Strona 1 z 2

Uszczelka dekla

: pt wrz 07, 2007 17:15
autor: palermos
Jak wymieniam uszczelkę dekla to na sucho czy smarować ? i czy ważna jest kolejność dokręcania śrub ?

: pt wrz 07, 2007 18:04
autor: wolfzan
Jakiego dekla kolego?

: pt wrz 07, 2007 18:08
autor: palermos
wolfzan pisze:Jakiego dekla kolego?
sorki :jezor: oczywiście dekla zaworów

: pt wrz 07, 2007 18:16
autor: wolfzan
Zupełnie niedawno go wymiałem. Nie smaruje się tego niczym. Nie wiem jak tam dokładnie jest u Ciebie przykręcone. U mnie są 3 śruby imbusowe, trzeba je delikatnie poluzować i odkręcić. Przyda się benzyna ekstrakcyjna. Przy wymianie uważaj, aby jakiś syf nie wpadł Ci do środka. To bardzo prosta operacja do wykonania nawet pod blokiem :grin: Zwróć tylko uwagę przy dokręcaniu, aby nie przekręcić gwintu. Trzeba to zrobić mocno, ale z czuciem. Powodzenia :pub:

: pt wrz 07, 2007 18:21
autor: cyra
ja na wszelki wypadek posmarowalem silikonem wysokotemperaturowym..

: pt wrz 07, 2007 18:29
autor: wolfzan
cyra pisze:ja na wszelki wypadek posmarowalem silikonem wysokotemperaturowym..
Ale tam nie może się nic dziać. Przykręcasz i ma być szczelne, tam nie ma miejsca na żaden silikon :axe:

: pt wrz 07, 2007 18:33
autor: cyra
miejsca moze i nie ma, ale dla pewnosci smarnalem :bigok:

: pt wrz 07, 2007 18:35
autor: koonrad
wolfzan pisze:Ale tam nie może się nic dziać. Przykręcasz i ma być szczelne, tam nie ma miejsca na żaden silikon
dokładnie, bo moze sie kawałek silikonu dostać do oleju i może byc nieciekawie.
kolega kiedys wytłumaczył mi, że nalezy dokrecac najpierw skrajne z lewej i prawej strony, nastepnie te w środku (o ile dobrze rozumiem masz pokrywe na 8 śrub ??)

: pt wrz 07, 2007 18:39
autor: wolfzan
koonrad pisze:
wolfzan pisze:Ale tam nie może się nic dziać. Przykręcasz i ma być szczelne, tam nie ma miejsca na żaden silikon
dokładnie, bo moze sie kawałek silikonu dostać do oleju i może byc nieciekawie.
kolega kiedys wytłumaczył mi, że nalezy dokrecac najpierw skrajne z lewej i prawej strony, nastepnie te w środku (o ile dobrze rozumiem masz pokrywe na 8 śrub ??)
Ja mam 3 śruby i starałem się je wykręcać mniej więcej po równo. Z tym silikonem to jest masakra. Jak coś dostanie się do silnika to może być nieciekawie... :crazy:

: pt wrz 07, 2007 21:47
autor: wojtas_GT
Jeśłi masz 1,8, np. ABS to można dać 2 rodzaje uszczelki. Niby powinna być katalogowo gumowa, w całości, ale jest też korkowa (robi np. Goetze) z dwoma gumowymi kciężycami. Jak u siebie robiłem to oryginalnie była gumowa, była 4,5 razy droższa więc wypróbowałem tą tańszą, z dobrym skutkiem, śmiga. Silikon daje się tylko po takiej większej kropli na łączenia korka z gumą, nigdzie więcej. Wymiana dość prosta, dokręcasz z czuciem po całości. :bigok:



Szukam dekielków do BBS - ów, jak na foto po lewej.

: pt wrz 07, 2007 22:02
autor: wolfzan
wojtas_GT pisze:Jeśłi masz 1,8, np. ABS to można dać 2 rodzaje uszczelki. Niby powinna być katalogowo gumowa, w całości, ale jest też korkowa (robi np. Goetze) z dwoma gumowymi kciężycami. Jak u siebie robiłem to oryginalnie była gumowa, była 4,5 razy droższa więc wypróbowałem tą tańszą, z dobrym skutkiem, śmiga. Silikon daje się tylko po takiej większej kropli na łączenia korka z gumą, nigdzie więcej. Wymiana dość prosta, dokręcasz z czuciem po całości. :bigok:



Szukam dekielków do BBS - ów, jak na foto po lewej.
Ja zapłaciłem za gumową jakieś 27 zeta, korkowa kosztowała około 10 zeta. Myślę, że to nie jest tak tragicznie drogo, a jak była gumowa to niech już taka będzie :grin:

: pt wrz 07, 2007 22:09
autor: wojtas_GT
Różne są ceny, różne są jakości. Za dobrego producenta wołali 45 / 10, w cenach zrabatowanych dla firmy motoryzacyjnej. U siebie nie oszczędzam na tyle, by się łasić, ale np. tanioch nie wstawiam, pod głowiczkę i miseczkę, jak również tą pod dekiel mam Goetze, można im zaufać. Kupiłem tą korkową, bo wymiana jest dziecinnie prosta, jakby co, a i tak są opinie, że gumówka czasem też nie wytrzymuje, więc mnie akurat się powiodło, oszczędziłem. Ale róbcie jak uważacie, zwłaszcza jeśli płacicie za każdą robotę... :bigok:

: pt wrz 07, 2007 22:52
autor: palermos
Ja kupiłem gumową jest ona w całości, kiedyś miałem taką gumowo korkową, przez jakis czas trzymała ale zaczęło mi sie od niedawna pocić spod dekla zaworów. Czyli odkrecić dekeil wyczyścić go w miejscu styku z uszczelką jak i głowice a następnie bez przesmarowania uszczelki (na sucho) skręcić. ? (mam silnik ABS 1.8) jest tam chyba jak ktoś pisał 8 śrub.

: pt wrz 07, 2007 22:54
autor: $iwy
Ja tez mam Goetz'a uszczeleczke oczywiscie korkowana... nie dawalem pasty zadnej.
Ja przykrecam sruby tak jak glowiczke,najpierw boki a pozniej srodek na krzyz.
A z tym ze zaciagnie sylikonu to przesadzacie koledzy.Przeciez nikt nie daje tam nie wiadomo ile tego.Mi kiedys Audi... TD zaciagnelo z dolotu kawalek plastiku-dosc spory.Przy przygazowaniu auto chodzilo jak by mialo odciecie.Nastepnego dnia wsiadam i normalnie chodzi.zawor ktorys sie nie domykal i tak sie dzialo.A sylikon zaraz by sie wypalil i to jeszcze w benzynie pfff.