Strona 1 z 2
Uszczelka dekla
: pt wrz 07, 2007 17:15
autor: palermos
Jak wymieniam uszczelkę dekla to na sucho czy smarować ? i czy ważna jest kolejność dokręcania śrub ?
: pt wrz 07, 2007 18:04
autor: wolfzan
Jakiego dekla kolego?
: pt wrz 07, 2007 18:08
autor: palermos
wolfzan pisze:Jakiego dekla kolego?
sorki
oczywiście dekla zaworów
: pt wrz 07, 2007 18:16
autor: wolfzan
Zupełnie niedawno go wymiałem. Nie smaruje się tego niczym. Nie wiem jak tam dokładnie jest u Ciebie przykręcone. U mnie są 3 śruby imbusowe, trzeba je delikatnie poluzować i odkręcić. Przyda się benzyna ekstrakcyjna. Przy wymianie uważaj, aby jakiś syf nie wpadł Ci do środka. To bardzo prosta operacja do wykonania nawet pod blokiem
Zwróć tylko uwagę przy dokręcaniu, aby nie przekręcić gwintu. Trzeba to zrobić mocno, ale z czuciem. Powodzenia
: pt wrz 07, 2007 18:21
autor: cyra
ja na wszelki wypadek posmarowalem silikonem wysokotemperaturowym..
: pt wrz 07, 2007 18:29
autor: wolfzan
cyra pisze:ja na wszelki wypadek posmarowalem silikonem wysokotemperaturowym..
Ale tam nie może się nic dziać. Przykręcasz i ma być szczelne, tam nie ma miejsca na żaden silikon
: pt wrz 07, 2007 18:33
autor: cyra
miejsca moze i nie ma, ale dla pewnosci smarnalem
: pt wrz 07, 2007 18:35
autor: koonrad
wolfzan pisze:Ale tam nie może się nic dziać. Przykręcasz i ma być szczelne, tam nie ma miejsca na żaden silikon
dokładnie, bo moze sie kawałek silikonu dostać do oleju i może byc nieciekawie.
kolega kiedys wytłumaczył mi, że nalezy dokrecac najpierw skrajne z lewej i prawej strony, nastepnie te w środku (o ile dobrze rozumiem masz pokrywe na 8 śrub ??)
: pt wrz 07, 2007 18:39
autor: wolfzan
koonrad pisze:wolfzan pisze:Ale tam nie może się nic dziać. Przykręcasz i ma być szczelne, tam nie ma miejsca na żaden silikon
dokładnie, bo moze sie kawałek silikonu dostać do oleju i może byc nieciekawie.
kolega kiedys wytłumaczył mi, że nalezy dokrecac najpierw skrajne z lewej i prawej strony, nastepnie te w środku (o ile dobrze rozumiem masz pokrywe na 8 śrub ??)
Ja mam 3 śruby i starałem się je wykręcać mniej więcej po równo. Z tym silikonem to jest masakra. Jak coś dostanie się do silnika to może być nieciekawie...
: pt wrz 07, 2007 21:47
autor: wojtas_GT
Jeśłi masz 1,8, np. ABS to można dać 2 rodzaje uszczelki. Niby powinna być katalogowo gumowa, w całości, ale jest też korkowa (robi np. Goetze) z dwoma gumowymi kciężycami. Jak u siebie robiłem to oryginalnie była gumowa, była 4,5 razy droższa więc wypróbowałem tą tańszą, z dobrym skutkiem, śmiga. Silikon daje się tylko po takiej większej kropli na łączenia korka z gumą, nigdzie więcej. Wymiana dość prosta, dokręcasz z czuciem po całości.
Szukam dekielków do BBS - ów, jak na foto po lewej.
: pt wrz 07, 2007 22:02
autor: wolfzan
wojtas_GT pisze:Jeśłi masz 1,8, np. ABS to można dać 2 rodzaje uszczelki. Niby powinna być katalogowo gumowa, w całości, ale jest też korkowa (robi np. Goetze) z dwoma gumowymi kciężycami. Jak u siebie robiłem to oryginalnie była gumowa, była 4,5 razy droższa więc wypróbowałem tą tańszą, z dobrym skutkiem, śmiga. Silikon daje się tylko po takiej większej kropli na łączenia korka z gumą, nigdzie więcej. Wymiana dość prosta, dokręcasz z czuciem po całości.
Szukam dekielków do BBS - ów, jak na foto po lewej.
Ja zapłaciłem za gumową jakieś 27 zeta, korkowa kosztowała około 10 zeta. Myślę, że to nie jest tak tragicznie drogo, a jak była gumowa to niech już taka będzie
: pt wrz 07, 2007 22:09
autor: wojtas_GT
Różne są ceny, różne są jakości. Za dobrego producenta wołali 45 / 10, w cenach zrabatowanych dla firmy motoryzacyjnej. U siebie nie oszczędzam na tyle, by się łasić, ale np. tanioch nie wstawiam, pod głowiczkę i miseczkę, jak również tą pod dekiel mam Goetze, można im zaufać. Kupiłem tą korkową, bo wymiana jest dziecinnie prosta, jakby co, a i tak są opinie, że gumówka czasem też nie wytrzymuje, więc mnie akurat się powiodło, oszczędziłem. Ale róbcie jak uważacie, zwłaszcza jeśli płacicie za każdą robotę...
: pt wrz 07, 2007 22:52
autor: palermos
Ja kupiłem gumową jest ona w całości, kiedyś miałem taką gumowo korkową, przez jakis czas trzymała ale zaczęło mi sie od niedawna pocić spod dekla zaworów. Czyli odkrecić dekeil wyczyścić go w miejscu styku z uszczelką jak i głowice a następnie bez przesmarowania uszczelki (na sucho) skręcić. ? (mam silnik ABS 1.
jest tam chyba jak ktoś pisał 8 śrub.
: pt wrz 07, 2007 22:54
autor: $iwy
Ja tez mam Goetz'a uszczeleczke oczywiscie korkowana... nie dawalem pasty zadnej.
Ja przykrecam sruby tak jak glowiczke,najpierw boki a pozniej srodek na krzyz.
A z tym ze zaciagnie sylikonu to przesadzacie koledzy.Przeciez nikt nie daje tam nie wiadomo ile tego.Mi kiedys Audi... TD zaciagnelo z dolotu kawalek plastiku-dosc spory.Przy przygazowaniu auto chodzilo jak by mialo odciecie.Nastepnego dnia wsiadam i normalnie chodzi.zawor ktorys sie nie domykal i tak sie dzialo.A sylikon zaraz by sie wypalil i to jeszcze w benzynie pfff.