Wymiana 1,9 TD na 1,9 TDI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana 1,9 TD na 1,9 TDI
witam posiadam passata rocznik 96 z silnikiem 1,9 TD 75 KM i chcialbym zamienic ten silnik na 1,9 TDI 90 KM i tu pojawia sie problem: nie wiem czy mocowania silnikow sa takie same oraz jakie czesci dodatkowo trzeba wymienic??? pozdrowienia
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
1.9 TD do sie wyciągnąć 77kw
http://www.kw-systems.de/fahrzeugtuning/vento-td.html
zapewne bedzie to tańsze rozwiązanie niż wymiana silnika
tu masz o rasowaniu TD http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
a na tym formu (po anglinszczańsku) też jest dużo o rasowaniu TD
www.vwdiesel.net
http://www.kw-systems.de/fahrzeugtuning/vento-td.html
zapewne bedzie to tańsze rozwiązanie niż wymiana silnika
tu masz o rasowaniu TD http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
a na tym formu (po anglinszczańsku) też jest dużo o rasowaniu TD
www.vwdiesel.net
Nissan Patrol K160
Potrzebujesz:
silnik
skrzynie
ECU
Wiazki elektryki
Czujniki (gazu, hamulca, sprzęgła - pewnie z pedałami)
Stacyjke z immo (chyba że wycięty)
Licznik
W zasadzie wywalasz wszystko z komory silnika i wkładasz komplet, moim zdaniem nieopłacalne - chyba że masz za darmo wszystko do swapa.
silnik
skrzynie
ECU
Wiazki elektryki
Czujniki (gazu, hamulca, sprzęgła - pewnie z pedałami)
Stacyjke z immo (chyba że wycięty)
Licznik
W zasadzie wywalasz wszystko z komory silnika i wkładasz komplet, moim zdaniem nieopłacalne - chyba że masz za darmo wszystko do swapa.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
w sumie macie racje ze troche nieoplacalne ale da sie zrobic ale jak Marek napisal ze koles chyba wogule niewie co chce wstawic ja uwaza ze TD a TDI to nic innego jak TD z intercoolerem
3500zl za silnik kable i inne sprawy jak napisal Corvax niewiem ile kosztuja ale tez sporo no i robocizna takze wyjdzie na to ze mozna bylo kupic TDI a nie przerabiac
chociaz ja sie przymierzam do przestawiki na taki silnik i niewidze problemów ale narazie 1.6TD
3500zl za silnik kable i inne sprawy jak napisal Corvax niewiem ile kosztuja ale tez sporo no i robocizna takze wyjdzie na to ze mozna bylo kupic TDI a nie przerabiac
chociaz ja sie przymierzam do przestawiki na taki silnik i niewidze problemów ale narazie 1.6TD
Krzylu - ja to widzę tak - to jest fajna zabawa dla kogoś kto chce sobie zrobić swapa do MK2 - bo chce mieć tdi w budzie MK2 i stać go na to. Ale moim zdaniem robienie swapa w MK3 z td na tdi dla kogoś kto chce mieć tdi tanim kosztem mija się z celem.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Łatwiej jest odpowiedzieć co mają wspólnego ze sobą te silniki - oba jezdzą na ropę i oba mają taką samą pojemność skokową, tyle podobieństw.kalus666 pisze:czy jest jakas roznica miedzy tymi silnikami oprocz intercoolera??? moze nie kupowac calego silnika tylko wstawic jakis intercooler i osiagi beda podobne????
IC sam w sobie nie poprawi osiągów. O oznaczeniach silników możesz poczytać w FAQ.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
Czyli zakładając sam intercooler nie zmieni się nic?Corvax pisze:Łatwiej jest odpowiedzieć co mają wspólnego ze sobą te silniki - oba jezdzą na ropę i oba mają taką samą pojemność skokową, tyle podobieństw.kalus666 pisze:czy jest jakas roznica miedzy tymi silnikami oprocz intercoolera??? moze nie kupowac calego silnika tylko wstawic jakis intercooler i osiagi beda podobne????
IC sam w sobie nie poprawi osiągów. O oznaczeniach silników możesz poczytać w FAQ.
Teoretycznie - chłodniejsze powietrze - (więcej się go mieści) = lepsze spalanie. Czyli po dołożeniu IC koników powinno przybyc, jednak problem w tym, że auto na samym powietrzu nie jeździ - czyli jednocześnie trzeba by podregulować dawkę na pompie. IC zawsze się przyda w autach z turbiną bo poprawi choćby to co turbina popsuje. Ale w dalszym ciągu twierdzę że samo dołożenie IC szczęścia nie zapewni. A co do klekotów z IC to nie sądze żeby się różniły tylko IC od tych co nie mają.
Marek z iC to jest tak jak z jeżdzeniem autem w zimę i w 30 stopniowym upale. On tylko obniza temp powietrza. IC nie daje przyrostu mocy - on przeciwdziała jej obniżaniu.
Marek z iC to jest tak jak z jeżdzeniem autem w zimę i w 30 stopniowym upale. On tylko obniza temp powietrza. IC nie daje przyrostu mocy - on przeciwdziała jej obniżaniu.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 623
- Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
- Lokalizacja: Skarżysko
- Auto: Golf IV TDI
- Silnik: ARL
A to juz coś W zime samochodzik znacznie lepiej się zbiera ...Corvax pisze:Teoretycznie - chłodniejsze powietrze - (więcej się go mieści) = lepsze spalanie. Czyli po dołożeniu IC koników powinno przybyc, jednak problem w tym, że auto na samym powietrzu nie jeździ - czyli jednocześnie trzeba by podregulować dawkę na pompie. IC zawsze się przyda w autach z turbiną bo poprawi choćby to co turbina popsuje. Ale w dalszym ciągu twierdzę że samo dołożenie IC szczęścia nie zapewni. A co do klekotów z IC to nie sądze żeby się różniły tylko IC od tych co nie mają.
Marek z iC to jest tak jak z jeżdzeniem autem w zimę i w 30 stopniowym upale. On tylko obniza temp powietrza. IC nie daje przyrostu mocy - on przeciwdziała jej obniżaniu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 423 gości