Strona 1 z 1

problem z serwem

: pt wrz 07, 2007 18:42
autor: asia_wacek
prosze o rade mianowicie mam problem z hamulcami ; wymienione szczeki i klocki tarcze i bebny ok przejechane 800km a kul jak nie blokowalo to nie blokuje , i jeszcze jebno gdy auto chodzi na luzie i pompuje hamulcem to spadaja delikatnie obroty i silnik zaczyna przerywac , czy to uszkodzone serwo prosze opomoc . z gory dzieki [golf 1.6b z 95 bez ABS]

: pt wrz 07, 2007 19:07
autor: hamster
"a kul jak nie blokowalo to nie blokuje"... nie za bardzo rozumiem w czym problem... chodzi o to że autko nie hamuje czy może słabo hamuje?

: pt wrz 07, 2007 19:08
autor: tomyart
asia_wacek pisze:jeszcze jebno gdy auto chodzi na luzie i pompuje hamulcem to spadaja delikatnie obroty i silnik zaczyna przerywac
to raczej normalny objaw. Serwo sprawdz w nastepujący sposób: nacisnij kilka razy hamulec i trzymając noge na hamulcu odpal samochod, pedał powinien opaść (dosć wyraznie) jak tak masz to powinno byc ok

: pt wrz 07, 2007 20:55
autor: asia_wacek
hamster, to znaczy ze slabo hamuje

[ Dodano: Pią Wrz 07, 2007 20:57 ]
tomyart, pedal opada to znaczy ze serwo ok tylko czemu slabo hamuje?

: pt wrz 07, 2007 21:30
autor: tomyart
a jak przepompujesz podczas hamowania? pedał rośnie?

: pt wrz 07, 2007 22:12
autor: asia_wacek
nie rosnie moze pompa siada

: pt wrz 07, 2007 22:18
autor: tomyart
moze pojedz na diagnostyke i sprawdz siłe hamowania, a płyn kiedy był wymieniany?

: pt wrz 07, 2007 22:29
autor: Tomek_Dx
A kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy??? Powinno sie wymieniać co 60tys lub co dwa lata. Może masz juz mieszanke pół na pół z wodą?? Jeżeli obroty Ci spadaja mocno to masz gdzieś nieszczelność serwa. Sprwadź przedód podciśnienia który idzie od kolektora do serwa. Sazwyczaj w serwie może luźno "siedzieć" i trezba to uszczelnić, Sprawdź zawór zwrotny na przewodzie od serwa i może puszczać uszczelka na tłoczku od strony pedałów. Kolejna rzecz to moze wymieniałeś klocki i musza się dotrzeć. Wymień również gumowe przewody hamulcowe kół przednich (wchodzą do zacisku hamulca) Ze starości mogą pod wpływem ciśnienia pęcznieć. Co 5 la powinno się oczyścić zacisk i wymienić teflonowe prowadniki (polecam oryginalne!! z ASO robisz to raz na 5 lat!!!) to pozwoli uniknąc zapiekania się zacisku na prowadnicy. A co z korektorem siły hamowania??? Może za mocno odcina tył i trzeba wprowadzic korektę aby tył mocniej hamował. Ja też kiedyś hamowałem tylko przodem gdyż miałem uszkodzony korektor. Jak wymieniałem całą belke z korektorem to po tej operacji staje w miejscu (wcześniej hamując tylko przodem często się grzał i szybko zużywal klocki) Polecam również tarcze Brembo i klocki ferodo a na tył bembny lukas i szczeki ferodo. Od wymiany przejechałem z 60 tys km i nie mam żadnych problemów.

: pt wrz 07, 2007 22:30
autor: asia_wacek
plyn wynieniony miesiadz temu uklad odpowietrzoy i szczelny

: pt wrz 07, 2007 22:31
autor: Tomek_Dx
A kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy??? Powinno sie wymieniać co 60tys lub co dwa lata. Może masz juz mieszanke pół na pół z wodą?? Jeżeli obroty Ci spadaja mocno to masz gdzieś nieszczelność serwa. Sprwadź przedód podciśnienia który idzie od kolektora do serwa. Sazwyczaj w serwie może luźno "siedzieć" i trezba to uszczelnić, Sprawdź zawór zwrotny na przewodzie od serwa i może puszczać uszczelka na tłoczku od strony pedałów. Kolejna rzecz to moze wymieniałeś klocki i musza się dotrzeć. Wymień również gumowe przewody hamulcowe kół przednich (wchodzą do zacisku hamulca) Ze starości mogą pod wpływem ciśnienia pęcznieć. Co 5 la powinno się oczyścić zacisk i wymienić teflonowe prowadniki (polecam oryginalne!! z ASO robisz to raz na 5 lat!!!) to pozwoli uniknąc zapiekania się zacisku na prowadnicy. A co z korektorem siły hamowania??? Może za mocno odcina tył i trzeba wprowadzic korektę aby tył mocniej hamował. Ja też kiedyś hamowałem tylko przodem gdyż miałem uszkodzony korektor. Jak wymieniałem całą belke z korektorem to po tej operacji staje w miejscu (wcześniej hamując tylko przodem często się grzał i szybko zużywal klocki) Polecam również tarcze Brembo i klocki ferodo a na tył bembny lukas i szczeki ferodo. Od wymiany przejechałem z 60 tys km i nie mam żadnych problemów.