spalanie + osiagi abf 2.0 16v vs. vr6 vs. afn

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

co lepsze abf czy vr6?

Czas głosowania minął wt wrz 25, 2007 23:06

abf
9
45%
vr6
11
55%
 
Liczba głosów: 20

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

spalanie + osiagi abf 2.0 16v vs. vr6 vs. afn

Post autor: igor002 » wt wrz 11, 2007 23:06

Witam,
nosze ie z zamiarem kupna gti, sprzedałem 1.8 aam i tera albo abf albo vr6 mi sie marzy.

Pytanie, jak sie ma spalanie vr6 i abf? ile to pali w mieście ile na trasie, bez butowania tylko moze czasem z przydepnięciem.
Aha, o ile si epogorsza spalanie jak jest np syncro? i o ile spadaja wtedy osiagi?
warto dopłącać do syncro? wogule warto vr6? jak to w eksploatacji wypada finansowo w porównaniu z abf?

Dodałem jeszcze afn bo bardzo mnie zaciekawił ten silniczek

Pozdrawiam i dziekuje wlascicielom tych aut za odpowiedz

igor002
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 19:46 przez igor002, łącznie zmieniany 1 raz.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » wt wrz 11, 2007 23:17

hmm vr6 albo 16v spokojnie ? tez tak myslalem jak kupowalem astre gsi 16v c20xe,na trasie jeszcze gorzej bo ciagle but,takie fury az sie prosza zeby wkrecac,po to sa ...



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt wrz 11, 2007 23:25

ABF w trasie przy spokojnej jeździe koło 8 litrów.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt wrz 11, 2007 23:31

tymi samochodami nie da sie spokojnie jezdzic..kiedys mialem crxa..heh:) ciagle do 8tys go krecilem..spalanie w miescie 18-20litrow gazu..nie umialem spokojnie jezdzic tym samochodem i tak samo jest z tymi golfami..:) przez pol roku bedziesz mial spalanie kosmiczne, bo duza moc to duze mozliwosci rowniez w spalaniu..ale w 15 l gazu moze sie zamkniesz w abfie a co do vra to pewnie troche wiecej..a syncro w takim starym gracie to jeden wielki syf ktorego naprawa przewzyzsza wartosc samochodu..unikac tego jak ognia..



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » wt wrz 11, 2007 23:37

Chodziło mi o spokojną jazdę autostradą gdzie są dwa pasy i nie trzeba "kombinować" ;)


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » wt wrz 11, 2007 23:41

pytam o vr6 bo mam możliwosc kupic 5 drzwiowego bo o takiego mi chodzi z kompletem zagłówków klimatroniciem i w naprawde dobrym stanie z roku 98 syncro 2.9 za 14 tyś
i zastanawiam sie czy warto czy nie bede pozniej sprzedawał bo zeby z krakowa do zakopca dojechać zapłace jak za samolot:) mój aam na trasie z klimą wzioł mi przy duzej szybkosci 7,5-8,5 wiec taki bardozo ekonomiczny ni ebył a w mieśącie do 10,5 mi podchodził wiec chyba aż tak zle nie moze być zwłąszcza ze tam mocy to nie było...
a taki vr9 2.9 w 0-100 jak sie ma do 2.8?


Mk3 GTI 16V ABF

woyas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 20:47
Lokalizacja: uk
Kontakt:

Post autor: woyas » śr wrz 12, 2007 00:00

posluchaj.vr6 2.8 czy 2.8 syncro spala w miescie jakies okolo 12-15.a na trasie do 13.niemialem ale moj kuzyn ma.i ci powiem jezeli cie stac na petrol to warto kupic.



vfl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt lis 04, 2005 14:44
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vfl » śr wrz 12, 2007 00:14

Ja mam ABFa, i nie narzekam. Na miescie jakies 13l, a na trasie jak poprzednicy 8-9.
Ale powiem ci jedno to sa dane po rocznym uzytkowaniu jak juz troszke ochłonąłem :D
Bo jak piszą wszyscy - takich aut nie kupuje się do spokojnej jazdy...
ABFa polecam jeszcze z jednego powodu - każdy bieg czujesz jak ciągnie do końca, do odciecia paliwa ;)
Teraz tylko skombinować jakiś kompresorek i... :bajer:



Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » śr wrz 12, 2007 00:35

ja tam mialem astre c20xe i cale 2 lata pilowalem,jak nie boki i reczne to rekordy predkosci albo z samej checi poczucia jak wciska 150 kucy,lalem 98,gazu nie bylo bo to profanacja dla takiego autka



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr wrz 12, 2007 02:59

Brał bym VR6 i porządny gaz sekwencyjny. Koszt jazdy jak przy 1.4 bez gazu a przyjemność jazdy według mnie większa niż przy ABF'ie.


