golf 2,kolumna kierownicza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

golf 2,kolumna kierownicza

Post autor: splawik » pn kwie 18, 2005 22:51

Mam maly problem.Podczas jazdy szczególnie po nieruwnościach dochodzą metaliczne odglosy z ukladu kierowniczego(nie ma luzu na końcówkach).Czy to kolumna i jak temu zaradzić.Dzieki



Awatar użytkownika
Red Spider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 09:59
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: Red Spider » pn kwie 18, 2005 22:58

moze to byc zrypana przekladna ale i moze byc za duzy luz między zębatka a zębnikiem i wtedy bedzie "grzechotalo" i trzeba go wyregulowac srubą regulacyjną



splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » pn kwie 18, 2005 23:01

czy tą zrypaną przekladnie można jeszcze reanimować.



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » pn kwie 18, 2005 23:13

Cześć, mi stuka gdy na postoju chwieję kierownicą góra-dół, oczywiście w czasie jazdy też, mam na pewno do wymiany łożysko pod kołem kierownicy, tylko nie mam czasu itd...
Może u Ciebie tak samo?


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » pn kwie 18, 2005 23:17

mam takie same objawy też co ty,ale jeszcze tego nie robilem i szukam fachowej porady. Najgorzej denerwuje mnie odglos z pod samochodu w okolicach listwy zebatej.



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » pn kwie 18, 2005 23:43

Listwa ma regulację luzu, wyżej już wspomnianą, wjeżdżasz na kanał (inaczej nie lzja...), na listwie widzisz śrubę, a raczej jej łeb, na klucz 10 lub 8, zakontrowaną nakrętką na klucz 13. Luzujesz nakrętkę, śrubę wkręcasz o ok. 1/4 obrotu max (w prawo!), jazda próbna- kierownica po wyjściu z zakrętu powinna powrócić do położenia "na wprost", jak nie wraca- jazda z powrotem na kanał, cofamy śrubę lekko do tyłu, jazda próbna itd.
Oczywiście po każdej regulacji kontrujemy nakrętkę.
Listwy się nie regeneruje, używka kosztuje grosze...
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

splawik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 13:04

Post autor: splawik » pn kwie 18, 2005 23:53

Dzięki za rade.Kolega mi kiedyś wspominal ze na polączeniach drążków z listwą też się może wybić polączenie.Jak to zdiagnozować



Awatar użytkownika
vorlog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: czw sty 27, 2005 00:17
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: vorlog » pn kwie 18, 2005 23:59

splawik pisze:Dzięki za rade.Kolega mi kiedyś wspominal ze na polączeniach drążków z listwą też się może wybić polączenie.Jak to zdiagnozować
Cóż, na kanał, pohuśtać ręką...
V.


Golf i Kałasznikow powstały na bazie tej samej filozofii-prostota, niezawodność i swoista elegancja...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości