Strona 1 z 1

[vr6] Dlaczego śmierdzi w kabinie spalinami ?

: śr wrz 19, 2007 16:59
autor: stempel72
Zaraz po odpaleniu zimnego silnika śmierdzi spalinami w kabinie, po nagrzaniu silnika jest już ok. Co to może być ? Wydech szczelny, kat na miejscu.

: śr wrz 19, 2007 17:21
autor: wolfzan
Ponoć to jest jakaś sprawa z uszkodzonym katalizatorem. U mnie tak czasem właśnie śmierdzi, a ostatnio znajomy mechanik zdiagnozował mi padnięty katalizator... :grrr:

: śr wrz 19, 2007 18:00
autor: miś fazi
najczęściej tak śmierdzi jak jest uszkodzony łącznik elastyczny między kolektorem wydechowym a rurą do katalizatora , zobacz tam , czasami wydaje sie że wydech jest szczelny a tam troszke ucieka

: śr wrz 19, 2007 21:25
autor: alepka
mnie np pękł wąż od odmy i tez śmierdziało jak cholera

: czw wrz 20, 2007 09:15
autor: stempel72
Odma jest ok, opaski również, łącznik szczelny (byłem u tłumikarza). A co może mieć padnięty kat ze smrodkiem ? Tzn. że może on być zatkany ?

: czw wrz 20, 2007 09:20
autor: Włochaty
ja bym sprawdzil szelnosc uklady, zobacz czy nigdzie ci nie leci dymek bokiem :bigok:

kiedys smierdzialo w rodzicow mk2 i okazalo sie ze to nie kat tylko taka smieszna opaska ktora jest za kataem(taka zlaczka dluzsza) byla przekrecona, po poprawieniu nic nie smierdzialo :bigok:

: czw wrz 20, 2007 09:30
autor: stempel72
No, ale to po 3 min. ustępuje jak sie silnik lekko podgrzeje. I jak jade na kanał, to panie wszystko jest super i nic nie widać :( a ja kiedyś zaczadzieje :)

: czw wrz 20, 2007 09:31
autor: Włochaty
a sprawdzales przewod paliwowy? czy nigdzie nie kapie?

: czw wrz 20, 2007 10:01
autor: stempel72
Przewody paliwowe są dwa i nie widać żeby coś z nich ciekło, a jak nawet to zapaszek byłby inny. Nie wiem czy dobrze myślę, ale może kat jest przytkany, a jak się rozgrzeje to już mniej i stąd ten smrodek.

: czw wrz 27, 2007 11:03
autor: Piter
Sprawdź stan tego co zakreśliłem czerwonym kółkiem i oznaczyłęm strzałką. Tam jest taki zawór podciśnieniowy odprowadzający opary oleju silnika do kolektora ssącego. Sprawdź stan tych węży gumowych jak i całego zaworka. Przewody te lubią się odrywać od zaworka, co powoduje wydostawanie się oparów oleju pod maskę, a co za tym idzie do wnętrza pojazdu.

: pt wrz 28, 2007 07:51
autor: stempel72
U mnie jest nieco inna konstrukcja i na tym przewodzie odmy nie ma zaworka regulowanego podciśnieniem. Ściągałem ostatnio całą rurę dolotową i nic tam nie znalazłem. Normalnie już niewiem gdzie szukać, bo to smierdzi 2-3 min. a jak podnoszę machę to nic nie czuć, tylko w kabinie i nie mogę tego namierzyć.



Odnośnie nie kupowania przewodów NGK w pełni Cię popieram - są do bani. Beru do VR jest chyba najodpowiedniejsze.

: pt wrz 28, 2007 08:54
autor: kropiks
sprawdz może kanał doprowadzający ciepłe powietrze z silnika.może dostało się tam trochę oleju.odrazu ostrzegam że mogę się mylić :helm:

: pt wrz 28, 2007 12:16
autor: RychuK
A może olej z skrzyni biegów leci na rurę co jest za silnikiem i dlatego smierdzi?
Sprawdz półoski czy simeringi są w porządku. Mi jeden puszczał od strony kierowcy i lekko kapało na rurę i też smierdziało w środku.