Strona 1 z 1
uklad hamulcowy
: wt wrz 04, 2007 11:20
autor: slawko333
witam!!!
wiem ze byl poruszany juz temat odpowietrzania ukladu hamulcowego, czytalem wszystko dokladnie! mam problem z tylnimi cilinderkami na bebnach, chyba przeciekaja bo ubywa mi plynu i widac wycieki na tarczy nosnej, mam zamiar je wymienic, czy musze spuszczac caly plyn? a czy dalo by sie tak odpowietrzyc, ze na pusty zbiorniczek dolewac plynu, przy odkreconych zaworkach i dokrecic w momencie pojawienia sie plynu w zaworkach?
pozdrawiam!!
: wt wrz 04, 2007 15:04
autor: Steryd126
nie ma potzreby spuszczania całego płynu, zrób to tak żeby jak najmniej go ubyło podczas wymiany. uważaj żeby nie pozrywać gwintu z przewodu , bo stare przewody ciężko sie czasem odkrecają i nieraz trzeba stary ucinać. po wymianie musisz oczywiscie odpowietrzyc.
: wt wrz 04, 2007 15:10
autor: grandi
Dobrze je obpukaj młotkiem tam gdzie wchodzą gwinty nie z całej siły ale tak jakiś czas potem juz odkręcisz
: wt wrz 04, 2007 18:17
autor: slawko333
no dobra a w instrukcji odpowietrzania pisze o nacisnieciu hamulca i odkreceniu zaworku, ale najpierw sie naciska i trzyma hamulec a potem odkreca czy na odwrot?no i jak przestana leciec babelki to trzeba puscic hamulec czy najpierw zakrecic a potem poscic.jak odpowietrze wedlug instrukcji najpierw prawy tylni hamulec, i przejde do lewego hamulec robi sie coraz twardszy, i za kazdym razem jeszcze bardziej, czy to nieprzeszkadza w odpowietrzeniu, czy lepiej jest przed kazdym odpowietrzeniem zapalic na chwile silnik?
pozdrawiam
: wt wrz 04, 2007 18:21
autor: Paweł Marek
Ktoś naciska i trzyma, wtedy odkręcasz zaworek, wylatuje co ma wylecieć, wtedy zakręcasz zawór i dopiero wtedy kolega puszcza hamulec. I tak aż do skutku. Zapalenie silnika zwiększa ciśnienie plynu po naciśnięciu hamulca, ale do odpowietrzania jest to niepotrzebne, wystrzeliłby płyn z odpowietrznika pod dużym ciśnieniem, jeszcze by wężyk wyrwało i dostałbyś po oczach płynem.
: wt wrz 04, 2007 18:33
autor: grandi
5 nacisnieć . pedał nacisniety do podłogi odkręcasz odpowietrznik pedał schodzi całkiem do podłogi ty zakręcasz i tak aż do odpowietrzenia hamulców, czynność ta nalezy powturzyc po 24 h jak bo to wszystko musi sie jak by to okreslic ulozyc w tym czasie niech on sobie stoi.
: wt wrz 04, 2007 18:51
autor: slawko333
nieczaje tego twojego sposobu, moze troche jasniejpo 5 nacisnieciach to pedal raczej do podlogi niepojdzie, tylko bedzie twardy.
: wt wrz 04, 2007 22:07
autor: grandi
1. Nasciskasz 5 razy pedał
2. Pedał wciskamy do końca po tych 5 naciśnieciach
3. Trzymasz wciśniety pedał do podłogi , ktoś w tym czasie odkręca odpowietrznik , pedal opada calkowicie do podłogi, zakręcamy odpowietrznik i powtarzamy cykl tak dlugo ąz pedał bedzie odpowiednio twardy.
: pn paź 08, 2007 11:26
autor: kogut_thc
Witam, zmienialem przedwczoraj linke hamulca ręcznego i wymieniłem łożyska. Kiedy mailem zdjete bebny wcisnalem hamulec sam nie wiem po co i chya szczeki tak dobilo do cylinderkow ze sie zaczal lac plyn. Kiedy skonczylem i zalozyclem kola chcialem podpompowac hamulec no i wylal sie caly plyn. I teraz pytanie czy cylinderki musze wymienic na nowe czy moze jakos je ustawic??
: pn paź 08, 2007 12:40
autor: krzysiek82
Cylinderki wymieniasz na nowe, potem odpowietrzenie zaczynasz od tylnego lewego koła. Powodzenia.
: pn paź 08, 2007 12:54
autor: kogut_thc
Dzieki za informacje mam nadzieje ze jakos to poskladam.Pozdrawiam
: pn paź 08, 2007 20:18
autor: Arczi
Ja dzisiaj wymieniałem cylinderek. Zapłaciłem 47 zł. Bo miałem uszkodzoną gume, W srodku masz jeszcze jedną uszczelkę. Czyli 2 z jednej i 2 z drugiej.