Strona 1 z 1

Jak wymienic mieszek dźwigni biegów

: czw wrz 20, 2007 10:48
autor: vian
Witam, chciałbym wymienić skórzany mieszek przy gałce biegów, ale za bardzo nie wiem jak zdemontować stary?? od spodu łatwo go wyciągnąc, ale górna gałka ani rusz :grrr: a nie chce czegos spieprzyc, bo tam mogą jakieś linki być podciągnięte?? a w VW mi to zrobią z mieszkiem za 150 zł hmm troche drogo... pomocy... pozdrawiam...

: czw wrz 20, 2007 11:02
autor: manieczek111

: czw wrz 20, 2007 11:18
autor: vian
wielkie dzieki, widze ze to nieprosta operacja:)

: czw wrz 20, 2007 13:51
autor: kiss
To tylko tak strasznie wygląda, ale idzie to zrobić. Tu masz jeszcze fotki: http://www.leon-concept.com/astuce/L1/pommeau/index.php

: czw wrz 20, 2007 14:51
autor: beetle
ten gosc z poczatku tematu skomplikowal sobie sprawe bo instalowal podswietlana galke.
swoja droga uzyskal fajny efekt.

sama wymiana mieszka nie jest skomplikowana i moge podpowiedziec pare hintow bo wymienialem mieszek u siebie.
przy zdejmowaniu nie ma co zalowac tej metalowej opaski u gory bo mozna zastapic ja pozniej najzwyklejszym plastykowym "krawacikiem"
mocowanie skury do ramki wykonane jest oryginalnie zszywaczem tapicerskim.
jezeli ktos nie ma dostepu do takowego to zdradze moj patent:
wywiercilem w ramce naokolo kilkanascie otworow cienkim wiertelkiem i... przyszylem gruba nitka skure do ramki.
czarna skurke kupilem na allegro i musze pochwalic sprzedawce ze mieszek byl idealnie dopasowany i nic nie trzeba bylo przycinac, kombinowac itp.

a tu link jak to sie robi w beetle yyy... tylko trzeba sie zalogowac :hehe:

: czw wrz 20, 2007 14:58
autor: kiss
beetle pisze:mocowanie skury do ramki wykonane jest oryginalnie zszywaczem tapicerskim.
Nie we wszystkich. U mnie mieszek naciągnięty jest na ramkę za pomocą gumy. Takie też tylko są sprzedawane w ASO

: czw wrz 20, 2007 17:38
autor: xisio
co do metalowej obejmy mi wymiana zajela 5 minut.

1. podwadzic od strony hamulca recznego i do gory.
2. sciagnac mieszek na lewa strone max do gory by bylo widac obejme z firmowa zacinieta koncowka.
3. wlozyc plaski srubokret w ta koncowke i delikatnie pociagnac raz w lewo raz w prawo tak by sie zaczela rozginac.
4. jak sie poluzuje na tyle by sie obkrecac dala probowac ciagnac halke do gory, schodzi latwo jest na plastykowych prowadnicach.
5. nalozyc nowa wlasciwa strona i zwyklymi kombinerkami zacisnac nowa obejme, ale nie zaciskac na maxa a tylko troche to wystarczy by trzymala sie bardzo solidnie i nie dawala sie zdjac.

robilem to z orginalna za 115zl, ktora w teorii tylko jest skórzana a naprawde gumowa galka i sztuczna skaja. ;)

: pt lis 09, 2007 14:06
autor: vian
ok blaszke zdjalem, ale tej galki nie moge rozewrzec (gornej, ktora trzymamyw dłoni), a ona trzyma takimi zabkami gorna czesc tego mieszka... nie wiem moze to jest sklejone??

: pt lis 09, 2007 16:23
autor: kiss
Na pewno nie jest sklejone. Wiem ze ciężko ten element zdjąć, ale próbuj może czymś podwadzać. Na pewno zejdzie tylko dużo cierpliwości ;)

: pt lis 09, 2007 16:33
autor: mistrzyni23
W mojej dwójeczce gałkę ściąga się poprzez odkręcenie jej w lewo.... :bajer:

: pt lis 09, 2007 16:37
autor: kiss
mistrzyni23 pisze:W mojej dwójeczce gałkę ściąga się poprzez odkręcenie jej w lewo....
gratuluję, ale w mk4 wygląda to troszkę inaczej ;)