Strona 1 z 2
pisk z okolic paska na wolnych obrotach a potem ponad 3 tyś
: czw wrz 06, 2007 19:15
autor: TomiTT
Witam. Gdy golfik dłużej postoi to po odpaleniu zaczyna coś piszczeć potem wraz z rozgrzewaniem się silnika pisk ustaje na wolnych obrotach i pojawia się dopiero po większych aż zostaje przez dłuższy czas gdy przekraczam 3 tyś obrotów. Nie moge odnaleźć miejsca tego piszczenia a cholernie mnie to wkurza
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
Pomóżcie
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: czw wrz 06, 2007 19:19
autor: dziejo
pasek klinowy alternatora lub inny ale nie rozrządu
: czw wrz 06, 2007 19:28
autor: TomiTT
Mam silnik AEE i jest tylko jeden pasek... czyli nazywa się pewnie wieloklinowy tylko że pisk nie jest ciągły tylko taki przerywany
: czw wrz 06, 2007 20:27
autor: misiek
dziejo pisze:pasek klinowy alternatora
też bym stawiał na to
TomiTT pisze:czyli nazywa się pewnie wieloklinowy
jeśli myslisz o tym co napędza alternator to nazywa się klinowy i to on może sie ślizgać na kole, polej go wodą, jeżeli zacznie piskać to albo go naciągni lub wymień
: czw wrz 06, 2007 21:00
autor: Zilly
Tam jest samonapinacz nie można regulować naciągu paska ręcznie. U mnie też piszczy wymieniałem pasek psikałem go preparatem do pasków i nie pomogło. Można wymienić samą rolkę z tego napinacza 40 zł a cały napinacz 290 zł :/ Dla ścisłości ABU i AEE mają te same paski klinowe
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: czw wrz 06, 2007 21:10
autor: misiek
Zilly pisze:Tam jest samonapinacz nie można regulować naciągu paska ręcznie
hmm.. a to zabiłeś mi klina (mam ten silnik) jutro spr. czy jest tam samonapinacz (teraz nie dam se głowy uciąć że nie ma)
: czw wrz 06, 2007 21:13
autor: TomiTT
Czyli co mam dokładnie zrobić ? wymienić pasek czy napinacz? Sprawdzałem rolke a raczej łożysko i pracuje jak nowe więc jedynie pasek chyba że coś jeszcze może powodować ten pisk ?
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
: czw wrz 06, 2007 21:14
autor: Marcinelli
mam u siebie to samo i wiem już że pasek od alternatora mam do wymiany, piszczał niesamowicie aż do momentu kiedy psiknąłem na niego delikatnie WD40 i przestał, ale niedługo znowu zaczął, tak więc to wina paska, nie będę po każdej jeździe otwierał machy i traktował go WD
: czw wrz 06, 2007 21:17
autor: TomiTT
a i spróbuje tego i może to wskaże mi ten cholerny pisk
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
: czw wrz 06, 2007 21:17
autor: Paweł Marek
A co z paskiem od wspomy. Może to on i trzeba go naciągnąć albno zmienić.
: czw wrz 06, 2007 21:19
autor: TomiTT
Wszystko jest napędzane jednym paskiem... koło pasowe, alternator, napinacz oraz pompa od wspomagania
: czw wrz 06, 2007 21:22
autor: Marcinelli
spisikaj WD i będziesz od razu wiedział czy szukać dalej czy kupić nowy pasek.
: czw wrz 06, 2007 21:27
autor: TomiTT
jutro spróbuje tak zrobić
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
: czw wrz 06, 2007 21:30
autor: Marcinelli
a ja myślałem że to mój tylko taki piskliwy
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
daj znaka jak będziesz coś wiedział