gaźnik 2e2 - róźnice w silnikach 1.3 i 1.4 ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
gaźnik 2e2 - róźnice w silnikach 1.3 i 1.4 ?
Witam
Orientuje się może ktoś, jakie są różnice w budowie gaźnika 2EE dla silników 1.3 i 1.4 ?
Ew. co trzeba zrobić aby zastosować ten od 1.3 w silniku 1.4..
Dziękuję,
pozdrawiam
Orientuje się może ktoś, jakie są różnice w budowie gaźnika 2EE dla silników 1.3 i 1.4 ?
Ew. co trzeba zrobić aby zastosować ten od 1.3 w silniku 1.4..
Dziękuję,
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz wrz 09, 2007 11:31 przez kkk231, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam
Gaźniki Pierburg 2ee czyli elektroniczne przystosowane do pracy w następujących silnikach:
V W Golf - 1,6 - 1,8 cc,
Jetta - 1,6 cc,
Passat - 1,6 cc.
Skoda Favorit - 1,3 cc.
Opel Record - 1,8 cc.
Opel Omega - 1,8 cc
Inych prawdopodobnie nie było , ale myśle że wystarczy zamontować gaźnik w samchodzie o innej pojemności i wyregulować go.

Gaźniki Pierburg 2ee czyli elektroniczne przystosowane do pracy w następujących silnikach:
V W Golf - 1,6 - 1,8 cc,
Jetta - 1,6 cc,
Passat - 1,6 cc.
Skoda Favorit - 1,3 cc.
Opel Record - 1,8 cc.
Opel Omega - 1,8 cc
Inych prawdopodobnie nie było , ale myśle że wystarczy zamontować gaźnik w samchodzie o innej pojemności i wyregulować go.

Ostatnio zmieniony sob wrz 08, 2007 18:45 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jak Maćkooo napisał nie było gaźników 2EE w tych pojemnosciach. Poza tym w 1,4 (MK3 jesli chodzi o golfa) to już w ogóle nie było gaźników, z wyjątkiem jakiejś egzotycznej serii, więc napisz lepiej konkretnie o co chodzi.kkk231 pisze:Orientuje się może ktoś, jakie są różnice w budowie gaźnika 2EE dla silników 1.3 i 1.4 ?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Przepraszam, namieszałem... chodzi o 2e2 :/
ja mam w swoim golfie 1.6 ekotronica 2ee, i sporo się o nim naszukałem więc chyba dla tego mi zostało w pamięci wyryte to 2ee. Koleżanka w swoim VW Jetta 1.4 miała problem z gaźnikiem,
jakiś mechanik skleił jej na stałe tę gruszkę co reguluje ciśnieniem wychył chyba wolnych obrotów,
ale spalanie wzrosło i coś tam się działo złego jeszcze. Załatwiłem jej na allegro taki sam niby gaźnik 2e2 ale od silnika 1.3 i ten mechanik coś tam kwękał że nie pasuje ale niby przerobił. A teraz ona ma problem bo jej gaśnie co rusz. O tyle dziwnie że przez kilka dni było bardzo dobrze.
ja mam w swoim golfie 1.6 ekotronica 2ee, i sporo się o nim naszukałem więc chyba dla tego mi zostało w pamięci wyryte to 2ee. Koleżanka w swoim VW Jetta 1.4 miała problem z gaźnikiem,
jakiś mechanik skleił jej na stałe tę gruszkę co reguluje ciśnieniem wychył chyba wolnych obrotów,
ale spalanie wzrosło i coś tam się działo złego jeszcze. Załatwiłem jej na allegro taki sam niby gaźnik 2e2 ale od silnika 1.3 i ten mechanik coś tam kwękał że nie pasuje ale niby przerobił. A teraz ona ma problem bo jej gaśnie co rusz. O tyle dziwnie że przez kilka dni było bardzo dobrze.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Gaźnik jest na tyle skomplikowanym urządzeniem że ani rusz na podstawie tego co napsiałeś konkretne nieda się pomóc. Ale znów dwie uwagi: jetta nie może mieć poj. 1,4 (pewnie ma więcej a w dowodzie wpisane 1,4, dawniej się tak robiło bez problemu. A jeśli założymy że to jetta 1,3 to do takiej nie zakładano Pierburga 2E2 i temu pewnie mechanik kwękał. Skorozakładał to trzeba do niego jechać jeszcze raz. Masz na forum spis silników od vw, poprzeglądaj sobie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- AndrzejYankes
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 18:30
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.[POS]
- Kontakt:
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
witam
Jeśli załatwiłeś gaźnik od silnika 1,3 to załatwiłęś Pierburga 2e3 który to montowany był w Golfach 1,3 ; 1,6 oraz 1,8 natomiast w Vw Jetttach w silnikach o pojemności 1,6 ; 1,8.
Chodzi mnie o tehn ze średnicą gardzieli 28/30 mm.
Jesli kupiles tego ze średnicą 21/23 mm to montowany był rzeczywiści w golfach i jettach 1272 cm3. Oto dane regulacyjne:
Kod silnika
MH (40KW) 2G (40KW)
Wolne obr. 800 +- 50
Uchylenie
przepustnicy ok 0,05 mm
(dolnej)
Zawartość CO % w
spalinach (bieg jałowy) 1,0 +- 0,5 %
Ustawienie zapłonu 5 st. przed GMP ->800 obr
Trzeba zweryfukować najpierw pojemność podaj może kod silnika.
Jeśli załatwiłeś gaźnik od silnika 1,3 to załatwiłęś Pierburga 2e3 który to montowany był w Golfach 1,3 ; 1,6 oraz 1,8 natomiast w Vw Jetttach w silnikach o pojemności 1,6 ; 1,8.
Chodzi mnie o tehn ze średnicą gardzieli 28/30 mm.
Jesli kupiles tego ze średnicą 21/23 mm to montowany był rzeczywiści w golfach i jettach 1272 cm3. Oto dane regulacyjne:
Kod silnika
MH (40KW) 2G (40KW)
Wolne obr. 800 +- 50
Uchylenie
przepustnicy ok 0,05 mm
(dolnej)
Zawartość CO % w
spalinach (bieg jałowy) 1,0 +- 0,5 %
Ustawienie zapłonu 5 st. przed GMP ->800 obr
Trzeba zweryfukować najpierw pojemność podaj może kod silnika.

Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
no właśnie z identyfikacją silnika jest problem. dziewczyna kilka lat temu dała mechanikowi swoją jette i ten zaproponował jej że zamiast naprawiać, włoży silnik z audi którym jeździła wcześniej. po paru miesiącach poszła do innego mechanika mówiąc żeby coś jej zrobił i że to silnik od audi a ten mówi że to nie silnik od audi.
ten pierwszy mechanik szedł w zaparte że włożył silnik od audi, choć każdy co widział ten silnik nie wierzył w to. więc dała spokój. na pewno nie jest to silnik od audi i nie jest to prawdopodobnie ten silnik co był w oryginalnie w dżecie.
dlatego nie można sugerować się tabliczką w komorze silnika. jedyne co, to odczytać z odlewu..
dodatkowo ktoś kto robił tą jettę wcześniej, poprzerabiał jakoś gaźnik...
ten drugi gaźnik który ja zamawiałem na allegro to 2e2, bo miała 2e2 i wydawało mi się że będzie pasował.
Teraz chyba sam wezmę szczotkę drucianą i latarkę i poszukam tego oznaczenia na bloku - u mnie w golfie było nieczytelne może u niej będzie coś widać.
generalnie mam wrażenie że to silnik od golfa, i mniejszy niż mój 1.6 pn. więc jeśli nie 1.4 to 1.3, i gaźnik mógłby pasować..
sami widzicie jakie to jest pokręcone, a co dopiero cokolwiek sądzić o tym gaśnięciu...
pozdrawiam
kB_a

ten pierwszy mechanik szedł w zaparte że włożył silnik od audi, choć każdy co widział ten silnik nie wierzył w to. więc dała spokój. na pewno nie jest to silnik od audi i nie jest to prawdopodobnie ten silnik co był w oryginalnie w dżecie.
dlatego nie można sugerować się tabliczką w komorze silnika. jedyne co, to odczytać z odlewu..
dodatkowo ktoś kto robił tą jettę wcześniej, poprzerabiał jakoś gaźnik...
ten drugi gaźnik który ja zamawiałem na allegro to 2e2, bo miała 2e2 i wydawało mi się że będzie pasował.
Teraz chyba sam wezmę szczotkę drucianą i latarkę i poszukam tego oznaczenia na bloku - u mnie w golfie było nieczytelne może u niej będzie coś widać.
generalnie mam wrażenie że to silnik od golfa, i mniejszy niż mój 1.6 pn. więc jeśli nie 1.4 to 1.3, i gaźnik mógłby pasować..
sami widzicie jakie to jest pokręcone, a co dopiero cokolwiek sądzić o tym gaśnięciu...
pozdrawiam
kB_a

- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Masz 1,6 PN to widzisz gdzie jest aparat zapłonowy? Tak miały tylko 1,6 i 1,8.
A jeśli aparat jest w osi wałka rorządu to 1,3. Jeśli dojdziesz że to 1,6 lub 1,8 to wykręć świecę i patykiem zmierz skok tłoka, po tym się zorientujesz cz to 1,6 czy 1,8. (średnica cylindra jest ta sama)
A jeśli aparat jest w osi wałka rorządu to 1,3. Jeśli dojdziesz że to 1,6 lub 1,8 to wykręć świecę i patykiem zmierz skok tłoka, po tym się zorientujesz cz to 1,6 czy 1,8. (średnica cylindra jest ta sama)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
O jejku patykiem? Kręcisz kluczem za wał korbowy albo przepychasz auto na biegu i mierzysz na patyku ile się wysuwa od najniższego do najwyższego położenia.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości