Strona 1 z 2

Wymiana 1,9 TD na 1,9 TDI

: ndz kwie 17, 2005 20:48
autor: kalus666
witam posiadam passata rocznik 96 z silnikiem 1,9 TD 75 KM i chcialbym zamienic ten silnik na 1,9 TDI 90 KM i tu pojawia sie problem: nie wiem czy mocowania silnikow sa takie same oraz jakie czesci dodatkowo trzeba wymienic??? pozdrowienia

: ndz kwie 17, 2005 20:59
autor: MAREK 74
myśle że mocowania to najmniejszy problem

: ndz kwie 17, 2005 21:40
autor: kalus666
czy jest jakas roznica miedzy tymi silnikami oprocz intercoolera??? moze nie kupowac calego silnika tylko wstawic jakis intercooler i osiagi beda podobne????

: ndz kwie 17, 2005 21:47
autor: Trochim
1.9 TD do sie wyciągnąć 77kw

http://www.kw-systems.de/fahrzeugtuning/vento-td.html

zapewne bedzie to tańsze rozwiązanie niż wymiana silnika

tu masz o rasowaniu TD http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



a na tym formu (po anglinszczańsku) też jest dużo o rasowaniu TD

www.vwdiesel.net

: ndz kwie 17, 2005 22:38
autor: MAREK 74
raczej nie masz pojecia o TDI tak że wątpie żę ci sie uda go wstawić
pierwszy TDI ma taki sam blok jak zwykły klepak tak że z mechanicznego punktu nie bedzie problemu

: pn kwie 18, 2005 10:49
autor: Corvax
Potrzebujesz:

silnik
skrzynie
ECU
Wiazki elektryki
Czujniki (gazu, hamulca, sprzęgła - pewnie z pedałami)
Stacyjke z immo (chyba że wycięty)
Licznik

W zasadzie wywalasz wszystko z komory silnika i wkładasz komplet, moim zdaniem nieopłacalne - chyba że masz za darmo wszystko do swapa.

: pn kwie 18, 2005 23:29
autor: Krzylu
w sumie macie racje ze troche nieoplacalne ale da sie zrobic ale jak Marek napisal ze koles chyba wogule niewie co chce wstawic ja uwaza ze TD a TDI to nic innego jak TD z intercoolerem
3500zl za silnik kable i inne sprawy jak napisal Corvax niewiem ile kosztuja ale tez sporo no i robocizna takze wyjdzie na to ze mozna bylo kupic TDI a nie przerabiac
chociaz ja sie przymierzam do przestawiki na taki silnik i niewidze problemów ale narazie 1.6TD

: wt kwie 19, 2005 11:46
autor: Corvax
Krzylu - ja to widzę tak - to jest fajna zabawa dla kogoś kto chce sobie zrobić swapa do MK2 - bo chce mieć tdi w budzie MK2 i stać go na to. Ale moim zdaniem robienie swapa w MK3 z td na tdi dla kogoś kto chce mieć tdi tanim kosztem mija się z celem.

: wt kwie 19, 2005 11:50
autor: Corvax
kalus666 pisze:czy jest jakas roznica miedzy tymi silnikami oprocz intercoolera??? moze nie kupowac calego silnika tylko wstawic jakis intercooler i osiagi beda podobne????
Łatwiej jest odpowiedzieć co mają wspólnego ze sobą te silniki - oba jezdzą na ropę i oba mają taką samą pojemność skokową, tyle podobieństw.


IC sam w sobie nie poprawi osiągów. O oznaczeniach silników możesz poczytać w FAQ.

: wt kwie 19, 2005 19:07
autor: Michnik
Corvax pisze:
kalus666 pisze:czy jest jakas roznica miedzy tymi silnikami oprocz intercoolera??? moze nie kupowac calego silnika tylko wstawic jakis intercooler i osiagi beda podobne????
Łatwiej jest odpowiedzieć co mają wspólnego ze sobą te silniki - oba jezdzą na ropę i oba mają taką samą pojemność skokową, tyle podobieństw.


IC sam w sobie nie poprawi osiągów. O oznaczeniach silników możesz poczytać w FAQ.
Czyli zakładając sam intercooler nie zmieni się nic?

: wt kwie 19, 2005 19:19
autor: Corvax
Obnizy się temperatura dolotu - czyli po dłuzszej jeździe nie będziesz miał strat mocy - inaczej mówiąc sam IC koni nie doda, natomiast poprawi sprawność silnika.

: wt kwie 19, 2005 19:46
autor: MAREK 74
to dlaczego turboklepaki z intercolerem mają więcej powera?

: wt kwie 19, 2005 21:31
autor: Corvax
Teoretycznie - chłodniejsze powietrze - (więcej się go mieści) = lepsze spalanie. Czyli po dołożeniu IC koników powinno przybyc, jednak problem w tym, że auto na samym powietrzu nie jeździ - czyli jednocześnie trzeba by podregulować dawkę na pompie. IC zawsze się przyda w autach z turbiną bo poprawi choćby to co turbina popsuje. Ale w dalszym ciągu twierdzę że samo dołożenie IC szczęścia nie zapewni. A co do klekotów z IC to nie sądze żeby się różniły tylko IC od tych co nie mają.

Marek z iC to jest tak jak z jeżdzeniem autem w zimę i w 30 stopniowym upale. On tylko obniza temp powietrza. IC nie daje przyrostu mocy - on przeciwdziała jej obniżaniu.

: wt kwie 19, 2005 21:42
autor: Michnik
Corvax pisze:Teoretycznie - chłodniejsze powietrze - (więcej się go mieści) = lepsze spalanie. Czyli po dołożeniu IC koników powinno przybyc, jednak problem w tym, że auto na samym powietrzu nie jeździ - czyli jednocześnie trzeba by podregulować dawkę na pompie. IC zawsze się przyda w autach z turbiną bo poprawi choćby to co turbina popsuje. Ale w dalszym ciągu twierdzę że samo dołożenie IC szczęścia nie zapewni. A co do klekotów z IC to nie sądze żeby się różniły tylko IC od tych co nie mają.

Marek z iC to jest tak jak z jeżdzeniem autem w zimę i w 30 stopniowym upale. On tylko obniza temp powietrza. IC nie daje przyrostu mocy - on przeciwdziała jej obniżaniu.
A to juz coś ;) W zime samochodzik znacznie lepiej się zbiera ...