Strona 1 z 5
Zapchany katalizator - jak to potwierdzić?
: pn kwie 18, 2005 08:40
autor: Agamek12
Mam taki problem (?). Mój wójek twierdzi, że na skutek przebiegu katalizator może się zapchać. Twierdzi on, że w jego golfie taka sytuacja miała miejsce po przebiegu 100.000 km (tydzień temu). Na jego miejsce wstawił strumienicę za 180 zł z robotą. Twierdzi że po tym zabiegu auto odzyskało moc i zaczęło dużo lepiej pracowac. Jak sprawdzić, czy katalizator jest zapchany? czy cena za strumienicę 180 zł to dobra cena (na allegro strumienice kosztują od 45 zł). ewentualnie wstawiać strumienicę czy szukać zwykłego tłumika?
: pn kwie 18, 2005 09:02
autor: GEORG
A masz wrażenie że Golfik jest troche zmulony? Nie zbiera się od razu tylko dopiero jak wejdzie na wyższe obroty? Ja swojego kata wysypałem i autko odzyskało wigor. Co do strumienic to nie wiem jak to wygląda.
Pozdrawiam.
: pn kwie 18, 2005 12:07
autor: B_O_N_K
Witam.
U mojego brata w Golfie II 1.6 przedstawiało się to tak: Samochód bardzo niechętnie wchodził na wysokie obroty, a po przekoczeniu 3000obr/nim zaczynał głośno buczeć, a przy tym bardzo leniwie przyspieszając. Okazało się że był zapchany katalizator.
Został więc usunięty katalizator i wstawiona strumiennica. Autko zaczęło o wiele chętniej wkręcać się na obroty i o wiele sprawniej przyspieszać. Teraz aż się prosi żeby przytrzymać go na obrotach
Aha, za ten "zabieg" zapłacił 60zł za wszystko - robił to u znajomego mechannika.
Ja w swoim GTI mam zamiar zrobić to samo
Pozdrawiam.
: pn kwie 18, 2005 15:48
autor: mar_tec
Co to własciwie jest ta "strumienica" i czym się różni od katalizatora?
Czy rowniez powoduje mniejsza emisję szkodliwych spalin?
: pn kwie 18, 2005 16:02
autor: Agamek12
mar_tec pisze:Co to własciwie jest ta "strumienica" i czym się różni od katalizatora?
Czy rowniez powoduje mniejsza emisję szkodliwych spalin?
Strumienica to w dużym uproszczeniu "kawałek rury" z wbudowanym w środku czymś, co ma teoretycznie przyśpieszać wydostawanie się spalin.
: pn kwie 18, 2005 20:20
autor: Misza
panowe... darować sobie strumiennice i w miejsce kata wspawać zwykły kawałek rury
: pn kwie 18, 2005 20:43
autor: spec-88
a ja słyszałemże strumiennice sie "stroi" do każdego samochodu inaczej... pod charakterystyke silnika ale niedam za to głowy...
: pn kwie 18, 2005 21:16
autor: WRHZ
jakbys wywalal kata i wstawial strumienice a srodek kata pelny nic nie lata to kupie 60-70 zl dam
za kazda sztuke pozdro
: pn kwie 18, 2005 21:28
autor: B_O_N_K
Witam.
Strumiennice (tak jak np tłumiki) dzielę się na uniwersalne i dedykowne dla konkretnego typu silnika w konkretnym samochodzie.
Tak że w pewnym sensie miałeś rację spec-88.
A to "coś w środku strumiennicy co ma teoretycznie przyspieszyć wydostawanie się spalin" to np w przypadku strumiennicy łuskowej specjalnie ułożone "łuski" na ściankach strumiennicy, które powodują że spaliny wpadają w wir i dzięki temu szybciej wydostają się z układu wydechowego, Agamek12
Pozdrawiam.
: wt kwie 19, 2005 07:58
autor: Agamek12
B_O_N_K pisze:Witam.
Strumiennice (tak jak np tłumiki) dzielę się na uniwersalne i dedykowne dla konkretnego typu silnika w konkretnym samochodzie.
Tak że w pewnym sensie miałeś rację spec-88.
A to "coś w środku strumiennicy co ma teoretycznie przyspieszyć wydostawanie się spalin" to np w przypadku strumiennicy łuskowej specjalnie ułożone "łuski" na ściankach strumiennicy, które powodują że spaliny wpadają w wir i dzięki temu szybciej wydostają się z układu wydechowego, Agamek12
Pozdrawiam.
Dzięki BONK, że mnie oświeciłeś, bo nigdy jeszcze nie widziałem przekroju i opisu strumienicy, szczególnie nie widziałem opisów strumienicy na Allegro. PZDR
: wt kwie 19, 2005 07:58
autor: Misza
WRHZ pisze:jakbys wywalal kata i wstawial strumienice a srodek kata pelny nic nie lata to kupie 60-70 zl dam
za kazda sztuke pozdro
o co Ci chodzi ?
: wt kwie 19, 2005 09:53
autor: WRHZ
Misza pisze:WRHZ pisze:jakbys wywalal kata i wstawial strumienice a srodek kata pelny nic nie lata to kupie 60-70 zl dam
za kazda sztuke pozdro
o co Ci chodzi ?
no chyba napisalem wyraznie kupie kazdego kata z np. z mkII sa zazwyczaj okragle ale musi byc caly w srodku a nie latac zaplace tyle co podalem tylko nie za daleko odemnie
: wt kwie 19, 2005 10:41
autor: Golf III 1,8
na skutek zapchanego katalizatora samochód będzie mulił i może tez szrpć
: wt kwie 19, 2005 10:45
autor: mar_tec
Golf III 1,8 pisze:na skutek zapchanego katalizatora samochód będzie mulił i może tez szrpć
W jaki sposób mozna go odetkać i czym to zrobić jak juz sie zapcha i nic w nim nie lata?