Zacisk hamulca i tulejki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Zacisk hamulca i tulejki

Post autor: Mis » ndz wrz 09, 2007 13:24

Witam,


W poszukiwaniu przyczyn co mi stuka doszedlem do zacisku przedniego i tu mam do Was pytanie, czy na obydwu tulejkach srub mocujacych powinny byc takie teflonowe opaski, tulejki bo ja mam tylko na jednej a w zestawach montazowych sa po dwie (zestaw dot. jednego zacisku :chytry: )

Drugie pytanko, czy te tulejki metalowe powinny chodzic luzno czy nie ?


Ach i chodzi o golfa z 1984 roku z silnkiem 1.6 benzin

PozdraVWiam
Ostatnio zmieniony ndz wrz 09, 2007 13:25 przez Mis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
camels
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: sob mar 10, 2007 11:38
Lokalizacja: Ireland

Post autor: camels » ndz wrz 09, 2007 13:28

witam
tak jak mowisz powinny byc w dwoch za to tulejki na ktorych przesowa sie zacisk
pozdrawiam


camels

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz wrz 09, 2007 15:15

a one maja chodzic luzno w zacisku czy nie ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz wrz 09, 2007 15:27

Umiarkowanie luźno. Nowe tulejki i nowe śroby, bo stare pewnie się zrobiły cienkie od korozji i będzie grało.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz wrz 09, 2007 15:31

Paweł Marek pisze:Umiarkowanie luźno. Nowe tulejki i nowe śroby, bo stare pewnie się zrobiły cienkie od korozji i będzie grało.

ok, a te teflonowe nakladki na tulejki to maja byc na obydwu tulejkach ?



Awatar użytkownika
sati26
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob sie 26, 2006 22:05
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: sati26 » ndz wrz 09, 2007 16:27

ok, a te teflonowe nakladki na tulejki to maja byc na obydwu tulejkach ?
u m nie sa po obu stronach na obydwu tulejkach.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz wrz 09, 2007 17:55

sati26 pisze: u m nie sa po obu stronach na obydwu tulejkach

hmmm, czyli w mk2 powinny tez byc oba tefloniki w jednym zacisku



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz wrz 09, 2007 18:13

Tak, w jednym zacisku są 2 metalowe tuleje i kazda pracuje w teflonowej koszulce. Trzeba uważać aby tuleja nie była zardzewiała i podczas ruchu w koszulce teflonowej, nie występowały nagłe zwiększone opory. Jesli jest jednak rdza, nalezy tuleję wymienić na nową(jesli dostaniesz) lub wyczyścić bardzo dokładnie drobnym papierkiem ściernym, nie uszkadzając ochronnej warstwy chromowej.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » ndz wrz 09, 2007 18:38

GRIZLI pisze:Tak, w jednym zacisku są 2 metalowe tuleje i kazda pracuje w teflonowej koszulce. Trzeba uważać aby tuleja nie była zardzewiała i podczas ruchu w koszulce teflonowej, nie występowały nagłe zwiększone opory. Jesli jest jednak rdza, nalezy tuleję wymienić na nową(jesli dostaniesz) lub wyczyścić bardzo dokładnie drobnym papierkiem ściernym, nie uszkadzając ochronnej warstwy chromowej.

u mnie te tulejki metalowe sa w dobrym stanie, zero rdzy tylko nie mam tej koszulki teflonowej na dolnej tulejce i sobie lata jak chce w zacisku. Podejrzewam ze to przez nia mi stuka przy hamowaniu, bo juz nie mam innch pomyslow :crazy:



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pn wrz 10, 2007 19:51

Co do stukania, przyczyny mogą być dwie:
1.Brak tej tulejki i luz na zasisku
2.Nieszczęsne blaszki(sprężynki), ustalające klocki w zacisku. To dość często spotykane zjawisko w Mk2. klocki latają luźni i stukają w zasisku jak diabli. Spróbuj jadąc po dziurkach(kostka np) w chwili, gdy słyszysz te stukanie, bardzo delikatnie nacisnąć hamulec. Jeśli stuki zanikną, prawdopodobnie to wina sprężynek.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krystian GTD » pn wrz 10, 2007 22:51

Witaj kolego. Ja też miałem ten przypadek stukania. Okazało się że nie miałem blaszek między zaciskiem a klockiem. Zacisk hamulcowy może mieć delikatny luz na boki. W moim MK3 są tulejki na dole i u góry. Pozdro



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pn wrz 10, 2007 23:36

u mnie sa dwie sprawy :chytry:


legendarne blaszki to piczka przy tym stukaniu. Sa kupione nowe, grube blaszki i tylko wymienic i po brzeczeniu.

Natomiast pukanie pochodzi z innego miejsca, wg mnie z samego zacisku. Tulejki metalowe sa obie, nieskorodowane, piekne i blyszczace. Jedna, gorna, owinieta teflonem chodzi umiarkowanie luzno a dolna, bez teflonu, lata jak szalona. Kupilem zestaw montazowy z dwiema gumkami (takie co juz nie trzeba dawac tego teflonu) i ze smarem. Jutro, jak bedzie pogoda, to zaloze i licze, ze sie stukanie uspokoi. A, i krzywo mi sie sciera jeden klocek w tym zacisku.... wiec to chyba wina luznego zacisku



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt wrz 11, 2007 18:53

Tak, to moze być wina braku tulejki teflonowej. Te gumki z kompletu, są zabezpieczeniem przeciwbłotnym aby syfek nie dostawał się do środka i nie powodował korozji tych tulejek metalowych. A sama tuleja teflonowa musi chyba być, ona także likwiduje luz pomiędzy tuleją metalowa(śrubą) a obudową zacisku.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pt wrz 14, 2007 13:44

no wiec sprawa wyjasniona. Tajemniczy stukot spowodowany byl nadmiernym luzem zacisku spowodowany przez nadmierny luz tujeki metalowej :chytry:

Pozdrawiam,



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 476 gości