Strona 1 z 3

GTI 16V traci moc na 4 i 5 biegu!

: śr wrz 12, 2007 00:06
autor: vfl
Witam!
Mam poważny problem.
Śmigałem ostatnio moim Golfikiem do Polski z Niemiec i dopóki jechałem na normalnych drogach było ok, przyśpieszenia na 1, 2, 3 były ok.
Problem zaczął się na autostradzie...
1, 2, 3, 4 wbijam na lewy pas i... koniec!
160km/h na liczniku i auto przestało ciągnąć do przodu!
Normalnie załamka... Prędkość maksymalna 180km/h z górki z wiatrem.
Normalnie osiągam prędkości 210-220km/h (gaz-blos) i 235 (prawie raz miałem 240 (więcej już na liczniku też nie ma) ale jakiś skur... mi sie wbił..., potem już nie próbowałem - benzyna).
A tu nagle z wielkim bólem 160km/h - nieważne czy gaz czy benzyna...
Może ktoś z was wie co jest grane?
Tak jak mówię:
1,2 idą normalnie, chociaż jak się problemowi przyjrzałem są jakieś tam straty, ale minimalne!
3 już przy 5000obr/min czuć coś niedobrego, ale prawdziwy problem zaczyna się przy na 4 biegu przy 4000obr/min.
Auto prawie że od razu traci całą moc, dociąga do 5000, jak naprawdę sie zdenerwuję to do tych 6000 też dociągnie, ale z baaardzo wielkim wysiłkiem.
Piątka to już później tylko taki bieg, żeby nie jechać na 4...
Nie mam zielonego pojęcia co jest.
Może ktoś z was miał coś podobnego?
Tak polemizując, to podejrzewam coś elektronicznego, bo jeżeli spadki są tak drastyczne tylko na 4 i 5 to nie może to być nic mechanicznego bo wtedy wszystkie biegi powinny świrować, albo...?
Czekam na wasze rady!

: śr wrz 12, 2007 00:22
autor: ModyVW
witam,a na nizszysz biegach przy wysokich obrotach normlnie sie wkreca??czy tez ma problemy??bo jesli Ci np.przerywa przy wyzszych obrotach to moze byc wina pompy

: śr wrz 12, 2007 00:30
autor: Jacenty85
L.P.G

: śr wrz 12, 2007 02:56
autor: Pinhead
Czyli brak mocy na wysokich obrotach. Może być wiele powodów, np. padnięty katalizator który przytyka wydech.

: śr wrz 12, 2007 09:54
autor: vfl
1,2,3 kreca bez problemu do konca, chociaz na 3 czuc przy 6000 ze cos jest nie tak.
Nic nie szarpie czy cos.
4 do 4000 tez idzie normalnie, dopiero potem sie zaczyna sie problem.
powyzej 4000obr/min na 4 i cala 5 - nie ma juz w ogole przyspieszenia...
No jak zejde potem np do 120 km/h na 5 biegu to do tych 160 znowu przyspieszy, ale nic poza to...

[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 09:57 ]
Jacenty85 pisze:L.P.G
Nie LPG, bo na benzynie tez jest ten sam problem...

: śr wrz 12, 2007 11:42
autor: Pinhead
Normalne że im wyższy bieg tym mocniej czuć brak mocy.

: śr wrz 12, 2007 11:45
autor: vfl
No niby normalne, ale nie jak autko jezdzi ponad 200km/h, a nagle z trudem dociaga do 160...

: śr wrz 12, 2007 11:47
autor: zarzycki_dawid
Moze przytarłeś tłok...ostatnio jechalem z kolega passatem 1.9 TDI i przy 190 nam osłabł...okazało ze dostal luzu na jednym tłoku sie przytarł.

: śr wrz 12, 2007 11:50
autor: vfl
A jak to mozna sprawdzic?
No i czy jakby to bylo to, to w sumie powinienem odczuwac spadki mocy na wszystkich biegach a nie tylko na 4 i 5?

: śr wrz 12, 2007 11:52
autor: zarzycki_dawid
Nie wiem jak on to sprawdził. Wydaje mi sie ze silnik rozebrał ale nie wiem. Wiesz zapytam się jego. Po co masz go rozbierac jak to moze byc problem czegos innego.

: śr wrz 12, 2007 12:00
autor: Pinhead
vfl pisze:No i czy jakby to bylo to, to w sumie powinienem odczuwac spadki mocy na wszystkich biegach a nie tylko na 4 i 5?
Napisałem Ci już na ten temat a Ty nadal swoje. Spadek mocy będziesz odczuwał tym mocniej im na wyższym biegu jedziesz, fizyka. Na 1,2,3 biegu tak samo moc spadła ale jest to słabiej odczuwalne i nie ma w tym nic dziwnego. Zamiast pisac o biegach przyjmij że spadła moc na wysokich obrotach i tyle.

: śr wrz 12, 2007 12:05
autor: tier
tak jak przedmowca obstawiam na przytkany wydech bo to ci sie dzieje na wyzszych obrotach

: śr wrz 12, 2007 13:11
autor: vfl
Pinhead pisze:
vfl pisze:No i czy jakby to bylo to, to w sumie powinienem odczuwac spadki mocy na wszystkich biegach a nie tylko na 4 i 5?
Napisałem Ci już na ten temat a Ty nadal swoje. Spadek mocy będziesz odczuwał tym mocniej im na wyższym biegu jedziesz, fizyka. Na 1,2,3 biegu tak samo moc spadła ale jest to słabiej odczuwalne i nie ma w tym nic dziwnego. Zamiast pisac o biegach przyjmij że spadła moc na wysokich obrotach i tyle.
Ale autko na biegu 1,2,3 jedzie jak dawnej, tylko na 4 i 5 stalo baaardzo slabe, kiedys tego nie bylo, a dokladnie przed 2 tygodniami, wiec nie pisz prosze ze to jest normalne bo nie jest!!!
To autko bez zajakniecia smiagalo na 5 biegu do 220km/h a przy 160km/h wciskales gaz i czules przyspieszenie!!!
A nagle nic, zero przyspieszenia na 4 i 5 biegu.
A 1,2,3 dzialaja bez zmian! Nawet na wysokich obrotach jest bardzo dobre przyspieszenie.
Pisalem ze sa zmiany bo cos tam jest, ale to jest naprawde znikome i prawie nei zauwazalne, a na 4 i 5 sa to spadki drastyczne, w sumie na 5 biegu to mozna powiedziec ze w ogole jest jej brak...

: śr wrz 12, 2007 13:27
autor: Pinhead
vfl pisze:A 1,2,3 dzialaja bez zmian! Nawet na wysokich obrotach jest bardzo dobre przyspieszenie.
Pisalem ze sa zmiany bo cos tam jest, ale to jest naprawde znikome i prawie nei zauwazalne, a na 4 i 5 sa to spadki drastyczne, w sumie na 5 biegu to mozna powiedziec ze w ogole jest jej brak...
Sam sobie przeczysz. Różnice są znikome bo bieg niski, nawet jak by ze 150 zostało 100KM to i tak na 1,2,3 biegu przyspieszenie będzie całkiem przyzwoite. Mówimy o mocnym silniku gdzie spadek 15KM to tylko 10% mocy maksymalnej. No ale jak wiesz lepiej to może daj skrzynie biegów do remontu ;)

[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 1:28 pm ]
ps. stań sobie na 1/4 z innym sprawnym ABF'em to zobaczysz jakie to są "znikome" różnice na 1,2,3 biegu. Taniej to wyjdzie niż hamownia.