Strona 1 z 2
[MK3] silentblok belki tylnej
: pn kwie 18, 2005 22:31
autor: mikil
witam
mam dziwne objawy w tylnym zawieszeniu mojego autka otoz jak jade i sa jakies nierownosci to strasznie mi tłucze sie tylne zawieszenie
napoczatku myslem ze to amortyzatory powysiadały ale jak sie buja autem wszystko wyglada oki dziasiaj bylem na trzepaczcze i wyszło ze amory maja po 65% sprawnosci
czy do wymiany sa silentbloki
co innego moze powodowac takie zachowanie auta??
moze ktos mial podobny przypadek
z gory dzieki za wszelkie odp
pozdrawiam
: pn kwie 18, 2005 22:38
autor: dychsm
jesli słuchać stukanie na nierównościach to może być to przyczyną tulei na belce (koszt wymiany niewielki ale robota dosyć żmudna), zużyte amorki i ich stukanie objawiają się często jeśli jest niska temp na zewnątrz
: wt kwie 19, 2005 00:19
autor: Sylvo23
to napewno tuleje ,ja je w swoim wymieniłem 2 tyg.tamu i mam spokoj narazie, te same objawy co u ciebie
: wt kwie 19, 2005 00:43
autor: KATO
pewnie tuleje metalowo gumowe tzra wymienic roboty troszke jest ale jak sie ma odpowiednie narzedzia to nic trudnego
: wt kwie 19, 2005 02:12
autor: mikil
powiadacie ze troche roboty
hmm dlugo sie to naprawia zmiesci sie 3-4h komplet ??
czy potrzebne sa jakies specjalistyczne narzedzia ???
no i jakie polecacie te tulej co kupiliscie i za ile z tego co lookam tu i tam to cena ok 30 zeta
a moze ktos wie ile bierze mechanik za wymiane kompletu??
pozdro
: wt kwie 19, 2005 02:58
autor: KATO
około 50 zł strona mowie około bo roznie biora
: wt kwie 19, 2005 11:25
autor: speede
to sa tylen tuleje, wymienialem tez u siebie, to zalezy czy masz korektor hamowania! u mnie w mk3 nie bylo wiec bez problemu odkrecasz, dosc trudno jest wcisnac nowe bo sa mocno spasowane, ale jak masz 100 to lepiej dac kto to zrobie dobrze. A kupilem firmy Blistein sa dobre bo niemieckie.
: wt kwie 19, 2005 11:27
autor: speede
to sa tylen tuleje, wymienialem tez u siebie, to zalezy czy masz korektor hamowania! u mnie w mk3 nie bylo wiec bez problemu odkrecasz, dosc trudno jest wcisnac nowe bo sa mocno spasowane, ale jak masz 100 to lepiej dac kto to zrobie dobrze. A kupilem firmy Blistein sa dobre bo niemieckie.
re
: wt kwie 19, 2005 13:32
autor: pietruch
to ja się dołącze ze swoim zapytaniem czy uważacie że u mnie również do wymiany jest tuleja jeżeli w tylnym zawieszeniu dziwnie tłucze zwłaszcza od strony kierowcy. Jadąc po dziurach mam wrażenie że amortyzator wejdzie mi do bagażnika natomiast na w miarę równej nawierzchni przy minimalnych ugięciach występuje dziwny dźwięk jakby coś "zasysało".
CO WY NA TO?????
Czy istniej możliowść sprawdzenia tylnej tulei czy faktycznie jest ona do wymiany ???
: wt kwie 19, 2005 23:38
autor: KATO
tak istnieje pojedz na stacje diagnostyczna i niech ci wrzuca tylna bele na szarpaki odrazu ci wykarze
: śr kwie 20, 2005 01:21
autor: mikil
no to tak jak u mnie tez sie strasznie tlucze przy jezdzie niemam co prawda tego 'zasysania'
:) no moze troche w portwelu jak widze co musze powymienac
w tylnej belce moga byc padniete amorki padniete tuleje ew moga sie jeszcze podkrecac amortyzatorki i to chyba tyle
jezeli jest jeszcze cos wiecej to dajcie znac
: śr kwie 20, 2005 10:03
autor: mar_tec
Witajcie. Więc moi drodzy wczoraj wymieniłem dwie tulejki tylnej belki (czy jakos tak
) Te gumowo metalowe tulejki nie byly wybite, ale od starosci odkleiła się guma od matalu. na początku miałem wrazenie ze mi tył chodzi na prawo i lewo (szczególnie podczas większej prędkości). Chciałem wymienić amortyzatory i spręzyny, bo myślałem ze to wina własnie amortyzatorw. Okazało si ze to własnie te dwie tulejki tylnej belki. Ze starosci szlag je trafił. jeszcze jedno, nie było u mnie zadnego bicia przy jezdzie po dziurach itp. Zapłaciłem 25 zł za jedną tulejkę + 20 zł za robociznę.
Teraz nie ma porówniania podczas jazdy. Samochód jest sztywny, trzyma się świetnie jezdni, jestem bardzo zadowolony.
: śr kwie 20, 2005 22:22
autor: endriu
witam,najprościej sprawdzić tuleje na belce można w ten sposób-na zaciągniętym h-cu postojowym należy kopnąć w tylne koło od tylu do przodu,przemieszczenie koła świadczy o luzie silentbloka.
: pt maja 26, 2006 10:26
autor: daniellw
prosba o porade:
-jak sie zabrać za wymiane silentblokow (tulei metalowo-gumowych)? potrzebuje dosc dokładnego opisu co i jak po kolei a w szczególności:
-czy konieczne jest wyciagniecie calej tylnej belki
-jesli nie konieczne to czy bedzie trzeba spuszczac plyn hamulcowy? (mam uklad hamulcowy z korektorem hamowania)
-czy po odkręceniu jednego z dwóch mocowań tulei da sie je wysunąć ze wspornika i bedzie wystarczający dostęp aby wybić tuleje a następnie zalozyc nowe (chciałbym zrobic jedną strone a następnie drugą)
-czy da sie tak odkręcić korektor hamowania aby zachować po zmontowaniu jego ustawienia redukcji cisnienia?
-jaki orientacyjnie czas jest na wymiane potrzebny
Wszelkie porady mile widziane, moze ktos posiada zdjecia z takiej operacji.