uklad hamulcowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

uklad hamulcowy

Post autor: slawko333 » wt wrz 04, 2007 11:20

witam!!!
wiem ze byl poruszany juz temat odpowietrzania ukladu hamulcowego, czytalem wszystko dokladnie! mam problem z tylnimi cilinderkami na bebnach, chyba przeciekaja bo ubywa mi plynu i widac wycieki na tarczy nosnej, mam zamiar je wymienic, czy musze spuszczac caly plyn? a czy dalo by sie tak odpowietrzyc, ze na pusty zbiorniczek dolewac plynu, przy odkreconych zaworkach i dokrecic w momencie pojawienia sie plynu w zaworkach?
pozdrawiam!!



Steryd126
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 645
Rejestracja: pn lis 21, 2005 21:01
Lokalizacja: Petrykozy, Pabianice
Kontakt:

Post autor: Steryd126 » wt wrz 04, 2007 15:04

nie ma potzreby spuszczania całego płynu, zrób to tak żeby jak najmniej go ubyło podczas wymiany. uważaj żeby nie pozrywać gwintu z przewodu , bo stare przewody ciężko sie czasem odkrecają i nieraz trzeba stary ucinać. po wymianie musisz oczywiscie odpowietrzyc.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt wrz 04, 2007 15:10

Dobrze je obpukaj młotkiem tam gdzie wchodzą gwinty nie z całej siły ale tak jakiś czas potem juz odkręcisz


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » wt wrz 04, 2007 18:17

no dobra a w instrukcji odpowietrzania pisze o nacisnieciu hamulca i odkreceniu zaworku, ale najpierw sie naciska i trzyma hamulec a potem odkreca czy na odwrot?no i jak przestana leciec babelki to trzeba puscic hamulec czy najpierw zakrecic a potem poscic.jak odpowietrze wedlug instrukcji najpierw prawy tylni hamulec, i przejde do lewego hamulec robi sie coraz twardszy, i za kazdym razem jeszcze bardziej, czy to nieprzeszkadza w odpowietrzeniu, czy lepiej jest przed kazdym odpowietrzeniem zapalic na chwile silnik?
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 04, 2007 18:21

Ktoś naciska i trzyma, wtedy odkręcasz zaworek, wylatuje co ma wylecieć, wtedy zakręcasz zawór i dopiero wtedy kolega puszcza hamulec. I tak aż do skutku. Zapalenie silnika zwiększa ciśnienie plynu po naciśnięciu hamulca, ale do odpowietrzania jest to niepotrzebne, wystrzeliłby płyn z odpowietrznika pod dużym ciśnieniem, jeszcze by wężyk wyrwało i dostałbyś po oczach płynem.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt wrz 04, 2007 18:33

5 nacisnieć . pedał nacisniety do podłogi odkręcasz odpowietrznik pedał schodzi całkiem do podłogi ty zakręcasz i tak aż do odpowietrzenia hamulców, czynność ta nalezy powturzyc po 24 h jak bo to wszystko musi sie jak by to okreslic ulozyc w tym czasie niech on sobie stoi.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » wt wrz 04, 2007 18:51

nieczaje tego twojego sposobu, moze troche jasniejpo 5 nacisnieciach to pedal raczej do podlogi niepojdzie, tylko bedzie twardy.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt wrz 04, 2007 22:07

1. Nasciskasz 5 razy pedał
2. Pedał wciskamy do końca po tych 5 naciśnieciach
3. Trzymasz wciśniety pedał do podłogi , ktoś w tym czasie odkręca odpowietrznik , pedal opada calkowicie do podłogi, zakręcamy odpowietrznik i powtarzamy cykl tak dlugo ąz pedał bedzie odpowiednio twardy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

kogut_thc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kogut_thc » pn paź 08, 2007 11:26

Witam, zmienialem przedwczoraj linke hamulca ręcznego i wymieniłem łożyska. Kiedy mailem zdjete bebny wcisnalem hamulec sam nie wiem po co i chya szczeki tak dobilo do cylinderkow ze sie zaczal lac plyn. Kiedy skonczylem i zalozyclem kola chcialem podpompowac hamulec no i wylal sie caly plyn. I teraz pytanie czy cylinderki musze wymienic na nowe czy moze jakos je ustawic??



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » pn paź 08, 2007 12:40

Cylinderki wymieniasz na nowe, potem odpowietrzenie zaczynasz od tylnego lewego koła. Powodzenia.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

kogut_thc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kogut_thc » pn paź 08, 2007 12:54

Dzieki za informacje mam nadzieje ze jakos to poskladam.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pn paź 08, 2007 20:18

Ja dzisiaj wymieniałem cylinderek. Zapłaciłem 47 zł. Bo miałem uszkodzoną gume, W srodku masz jeszcze jedną uszczelkę. Czyli 2 z jednej i 2 z drugiej.


1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601

Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 256 gości