Strona 1 z 1

Temperatura silnika... Problem pomocy!!!

: pn wrz 10, 2007 13:28
autor: Grz3g0rz
Witam,
Jestem początkującym kierowcą niedawno kupiłem auto VW Golf 1,3 rocznik 1992r. Parę dni temu zauważyłem, że wycieka mi płyn z chłodnicy kupiłem więc specjalny proszek uszczelniający. Obecnie już nic nie cieknie wszystko jest ok. Mam tylko obawy co do temperatury silnika. Wskazówka miernika temperatury jak stoję w korku wychyla się aż na godzinę 12:00 czy to jest normalne??
Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem kolorem niebieskim pozycje wskaźnika temperatury w czasie normalnej jazdy a kolorem czerwonym w czasie postoju w chwili największego nagrzania silnika.
Gdy silnik jest nagrzany (wskazówka w pozycji zaznaczonej na niebiesko na zdjęciu) pod dłuższej jeździe 200-250km spadają obroty, na luzie silnik gaśnie , auto nie chce przyspieszać. Zdarzyło mi się to kilkakrotnie wtedy jedyną radą jest zaczekać aż silnik troch ostygnie i jest ok można jechać dalej. Wydaje mi się że jest to kwestją nagrzania sie jakiś innych elemętów może elektronicznych...
Obrazek

: pn wrz 10, 2007 13:31
autor: J3L3N
Grz3g0rz, jest to jak najbardzoej normalne!!!

: pn wrz 10, 2007 13:37
autor: Lukasz_mk2
i tak "trzymaj" tą wskazówke :bigok: bo jest git

: pn wrz 10, 2007 13:41
autor: Grz3g0rz
Ale czemu silnik gaśnie, daje gazu chce przyspieszyć a tu nic... Jak tylko troche ostygnie 2-3 godzinki to jedzie dobrze hmm...
P.S. Kolega mi mówił że to może być jakaś cewka ponoć jak jest przepalona po nagrzaniu rozszeża sie i niema iskry silnik i gaśnie przerywa....?????????

: pn wrz 10, 2007 14:12
autor: Lukasz_mk2
pojedź do pierwszego lepszego mechesa i coś Ci poradzi silniki 1.3 w mk2 są proste w konstrukcji i nie sądze żeby to był jakiś poważny problem

: pn wrz 10, 2007 17:07
autor: Paweł Marek
Jeśli masz gaźnik: pozdejmuj i wyczyść węże z płynem chłodzącym ktore się pozatykały cudownym proszkiem i na drugi raz nie syp dziadostwa do chłodnicy.
Sprawdź też czy sobie nagrzewnicy skutecznie tym syfem mnie uszczelniłeś bo zima idzie.

: wt wrz 11, 2007 23:23
autor: Krystian GTD
Witaj Kolego ja miałem takie same objawy w moim MK3. Co do temperatury to wymień termostat na 100% firmy WAHLER (43 zł) temp otwarcia 87 stopni C. Temp silnika powinna być zawsze stała ok 90 stopni C nie ważne zima czy lato. Temp steruje zawsze termostat. Sprawdź czy jak masz ciepłą dolną rurę przy chłodnicy kiedy wskazówka jest jak ta twoja niebieska (jak tak to wymień termostat i po sprawie). Jak masz niedogrzany silnik to mogą głupieć obroty silnika. Pozdro.