skrzynia biegów AMC - problemy i diagnostyka - do fachowców
: ndz wrz 09, 2007 20:18
Witam posiadam auto GT rocznik 1992 z silnikiem 2.0 2E i skrzynia biegow AMC. Nastepiła awaria napędu, było bez objawowo: przejechałem trasę 100km po 2 godzinach wsiadam do auta i pierwsze nacisniecie sprzęgła i odczuwam jego brak, efekt taki jak przy urwanej lince lub pęknietym docisku, czyli pedał miekko bez oporów idzie w dól i wraca. Scholowałem samochód, pierwsze ogledziny z kanału: Linka sprzegła działa, porusza dzwignią wysprzęglającą w pełnym zakresie ruchu. Więc stwierdziłem awarię docisku lub urwanych widełek łożyska sprzęgłowego (oczywiście mocno sie pomyliłem, o czym pożniej). Wyciągnąłęm wczoraj skrzynie i prosze o pomoc bo takiego rozwiązania sprzęgła nie widziałem ( mam sporą praktykę ze sprzęgłami tradycyjnymi czyli: tarcza, docisk i łożysko sprzęłowe atakujące docisk na widełkach) Tutaj jest mi niezanane rozwiązanie z poruszałącym się posuwisto-zwrotnie prętem w wałku sprzęgłowym. Czyli po naciśnięciu pedału sprzęgła jest wypychany ten pręt.
Proszę o jakąś lekture w j. polskim lub wyjasnienie mi zasady działania tego sprzegła w miare szczegółowo.
Po za tym nie wiem ile ma sie wysuwać ten pręt po max wcisnieciu sprzegła, u mnie ok 2-3cm i nie chowa sie samoczynnie.
Stąd moje wątpliwości czy wkońcu mam wadliwa skrzynie czy sprzęgło. Stawiam na docisk, ale nie znam zasady działania tego rozwiazania wiec nie chcałbym ponieść niepotrzebnych kosztów zwiazanych z naprawą a tym bardziej niepotrezbnie rozbierac skrzynie.
Prosze o informacje i parametry techniczne i zakresy ruchów i luzów poszcególnych elementów - dla potrzeb mojej awarii. Ewentualnie np informacje czego nie ruszac/nie rozkrecac niepotrzenie aby nie popsuc gorzej. Znam sie na mechanice ale tu zostałem zagiety przez VW-gena
Czekam na szybka i wyczerkujaca odpowiedz, bo auto potrezbne mi jest na codzien do zarabiania pieniedzy.
Z góry dziakuje
Proszę o jakąś lekture w j. polskim lub wyjasnienie mi zasady działania tego sprzegła w miare szczegółowo.
Po za tym nie wiem ile ma sie wysuwać ten pręt po max wcisnieciu sprzegła, u mnie ok 2-3cm i nie chowa sie samoczynnie.
Stąd moje wątpliwości czy wkońcu mam wadliwa skrzynie czy sprzęgło. Stawiam na docisk, ale nie znam zasady działania tego rozwiazania wiec nie chcałbym ponieść niepotrzebnych kosztów zwiazanych z naprawą a tym bardziej niepotrezbnie rozbierac skrzynie.
Prosze o informacje i parametry techniczne i zakresy ruchów i luzów poszcególnych elementów - dla potrzeb mojej awarii. Ewentualnie np informacje czego nie ruszac/nie rozkrecac niepotrzenie aby nie popsuc gorzej. Znam sie na mechanice ale tu zostałem zagiety przez VW-gena
Czekam na szybka i wyczerkujaca odpowiedz, bo auto potrezbne mi jest na codzien do zarabiania pieniedzy.
Z góry dziakuje