Strona 1 z 2

Podczas odpalania zeruje się licznik TRIP i zegarek

: ndz wrz 09, 2007 23:46
autor: Krystian GTD
Witam kolegów i posiadaczy VW. Mam mały problem z zegarami VDO a mianowicie podczas odpalania silnika zeruje się TRIP oraz zegarek (ale nie zawsze). Rozkręcałem licznik i wygląda że wszystko OK. Zastanawiam się czy ma na to wpływ akumulatora, czy może jest kiepska masa na rozrusznik że ucieka napięcie. Pozdro

: ndz wrz 09, 2007 23:52
autor: RIF-RAF
sprawdz bezpiecznik - glowy nie daje ale chyba 21

: ndz wrz 09, 2007 23:57
autor: Krystian GTD
Bezpiecznik sprawdziłem jest OK 21 od zegarów, zapalniczki, szyberdachu i centralnego zam. Pozdro

: pn wrz 10, 2007 08:53
autor: lokmen
Sprawdz akumulator- przeczyść klemy bo przy slabym styku podczas rozruchu caly prą może isć na rozrusznik stąd kasuje Ci licznik.

: pn wrz 10, 2007 10:14
autor: adi83
ja mialem to samo i u mnie wine ponosila kosta stacyjki. po wymianie nic sie nie resetuje.

: pn wrz 10, 2007 10:35
autor: Krystian GTD
Dzięki chłopaki sprawdzę klemy na aku i kostkę w stacyjce (można ją jakoś sprawdzić i zweryfikować czy do wymiany). Pozdro

: pn wrz 10, 2007 11:00
autor: ddChavez
Ja tak miałem jak akumulator był już do wymiany.

: pn wrz 10, 2007 17:28
autor: Krystian GTD
Sprawdziłem akumulator ma dobre napięcie i trzyma prąd, ładowanie jest też OK 14,3 V. To chyba raczej kostka stacyjki do wymiany. W IC mają kostkę za 20 zł :D ciekawe czy jest jest dobra czy lepiej kupić oryginał za ok 90 zł. Co o tym sądzicie koledzy. Pozdro

: pn wrz 10, 2007 19:01
autor: lordmatej
ja również obstawiam akumulator.Na jesieni jak kupiłem brykę to palił pięknie i czasem się zerował licznik ale olałem to.Gdy przyszła temp.-1 to akumulator od razu padł!! Mimo że codziennie jeżdżony i akumulator nawet raz się nie zająknął.Wymieniłem akumulator i zapomniałem o problemie.Jak masz możliwość to zamień się z kimś na akumulator żeby przetestowac przez jakiś czas taką opcję.Jak sie nic nie zmieni to przynajmniej odpadnie Ci zakup akumulatora.Zresztą widzę że wyżej też ktoś miał to samo co ja ....Jak dojdziesz co to to napisz bo ciekawy bardzo jestem,w końcu zima idzie!!! :hehe:

: pn wrz 10, 2007 19:10
autor: pawel3
Krystian GTD, ja też miałem ten problem, powodem był aku....

: pn wrz 10, 2007 22:16
autor: Krystian GTD
Jutro podmienię akumulator i zobaczymy. Masakra znowu wydatki (cieknie mi pompa wtryskowa muszę dać do regeneracji koszt 450zł) no i dojdzie nowy akumulator VW to ciągłe wydatki. Wtopiłem w VW3 kupę kasy. Pozdro i dzięki za rady koledzy.

: czw wrz 13, 2007 22:40
autor: Maniek25
Ja podciągne ten temat. Mam taki sam problem, nie działa mi podtrzymanie licznika, szyber dach i oświetlenie kabiny. Podtrzymanieczyli jak wyciągam kluczyk to odcinam prąd do licznika całkowicie, jak przekręce kluczyk to licznik dzienny mam 0 zegarek 0. Gdzie coś szukać, bezpieczniki są OK auto normalnie pali. :grin:

: ndz sty 06, 2008 01:52
autor: Andzior
Maniek25 pisze:Ja podciągne ten temat. Mam taki sam problem, nie działa mi podtrzymanie licznika, szyber dach i oświetlenie kabiny. Podtrzymanieczyli jak wyciągam kluczyk to odcinam prąd do licznika całkowicie, jak przekręce kluczyk to licznik dzienny mam 0 zegarek 0. Gdzie coś szukać, bezpieczniki są OK auto normalnie pali. :grin:
Witam. MAm identyczny problem. Czy ktos moze podpowiedzieć, co w takiej sytuacji zrobic???
Pozdrowienia!!!!

: ndz sty 06, 2008 12:05
autor: danioo
U mnie było to samo.
Ładowanie 14,2 V
Napięcie na akumulatorze po nocy 12,2

a jak kreciłem to mi sie resetowały wskaźniki.
wymieniłem akumulator i jest spokój już ponad miesiąc.
u mnie czyszczenie klem nic nie pomogło.

P.S.
sprawdź pobór prądu w spoczynku tzn. pozamykane auto zaalarmowane. Podłącz amperomierz i zmierz ile leci w tym czasie prądu.