Strona 1 z 2
					
				[MK3] silentblok belki tylnej
				: pn kwie 18, 2005 22:31
				autor: mikil
				witam 
mam dziwne objawy w tylnym zawieszeniu mojego autka otoz jak jade i sa jakies nierownosci to strasznie mi tłucze sie tylne zawieszenie 
napoczatku myslem ze to amortyzatory powysiadały ale jak sie buja autem wszystko wyglada oki dziasiaj bylem na trzepaczcze i wyszło ze amory maja po 65% sprawnosci 
czy do wymiany sa silentbloki   
co innego moze powodowac takie zachowanie auta??
moze ktos mial podobny przypadek 
z gory dzieki za wszelkie odp 
pozdrawiam
			 
			
					
				
				: pn kwie 18, 2005 22:38
				autor: dychsm
				jesli słuchać stukanie na nierównościach to może być to przyczyną tulei na belce (koszt wymiany niewielki ale robota dosyć żmudna), zużyte amorki i ich stukanie objawiają się często jeśli jest niska temp na zewnątrz
			 
			
					
				
				: wt kwie 19, 2005 00:19
				autor: Sylvo23
				to napewno tuleje ,ja je w swoim wymieniłem 2 tyg.tamu i mam spokoj narazie, te same objawy co u ciebie
			 
			
					
				
				: wt kwie 19, 2005 00:43
				autor: KATO
				pewnie tuleje metalowo gumowe tzra wymienic roboty troszke jest ale jak sie ma odpowiednie narzedzia to nic trudnego
			 
			
					
				
				: wt kwie 19, 2005 02:12
				autor: mikil
				powiadacie ze troche roboty 
hmm dlugo sie to naprawia zmiesci sie 3-4h komplet ??
czy potrzebne sa jakies specjalistyczne narzedzia ???
no i jakie polecacie te tulej co kupiliscie i za ile z tego co lookam tu i tam to cena ok 30 zeta
a moze ktos wie ile bierze mechanik za wymiane kompletu??
pozdro
			 
			
					
				
				: wt kwie 19, 2005 02:58
				autor: KATO
				około 50 zł strona mowie około bo roznie biora
			 
			
					
				
				: wt kwie 19, 2005 11:25
				autor: speede
				to sa tylen tuleje, wymienialem tez u siebie, to zalezy czy masz korektor hamowania! u mnie w mk3 nie bylo wiec bez problemu odkrecasz, dosc trudno jest wcisnac nowe bo sa mocno spasowane, ale jak masz 100 to lepiej dac kto to zrobie dobrze. A kupilem firmy Blistein sa dobre bo niemieckie.
			 
			
					
				
				: wt kwie 19, 2005 11:27
				autor: speede
				to sa tylen tuleje, wymienialem tez u siebie, to zalezy czy masz korektor hamowania! u mnie w mk3 nie bylo wiec bez problemu odkrecasz, dosc trudno jest wcisnac nowe bo sa mocno spasowane, ale jak masz 100 to lepiej dac kto to zrobie dobrze. A kupilem firmy Blistein sa dobre bo niemieckie.
			 
			
					
				re
				: wt kwie 19, 2005 13:32
				autor: pietruch
				to ja się dołącze ze swoim zapytaniem czy uważacie że u mnie również do wymiany jest tuleja jeżeli w tylnym zawieszeniu dziwnie tłucze zwłaszcza od strony kierowcy. Jadąc po dziurach mam wrażenie że amortyzator wejdzie mi do bagażnika natomiast na w miarę równej nawierzchni przy minimalnych ugięciach występuje dziwny dźwięk jakby coś "zasysało".
CO WY NA TO?????
Czy istniej możliowść sprawdzenia tylnej tulei czy faktycznie jest ona do wymiany ???
			 
			
					
				
				: wt kwie 19, 2005 23:38
				autor: KATO
				tak istnieje pojedz na stacje diagnostyczna i niech ci wrzuca tylna bele na szarpaki odrazu ci wykarze
			 
			
					
				
				: śr kwie 20, 2005 01:21
				autor: mikil
				no to tak jak u mnie tez sie strasznie tlucze przy jezdzie niemam co prawda tego 'zasysania' 

:) no moze troche w portwelu jak widze co musze powymienac
w tylnej belce moga byc padniete amorki padniete tuleje ew moga sie jeszcze podkrecac amortyzatorki i to chyba tyle
jezeli jest jeszcze cos wiecej to dajcie znac
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 20, 2005 10:03
				autor: mar_tec
				Witajcie. Więc moi drodzy wczoraj wymieniłem dwie tulejki tylnej belki (czy jakos tak  

  )  Te gumowo metalowe tulejki nie byly wybite, ale od starosci odkleiła się guma od matalu. na początku miałem wrazenie ze mi tył chodzi na prawo i lewo (szczególnie podczas większej prędkości). Chciałem wymienić amortyzatory i spręzyny, bo myślałem ze to wina własnie amortyzatorw. Okazało si ze to własnie te dwie tulejki tylnej belki. Ze starosci szlag je trafił. jeszcze jedno, nie było u mnie zadnego bicia przy jezdzie po dziurach itp.  Zapłaciłem 25 zł za jedną tulejkę + 20 zł za robociznę. 
Teraz nie ma porówniania podczas jazdy. Samochód jest sztywny, trzyma się  świetnie jezdni, jestem bardzo zadowolony.
 
			 
			
					
				
				: śr kwie 20, 2005 22:22
				autor: endriu
				witam,najprościej sprawdzić tuleje na belce można w ten sposób-na zaciągniętym h-cu postojowym należy kopnąć w tylne koło od tylu do przodu,przemieszczenie koła świadczy o luzie silentbloka.
			 
			
					
				
				: pt maja 26, 2006 10:26
				autor: daniellw
				prosba o porade:
-jak sie zabrać za wymiane silentblokow (tulei metalowo-gumowych)? potrzebuje dosc dokładnego opisu co i jak po kolei a w szczególności:
-czy konieczne jest wyciagniecie calej tylnej belki
-jesli nie konieczne to czy bedzie trzeba spuszczac plyn hamulcowy? (mam uklad hamulcowy z korektorem hamowania)
-czy po odkręceniu jednego z  dwóch mocowań tulei da sie je wysunąć ze wspornika i bedzie wystarczający dostęp aby wybić tuleje a następnie zalozyc nowe (chciałbym zrobic jedną strone a następnie drugą) 
-czy da sie tak odkręcić korektor hamowania aby zachować po zmontowaniu jego ustawienia redukcji cisnienia?
-jaki orientacyjnie czas jest na wymiane potrzebny
Wszelkie porady mile widziane, moze ktos posiada zdjecia z takiej operacji.