Problem przy ruszaniu po dluzszym postoju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mrozu23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 23:58
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Problem przy ruszaniu po dluzszym postoju

Post autor: Mrozu23 » śr wrz 05, 2007 00:15

Witam!
Mam Golfa MK2 1.3 benzyna 1984r.
Mam spory problem przy odpalaniu samochodu z rana lub po 4-5 godzinach postoju. Jak juz sie wymecze i go odpale to i tak co chwile gasnie na kazdych swiatlach na jakich stane i pierwsze 200m trasy nie da rady pojechac wiecej niz 20 na godz. przy gazie wcisnietym do oporu :/ Nie wiem o co chodzi bo jak pojezdze z 15 min to silnik sie "odmula" i dziala normalnie pracuje rowno i przestaje gasnac. Bylem u paru mechanikow ale nikt nie powiedzial mi nic konkretnego :( Dodam ze wymienilem filtry i swiece. Dopiero co kupilem ten samochod wiec niewiele wiecej moge powiedziec. Bede wdzieczny za wszelkie podpowiedzi co moze byc tego przyczyna! :pub:



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr wrz 05, 2007 09:28

Mrozu23, byc moze elektryka lapie wilgoc, np kablem maja przebicie, to samo palec rozdzielacza i kopulka. Gaznik sterowany podcisnieniowo moze ma dzuiurawe rurki i lapie lewe powietrze i stad te klocki. Tak samo dziurawa podstawa pod gaznikiem moze lapac lewe powietrze. Jest duzo potencjalnch przyczyn, wiec napisz wiecej szczegolow i poszukaj w archiwum.


P.S. dziala poprawnie ssanie ? byc moze w cale go nie masz....



malolat
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: pn lut 07, 2005 17:41
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: malolat » śr wrz 05, 2007 15:30

bys powiedzial co to za silnik dokladniej, bo w 1.3 sie nie orientuje :D ale podejrzewam ze to bedzie cos ze ssawniem wlasnie...

w starociach :D (bez urazy, moje mk2 jest ;83) bylo czasem ssanie reczne, trza bylo wyciagac taki bajer z lewej strony kierownicy - taka klapla pod swiatlami w desce.

jesli to gaznik to sprawdz wszystkie weze podcisnieniowe - gumowe i rurki, bo moze masz tam ssanie zalaczane podcisnieniowo czy cos :D

to tyle co narazie mi przychodzi do glowy... pisz jak postepy :D



Mrozu23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 23:58
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Mrozu23 » czw wrz 13, 2007 00:13

Oj zeszlo mi troszke bo mialem problem z przewodami. Ciezko je dostac :) Sprawdzilem czy nie dostaje lewego powietrza i wwszystko wyglada w pozadku ale nadal jest probelm przy jezdzie po dluzszej przerwie :/

Aha i doszedl kolejny probelm. Spalanie ok 13l litrów benzyny na 100 km!!! :goof:
Tankuje 98 na orlenie.
Ostatnio zmieniony czw wrz 13, 2007 00:44 przez Mrozu23, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw wrz 13, 2007 09:03

O boże, po co ci 98 ?, zalej go 95. Zobacz czy ci sie klapka od dolotu powietrza nad pierwszą gardzielą przysłania (na zimnym) i otwiera (na ciepłym) - byc może masz cały czas otwartą - sterują nią taki element czuły na temp. który raz za czas lubi paść.
A tu masz opis gąźnika:

http://rapidshare.com/files/55307076/2e2.zip.html

czy na ciepłym jest zupełnie OK ?


TDPower

Mrozu23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 23:58
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Mrozu23 » czw wrz 13, 2007 19:54

Na cieplym jest zupelnie OK. Jezdzi bez zarzutu i nie gasnie ani nic i moc silnika jest w porzadku. Sprawdze dzisiaj wieczorem ta klapke i napisze jak to wyglada.


Grzebalem grzebalem przegladalem klapki nie znalazlem :/ Jestem kompletnie zielony jesli chodzi o samochody bo to moj pierwszy samochod i niedawno go kupilem :) Moglbys jakos sprecyzowac gdzie jest ta klapka?
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2007 00:19 przez Mrozu23, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt wrz 14, 2007 09:35

Chodzi o taka klapke która jest nad wlotem powietrza do I gardzieli gaźnika - powinna działać tak że na zimnym jest zamknięta (wzbogaca mieszanke - coś jak "ssanie") a na ciepłym jest zupełnie otwarta. Powinneś to zobaczyć jak zdejmiesz z nad gaźnika obudowę filtra powietrza


TDPower

Mrozu23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 23:58
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Mrozu23 » pt wrz 14, 2007 19:22

Dzieki wielkie za tak szczegolowy schemat. Klapka jest caly czas otwarta czyli padl czujnik tak?

Spalanie nadal konkretne :( na 11 litrach zrobilem 80 km!!! :crazy:
Ostatnio zmieniony sob wrz 15, 2007 21:25 przez Mrozu23, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 346 gości