Za twardo z tyłu, jaka przyczyna?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kley

Za twardo z tyłu, jaka przyczyna?

Post autor: kley » śr wrz 19, 2007 23:46

Witam

Mam taki problem, w mojej trójce przy obniżeniu -60 przód i -40 tył mam taki efekt, że tył jest bardzo twardy, przód jeszcze w miarę, ale z tyłu jest deska. Nawet na postoju ciężko jest jakkolwiek ucisnąć auto, żeby bujnęło tyłem.

Kumpel (forumowicz zresztą) w swojej trójce, też -60 przód i -40 tył ma miękko, tył bez jakichś większych problemów daje się ucisnąć i ładnie amortyzuje.

1. Zmieniałem amory z tyłu, bo były padnięte praktycznie całkowicie, nic się nie zmieniło, a może nawet pogorszyło (co do twardości oczywiście)...
2. Pomyślałem: wina sprężyn - mam weitec'a - więc dość twardo, założyłem kumpla springi z tyłu, efekt: minimalnie lepiej, a u niego na moich springach praktycznie tak samo miękko, jak było.
3. Wiem, że mój golf z niemiec w 2003 roku był sprowadzony jako van.
4. Mój poprzednik tuż przed sprzedażą zmieniał tuleje met-gum tylnej belki (od tamtej pory przejechały jakieś 20 tys km), natomiast wiem, ze kolega ma te tuleje do wymiany.

Teraz pytanie: Czy to tuleje tak trzymają zawiechę? One chyba raczej na boki powinny trzymać belkę...

Co jeszcze ma wpływ na twardość (oprócz viagry :P )

I jeszcze taka sprawa:
- Czy można źle zamontować tuleje w belce?
- Czy skręcać te tuleje należy przy opuszczonym aucie, czy na podnośniku z kołami w górze?
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 23:53 przez kley, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw wrz 20, 2007 01:13

- Czy skręcać te tuleje należy przy opuszczonym aucie, czy na podnośniku z kołami w górze?

Rczej tak może amorki już siadają albo sprezynki za twarde


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

kley

Post autor: kley » czw wrz 20, 2007 01:22

"Raczej tak", tzn, że na opuszczonym czy podniesionym?

Poza tym piszę, że na sprężynach kumpla jest tak samo, a u niego miękko i na jego springach i na moich. A amortyzatory przejechały może z 12 tys km, poza tym na starych i na nowych jest porównyalnie twardo (na nowych może ciut twardziej)...



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw wrz 20, 2007 11:27

podniesionym


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw wrz 20, 2007 11:31

tuleje dokręca sie tylko i wyłącznie na opuszczonym aucie , a tuleje można żle zamontować , ma być 12 stopni miedzy belka a kolnierzem tulei



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw wrz 20, 2007 11:59

tuleje dokręca sie tylko i wyłącznie na opuszczonym aucie , a tuleje można żle zamontować , ma być 12 stopni miedzy belka a kolnierzem tulei
dokładnie tak a jakie masz długie odboje na amorach ??



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw wrz 20, 2007 12:46

sory amory sie dokreca na podniesionym zle zrozumialem sorka sorka


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Mash
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:08
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Mash » czw wrz 20, 2007 15:48

amorki sie dokreca na opuszczonym aucie nigdy na podnosniku



leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » czw wrz 20, 2007 16:01

kolego ja mialem to samo tylko ze troszke bardziej obnizylem :)
musialem dobrac w profesjonalnej firmie amorki do mojej sprezyny w celu wlasciwego tlunienia drgan auto zachowywalo sie identycznie jak twoje



kley

Post autor: kley » czw wrz 20, 2007 18:40

wiec tak:
dzisiaj poluzowalem tuleje i przykrecilem na opuszczonym aucie - brak zmian, amorów jeszcze nie odkrecalem, ale to nie bedzie to, przykrecane byly na podniesionym, ale i u mnie i u kolegi tak samo robilismy, u niego miekko na -40 a u mnie też na obniżeniu -40 twardo.

jeden z was pisal o dobraniu amortyzatorów, na pewno to odpada, skoro on ma seryjne amory i ja też, do tego on ma teraz takie jak ja miałem przed wymianą, mamy tak samo obniżone auta, przekładaliśmy sprężyny i nadal jest jak było, to zarówno amory jak i springi odpadają.

Ja mam seryjne odboje, kumpel też, ale po opuszczeniu auta nie siedzi jeszcze na nich, a mimo wszystko ucisnąć nie można... :/

Zaczynam zastanawiać się nad tym, czy tuleje są prawidłowo zamontoane... Jeden z was pisał o kącie 12st, prosilbym o dokladniejszy opis jak powinny być założone tuleje met-gum tylnej belki.
Ostatnio zmieniony czw wrz 20, 2007 18:41 przez kley, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw wrz 20, 2007 18:52

chodzi o to że jak masz zle założone tuleje tylnej belki to kołnierze od nich mogą blokować o podłoge auta , tuleje maja byc zamontowane 12 stopni na dól belki , czyli jak belka np. jest poziomo to tuleja , znaczy kołnierz tulei powinien być 12 stopni do dołu belki , oczywiście kolnierz ma być do przodu belki



golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » czw wrz 20, 2007 18:59

kumpel zapewne nie ma mk3 GT tylko jakiegos CL-a a pozatym golfina jest lekki z tyłu i to przez to jest tak twardy mam to samo u siebie jedyne co pomogło to najmieksze sprezyny seryjne a i tek jest twardo a wszystko mam pozakładane jak kniga pisze i ty zapewne tez wiec nie ma co szukac dziury w d......pie taki juz ich urok



kley

Post autor: kley » czw wrz 20, 2007 19:10

Właśnie sprawdziłem, u mnie tuleje są tak zamontowane, pogrubione miejsce oznacza kołnierz tulei, przepraszam za moje zdolności plastyczne, ale mam nadzieje, ze idzie sie połapać :)
Obrazek


Kolego golfir, mój to nie GT, ale dzieki :) Mój był kiedyś vanem, więc jest to jakaś wersja CL albo i C, tyle, ze wszystko mial podokladane, nawet oryginalna elektryke szyb :) A kumpel ma GL-a z silnikiem AAM (ja mam ABS) więc też 1.8... Nie uwierze, ze musi tak być, coś musi być nie tak...

A fakt faktem wydaje mi się, że nic nie blokuje, chociaż może nie widzę, przed chwila kazalem drugiej osobie ucizkać zawiechę z tyłu a ja patrzyłem, gumy w tulejach praktycznie nawet nie drgnęły... A może ktoś jakieś wzmacniane tuleje zalozyl? jest to mozliwe?
Ostatnio zmieniony czw wrz 20, 2007 19:14 przez kley, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw wrz 20, 2007 19:14

jak na pewno tak to jest troszke żle , powinno być to pogrubione właśnie na dół 12 stopni , ale w tym wypadku może blokowac o podłoge tylko przy odbiciu auta do góry



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 428 gości