Strona 1 z 1

co steruje wyprzedzeniem zapłonu w PF

: pn wrz 10, 2007 00:14
autor: t-tas
pytanie moje jest takiej treści jak w temacie- z tego co słyszałem od znajomych ECU w PF i PB jest tylko sterownikiem wtrysku i nie ma nic do zapłonu(spalił się z resztą kiedyś koledze a silnik na gazie i tak pracował poprawnie), układ zapłonowy to przynajmniej wzrokowo aparat z czujnikiem halla(bez regulacji odśrodkowej i podciśnieniowej), moduł i cewka z kablami itp, w takim układzie czy silnik ten ma jakoś regulowane wyprzedzenie zapłonu czy wyprzedzenie jest stałe-jak ma się moja wiedza do stanu faktycznego

: pn wrz 10, 2007 00:19
autor: Adrian1980
ECU w PF/PB ma sterowanie wtryskiem paliwa i zapłonem ->Motorola S3xxxx,

w PF jest tez czujnik spalania stukowego on pewnie tez moze regulowac wyprzedzenie zaplonu w razie potrzeby...

wiecej dowiesz sie od uzytkownika "GTO" jakis czas temu rozmawialem z nim na ten temat...

: pn wrz 10, 2007 17:29
autor: Paweł Marek
Nie ma już od dawna silnika bez regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. W digifancie (PF i PB) czujnik halla jest podłączony do ECU, a ECU podaje impulsy na moduł zapłonowy. Więc to po spaleniu żeby działało ciążko mi sobie wyobrazić. Albo spalił się nie całkiem albo był to NZ z 1,3, w którym faktycznie ECU zapłonem nie steruje.
W digifancie jest już całkiem współcześnie: kąt zależy od temperatury, obciązenia (przepływka)i sygnałów z czujnika stuków. Ustawia się na - 6 stopni przy 2250 obrotów na minutę i ściągniętej wtyczce od czujnika temperatury.

: pn wrz 10, 2007 22:25
autor: pmalika
Paweł Marek, WITAM MAM PYTANIE DO CIEBIE, MASZ GG?

: wt wrz 11, 2007 13:30
autor: t-tas
dzięki-myślę, że takie wytłumaczenie w zupełności mi wystarczy- muszę więc wyprostować kilka innych osób