Strona 1 z 1

Problem przy ruszaniu po dluzszym postoju

: śr wrz 05, 2007 00:15
autor: Mrozu23
Witam!
Mam Golfa MK2 1.3 benzyna 1984r.
Mam spory problem przy odpalaniu samochodu z rana lub po 4-5 godzinach postoju. Jak juz sie wymecze i go odpale to i tak co chwile gasnie na kazdych swiatlach na jakich stane i pierwsze 200m trasy nie da rady pojechac wiecej niz 20 na godz. przy gazie wcisnietym do oporu :/ Nie wiem o co chodzi bo jak pojezdze z 15 min to silnik sie "odmula" i dziala normalnie pracuje rowno i przestaje gasnac. Bylem u paru mechanikow ale nikt nie powiedzial mi nic konkretnego :( Dodam ze wymienilem filtry i swiece. Dopiero co kupilem ten samochod wiec niewiele wiecej moge powiedziec. Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi co moze byc tego przyczyna! :pub:

: śr wrz 05, 2007 09:28
autor: Mis
Mrozu23, byc moze elektryka lapie wilgoc, np kablem maja przebicie, to samo palec rozdzielacza i kopulka. Gaznik sterowany podcisnieniowo moze ma dzuiurawe rurki i lapie lewe powietrze i stad te klocki. Tak samo dziurawa podstawa pod gaznikiem moze lapac lewe powietrze. Jest duzo potencjalnch przyczyn, wiec napisz wiecej szczegolow i poszukaj w archiwum.


P.S. dziala poprawnie ssanie ? byc moze w cale go nie masz....

: śr wrz 05, 2007 15:30
autor: malolat
bys powiedzial co to za silnik dokladniej, bo w 1.3 sie nie orientuje :D ale podejrzewam ze to bedzie cos ze ssawniem wlasnie...

w starociach :D (bez urazy, moje mk2 jest ;83) bylo czasem ssanie reczne, trza bylo wyciagac taki bajer z lewej strony kierownicy - taka klapla pod swiatlami w desce.

jesli to gaznik to sprawdz wszystkie weze podcisnieniowe - gumowe i rurki, bo moze masz tam ssanie zalaczane podcisnieniowo czy cos :D

to tyle co narazie mi przychodzi do glowy... pisz jak postepy :D

: czw wrz 13, 2007 00:13
autor: Mrozu23
Oj zeszlo mi troszke bo mialem problem z przewodami. Ciezko je dostac :) Sprawdzilem czy nie dostaje lewego powietrza i wwszystko wyglada w pozadku ale nadal jest probelm przy jezdzie po dluzszej przerwie :/

Aha i doszedl kolejny probelm. Spalanie ok 13l litrów benzyny na 100 km!!! :goof:
Tankuje 98 na orlenie.

: czw wrz 13, 2007 09:03
autor: ppoll27
O boże, po co ci 98 ?, zalej go 95. Zobacz czy ci sie klapka od dolotu powietrza nad pierwszą gardzielą przysłania (na zimnym) i otwiera (na ciepłym) - byc może masz cały czas otwartą - sterują nią taki element czuły na temp. który raz za czas lubi paść.
A tu masz opis gąźnika:

http://rapidshare.com/files/55307076/2e2.zip.html

czy na ciepłym jest zupełnie OK ?

: czw wrz 13, 2007 19:54
autor: Mrozu23
Na cieplym jest zupelnie OK. Jezdzi bez zarzutu i nie gasnie ani nic i moc silnika jest w porzadku. Sprawdze dzisiaj wieczorem ta klapke i napisze jak to wyglada.


Grzebalem grzebalem przegladalem klapki nie znalazlem :/ Jestem kompletnie zielony jesli chodzi o samochody bo to moj pierwszy samochod i niedawno go kupilem :) Moglbys jakos sprecyzowac gdzie jest ta klapka?

: pt wrz 14, 2007 09:35
autor: ppoll27
Chodzi o taka klapke która jest nad wlotem powietrza do I gardzieli gaźnika - powinna działać tak że na zimnym jest zamknięta (wzbogaca mieszanke - coś jak "ssanie") a na ciepłym jest zupełnie otwarta. Powinneś to zobaczyć jak zdejmiesz z nad gaźnika obudowę filtra powietrza

: pt wrz 14, 2007 19:22
autor: Mrozu23
Dzieki wielkie za tak szczegolowy schemat. Klapka jest caly czas otwarta czyli padl czujnik tak?

Spalanie nadal konkretne :( na 11 litrach zrobilem 80 km!!! :crazy: