GTI - kilka pytań o osiągi i moc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

GTI - kilka pytań o osiągi i moc

Post autor: mojama » wt wrz 18, 2007 20:07

Witajcie,

Chciałbym zadać dwa pytanka na temat 1.8T w wersji 150KM. Pragnę jak zwykle przypomnieć, że jestem w sumie nowy w "świecie" golfa - dotychczas jeździłem seicento, tak więc wiecie...

1.
Golfa 1.8T mam już od 3 miesięcy. Osiągi mi się podobają. Dziwi mnie jednak, że tak ciężko mi zapiszczeć oponami podczas ruszania. Zawsze mi się wydawało, że 150 koni to wystarczająca wartość do konkretnego spalenia gumy, ale albo byłem w błędzie albo mam coś z autem.
Próbuję ruszyć dynamicznie, wchodzę na wysokie obroty i puszczam dość szybko sprzęgło. Auto za cholere nie zacznie buksować oponami na czystym asfalcie (gdy jest choć troszkę piasku to tak). Do pisku mogę go zmusić gdy puszczę sprzęgło do połowy i tak go chwilę przytrzymam trzymając sporo gazu - wtedy przy pewnej prędkości zaczyna piszczeć. Czy wy macie tak samo?
Piszę to bo chciałbym zapytać czy czasem nie mam jakiegoś ASR i o tym nie być informowanym żadną kontrolką? ESP też nie mam, przynajmniej nic mi się nie pali od niego.
Zresztą zobaczcie filmik, widać tu kontrolki przez chwilę. Filmik pokazuje również przyśpieszanie mojego auta:

http://pl.youtube.com/watch?v=WLmQZhBk2As

Mam nadzieję, że 8-9 sekund to dobry wynik. Dobry w sensie "nic nie jest popsute".

2.