Strona 1 z 1

golf 2,kolumna kierownicza

: pn kwie 18, 2005 22:51
autor: splawik
Mam maly problem.Podczas jazdy szczególnie po nieruwnościach dochodzą metaliczne odglosy z ukladu kierowniczego(nie ma luzu na końcówkach).Czy to kolumna i jak temu zaradzić.Dzieki

: pn kwie 18, 2005 22:58
autor: Red Spider
moze to byc zrypana przekladna ale i moze byc za duzy luz między zębatka a zębnikiem i wtedy bedzie "grzechotalo" i trzeba go wyregulowac srubą regulacyjną

: pn kwie 18, 2005 23:01
autor: splawik
czy tą zrypaną przekladnie można jeszcze reanimować.

: pn kwie 18, 2005 23:13
autor: vorlog
Cześć, mi stuka gdy na postoju chwieję kierownicą góra-dół, oczywiście w czasie jazdy też, mam na pewno do wymiany łożysko pod kołem kierownicy, tylko nie mam czasu itd...
Może u Ciebie tak samo?

: pn kwie 18, 2005 23:17
autor: splawik
mam takie same objawy też co ty,ale jeszcze tego nie robilem i szukam fachowej porady. Najgorzej denerwuje mnie odglos z pod samochodu w okolicach listwy zebatej.

: pn kwie 18, 2005 23:43
autor: vorlog
Listwa ma regulację luzu, wyżej już wspomnianą, wjeżdżasz na kanał (inaczej nie lzja...), na listwie widzisz śrubę, a raczej jej łeb, na klucz 10 lub 8, zakontrowaną nakrętką na klucz 13. Luzujesz nakrętkę, śrubę wkręcasz o ok. 1/4 obrotu max (w prawo!), jazda próbna- kierownica po wyjściu z zakrętu powinna powrócić do położenia "na wprost", jak nie wraca- jazda z powrotem na kanał, cofamy śrubę lekko do tyłu, jazda próbna itd.
Oczywiście po każdej regulacji kontrujemy nakrętkę.
Listwy się nie regeneruje, używka kosztuje grosze...
V.

: pn kwie 18, 2005 23:53
autor: splawik
Dzięki za rade.Kolega mi kiedyś wspominal ze na polączeniach drążków z listwą też się może wybić polączenie.Jak to zdiagnozować

: pn kwie 18, 2005 23:59
autor: vorlog
splawik pisze:Dzięki za rade.Kolega mi kiedyś wspominal ze na polączeniach drążków z listwą też się może wybić polączenie.Jak to zdiagnozować
Cóż, na kanał, pohuśtać ręką...
V.