=-Pinhead-=

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr wrz 12, 2007 08:32

haps pisze:a syncro w takim starym gracie to jeden wielki syf ktorego naprawa przewzyzsza wartosc samochodu..unikac tego jak ognia..
Bzdury waść prawisz. Miales kiedys w ogole syncro? Obok quattro jest to chyba najbardziej bezawaryjny naped. Jestem posiadaczem juz drugiego golfa syncro i nawet przy traktowaniu napedow moca o 60% wieksza niz nominalna kompletnie nic sie z nimi nie dzialo.

Goscie ktorzy mowia ze to syf po prostu nie umieja tego uzywac. Pozakladaja rozne rozmiary opon na osie albo jezdza autem dopoki caly olej z niego nie wycieknie niesprawnymi uszczelniaczami i sie dziwia ze sie popsulo.

[ Dodano: Sro Wrz 12, 2007 8:38 am ]
igor002 pisze:pytam o vr6 bo mam możliwosc kupic 5 drzwiowego bo o takiego mi chodzi z kompletem zagłówków klimatroniciem i w naprawde dobrym stanie z roku 98 syncro 2.9 za 14 tyś
i zastanawiam sie czy warto czy nie bede pozniej sprzedawał bo zeby z krakowa do zakopca dojechać zapłace jak za samolot:)
Zalezy do czego Ci potrzebne auto. ABF na pewno bedzie oszczedniejszy i gaz do niego bedzie tanszy. Poza tym znalezc sprawnego ABFa jest znacznie latwiej niz sprawnego VRa :)

Sprawny VR przy jezdzie 110-120 spali w trasie okolo 8 litrow. W miejscie kolo 13 tez przy spokojnej jezdzie.

Sprawny ABF przy 110-120 schodzi nawet do 7 litrow. W miescie nie przekracza 11.

Wybor nalezy do Ciebie. Ja ze wzgledu na swoje slabosci wybralbym VRa w syncro. Zanim bym sie jednak na niego zdecydowal to bardzo dokladnie bym go obejrzal i przede wszystkim pojechalbym na hamownie. Brak bledow na vagu nie oznacza ze auto jest sprawne.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » śr wrz 12, 2007 09:24

u mnie w profilu masz link do mojego abfa, sa tam rowniez zdjecia mfa z pokazanym spalaniem (długo sie ładuje


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » śr wrz 12, 2007 09:26

O czym Wy ludziska piszecie..... :panna:
Gaz i gaz - ja pierdziele....
Jak gaz to najlepiej odpuścić sobie i VR-a i ABF-a - jakaś pomyłka to jest w ogóle....
Pomijając że temat był wałkowany już z 6 razy na forum.
A sama ankieta "co lepsze"..... - pod jakim względem :?:
Czy to co mniej pali to lepsze, czy to co ma lepszego kopa lepsze :?:
Totalnie nie wiem o co chodzi z tą "lepszością" w ankiecie....

A co do samego spalania to VR w trasie przy jeździe do 120 (przynajmniej mój) mieści się w 7,5 litra więc nie uważam żeby tak tragicznie było.
Po mieście faktycznie 12-13 litrów łyka ale ja dość dynamicznie się nim poruszam.
Jak sie katuje to i ABF i VR palą bardzo dużo i bardzo podobnie więc na samym spalaniu różnicy wielkiej nie ma.
zodiak pisze:ABF w trasie przy spokojnej jeździe koło 8 litrów.
To dokładnie tyle co VR
haps pisze:syncro w takim starym gracie to jeden wielki syf ktorego naprawa przewzyzsza wartosc samochodu..unikac tego jak ognia..
Z tym się zupełnie nie zgodzę.
Syncro bardzo fajna sprawa i wcale nie jest awaryjne jak to dużo osób nie wiedzieć czemu myśli.
igor002 pisze:taki vr9 2.9 w 0-100 jak sie ma do 2.8?
O 0,3s lepiej bodajże.
bugalon pisze:Sprawny VR przy jezdzie 110-120 spali w trasie okolo 8 litrow. W miejscie kolo 13 tez przy spokojnej jezdzie.
Przy spokojnej jeździe to w mieście VR więcej jak 11 nie bierze.
Problem, że ciężko jest tym spokojnie jechać....

Ogólnie podsumowując - VR troszkę więcej pali ale za to zdrowy jest szybszy od ABF-a.
Na pewno dużo więcej frajdy z jazdy (jak jeszcze syncro to już w ogóle bajka).
Natomiast ani jeden ani drugi silnik nie jest do gazowania.


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

Awatar użytkownika
kkkubek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3002
Rejestracja: pn paź 04, 2004 00:05
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: kkkubek » śr wrz 12, 2007 10:04

Ja bym wybieral VR6 sam jego dzwiek powala na kolana :hmm: Tylko go nie gazuj,jak chcesz zagazowac to sobie kup inny motor,a nie abf lub vr6.


NORD-VAG.PL

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 351 gości