Strona 1 z 1

Czujnik Halla w VR6

: pt wrz 14, 2007 19:17
autor: mstrun
Witam,

Mam takie pytanie. Za co odpowiedzialny jest czujnik Halla w silniku VR6, ten który znajduje się pod filtrem oleju na bloku? Na VAGu wywala mi czasami błąd 0515 (ale nie ma go na stałe) związany chyba z tym czujnikiem i auto ostatnio zaczęło tracić moc w całym zakresie obrotów. Co jest najdziwniejsze dzieje się to sporadycznie a później już wkręca sie dobrze. Kilka razy miałem nawet tak że podczas przyspieszania brakowało mu mocy a nagle gdy dochodził do ok 4tyś coś się odblokowywało i dostawał kopa i później chodził normalnie.
Czy ten czujnik odpowiada może za ustawienie zapłonu?

[ Dodano: Wto Wrz 25, 2007 20:17 ]
Nie uzyskałem odpowiedzi na swój problem, ale udało mi się go rozwiązać i chciałbym sie tym podzielić, może kiedyś komuś się przyda. Za błąd, który mi wyskakiwał, czyli 00515 odpowiada czujnik który znajduje sie z prawej strony silnika tuż nad modułem zapłonowym i to on właśnie odpowiedzialny jest za ustawienie zapłonu. Po wymianie autko odzyskało siły i w końcu przestała mi się rozsypywać mapa benzyny. W żądnym Intercars itp. nie mieli tego czujnika, zakupiłem dopiero oryginał w serwisie VW za 150zł (nr tego czujnika to: 021 907 601A).

: czw wrz 27, 2007 11:19
autor: Piter
Czujnik obok filtra to czujnik położenia wału. Jest on używany razem z G40 w celu wykrycia błędów synchronizacji rozrządu ( stan łańcucha ) lub awaryjnie do ustalania momentu zapłonu jeśli właściwy do tego czujnik - G40 - czyli ten obok cewek jest zwalony.