sprawdź czy AQ rozładowane, jak nie to AQ dobre, następna noc, odepnij przewody od alternatora (wzbudzenie i gruby od ładowania- byle do mas nie dotknęło), jak rano AQ nie rozładowane to masz alternator do roboty/wymiany, jak rozładowane to coś w instalacji siedzi a to już problem.

: pt wrz 21, 2007 01:15
autor: Kaczor
nie zdiagnozujesz "kompem" czy coś pobiera prąd w stanie spoczynku .
Napięcie w okolicach 14V jest prawidłowe

Aby sprawdzić obciążenie akumulatora należy podłączyć szeregowo amperomierz (no to szeregowo to akurat zbedne słowo jeśli wiemy jak działa amperomierz , ale co mi tam) między jedną z klem a zaciskiem akumulatora - pobór rzędu 200 mA jest normalny (alarm itp) powyżej 500 mA to już podejrzane , zepsuty alternator "ciągnie" z reguły powyżej 1.5 A - sprawdzić można to odłączając czerwony gruby kabel od alternatora i dokonując ponownego pomiaru

: pt wrz 21, 2007 01:17
autor: agnesmarcin
podlaczylem na odpalonym silniku. a dokladniej to chyba bylo albo 13,8 allbo 13,9 v. i sprawdze jutro amperomierzem

: pt wrz 21, 2007 13:37
autor: Cinek
to samo znowu...dział techniczny z takimi sprawami a nie diesel. raz że mniej ludzi tu zagląda a 2 że robi sie niepotrzebny tłok