problem z serwem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

asia_wacek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:08
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

problem z serwem

Post autor: asia_wacek » pt wrz 07, 2007 18:42

prosze o rade mianowicie mam problem z hamulcami ; wymienione szczeki i klocki tarcze i bebny ok przejechane 800km a kul jak nie blokowalo to nie blokuje , i jeszcze jebno gdy auto chodzi na luzie i pompuje hamulcem to spadaja delikatnie obroty i silnik zaczyna przerywac , czy to uszkodzone serwo prosze opomoc . z gory dzieki [golf 1.6b z 95 bez ABS]



hamster
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: pt kwie 06, 2007 17:59
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: hamster » pt wrz 07, 2007 19:07

"a kul jak nie blokowalo to nie blokuje"... nie za bardzo rozumiem w czym problem... chodzi o to że autko nie hamuje czy może słabo hamuje?



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » pt wrz 07, 2007 19:08

asia_wacek pisze:jeszcze jebno gdy auto chodzi na luzie i pompuje hamulcem to spadaja delikatnie obroty i silnik zaczyna przerywac
to raczej normalny objaw. Serwo sprawdz w nastepujący sposób: nacisnij kilka razy hamulec i trzymając noge na hamulcu odpal samochod, pedał powinien opaść (dosć wyraznie) jak tak masz to powinno byc ok
Ostatnio zmieniony pt wrz 07, 2007 19:11 przez tomyart, łącznie zmieniany 2 razy.



asia_wacek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:08
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: asia_wacek » pt wrz 07, 2007 20:55

hamster, to znaczy ze slabo hamuje

[ Dodano: Pią Wrz 07, 2007 20:57 ]
tomyart, pedal opada to znaczy ze serwo ok tylko czemu slabo hamuje?



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » pt wrz 07, 2007 21:30

a jak przepompujesz podczas hamowania? pedał rośnie?



asia_wacek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:08
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: asia_wacek » pt wrz 07, 2007 22:12

nie rosnie moze pompa siada



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » pt wrz 07, 2007 22:18

moze pojedz na diagnostyke i sprawdz siłe hamowania, a płyn kiedy był wymieniany?



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » pt wrz 07, 2007 22:29

A kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy??? Powinno sie wymieniać co 60tys lub co dwa lata. Może masz juz mieszanke pół na pół z wodą?? Jeżeli obroty Ci spadaja mocno to masz gdzieś nieszczelność serwa. Sprwadź przedód podciśnienia który idzie od kolektora do serwa. Sazwyczaj w serwie może luźno "siedzieć" i trezba to uszczelnić, Sprawdź zawór zwrotny na przewodzie od serwa i może puszczać uszczelka na tłoczku od strony pedałów. Kolejna rzecz to moze wymieniałeś klocki i musza się dotrzeć. Wymień również gumowe przewody hamulcowe kół przednich (wchodzą do zacisku hamulca) Ze starości mogą pod wpływem ciśnienia pęcznieć. Co 5 la powinno się oczyścić zacisk i wymienić teflonowe prowadniki (polecam oryginalne!! z ASO robisz to raz na 5 lat!!!) to pozwoli uniknąc zapiekania się zacisku na prowadnicy. A co z korektorem siły hamowania??? Może za mocno odcina tył i trzeba wprowadzic korektę aby tył mocniej hamował. Ja też kiedyś hamowałem tylko przodem gdyż miałem uszkodzony korektor. Jak wymieniałem całą belke z korektorem to po tej operacji staje w miejscu (wcześniej hamując tylko przodem często się grzał i szybko zużywal klocki) Polecam również tarcze Brembo i klocki ferodo a na tył bembny lukas i szczeki ferodo. Od wymiany przejechałem z 60 tys km i nie mam żadnych problemów.


Tomek Dx

asia_wacek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:08
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: asia_wacek » pt wrz 07, 2007 22:30

plyn wynieniony miesiadz temu uklad odpowietrzoy i szczelny



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » pt wrz 07, 2007 22:31

A kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy??? Powinno sie wymieniać co 60tys lub co dwa lata. Może masz juz mieszanke pół na pół z wodą?? Jeżeli obroty Ci spadaja mocno to masz gdzieś nieszczelność serwa. Sprwadź przedód podciśnienia który idzie od kolektora do serwa. Sazwyczaj w serwie może luźno "siedzieć" i trezba to uszczelnić, Sprawdź zawór zwrotny na przewodzie od serwa i może puszczać uszczelka na tłoczku od strony pedałów. Kolejna rzecz to moze wymieniałeś klocki i musza się dotrzeć. Wymień również gumowe przewody hamulcowe kół przednich (wchodzą do zacisku hamulca) Ze starości mogą pod wpływem ciśnienia pęcznieć. Co 5 la powinno się oczyścić zacisk i wymienić teflonowe prowadniki (polecam oryginalne!! z ASO robisz to raz na 5 lat!!!) to pozwoli uniknąc zapiekania się zacisku na prowadnicy. A co z korektorem siły hamowania??? Może za mocno odcina tył i trzeba wprowadzic korektę aby tył mocniej hamował. Ja też kiedyś hamowałem tylko przodem gdyż miałem uszkodzony korektor. Jak wymieniałem całą belke z korektorem to po tej operacji staje w miejscu (wcześniej hamując tylko przodem często się grzał i szybko zużywal klocki) Polecam również tarcze Brembo i klocki ferodo a na tył bembny lukas i szczeki ferodo. Od wymiany przejechałem z 60 tys km i nie mam żadnych problemów.


Tomek Dx

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 264 gości