Strona 1 z 1

Czy należy podłączyć VAG po przeczyszczeniu przepustnicy

: pn wrz 03, 2007 14:48
autor: darwielg
Witam
Wiem że temat ten był poruszany wiele razy ale proszę o odpowiedź odnośnie sytuacji gdzie miałem problemy z obrotami w moim golfie 1,4 16 V a po przeczyszceniu wszystko jest ok. Czy myszę podłączyć VAG? Dzieki za odpowiedź.

: pn wrz 03, 2007 14:56
autor: dziejo
wydaje mi się ze adaptacja przepustnicy powinna poddac się samo zdiagnozowaniu po jej podpięciu i zresetowaniu kompa

: pn wrz 03, 2007 15:02
autor: Jacenty85
Jak założyłeś przepustnicę a silnik chodzi poprawnie to nie musisz adoptować. Jeśli czyszczenie nie pomogło to trzeba wykasować wyczuczone wartości i wporwadzic nastawy podstawowe

: pn wrz 03, 2007 15:20
autor: darwielg
Po przeczyszczeniu pomogło jest ok. a reset kompa zrobić odłączając kleme?

: pn wrz 03, 2007 15:47
autor: Jacenty85
W twoim przypadku żadnych resetów się nie robi, bo twój sterownik nie traci pamięci po odpięciu aku. Resety można sobie robić w jednopunktach. U ciebie można odpiąć aku w celu samoczynnego nastawienia się przepustnicy ale jeśli założyłeś i jest ok. to nic nie rób

: pn wrz 03, 2007 22:49
autor: kiss
W wielu przypadkach przepustnica sama sie zaadoptuje już po kilka jazdach. Tak właśnie mogło być u Ciebie i w tej sytuacji podłączenie pod vag nie jest konieczne

: pt wrz 14, 2007 13:16
autor: darwielg
Przy zapaleniu zimnego silnika obroty są na 750 a powinny być większe bo przecież ssanie. Czy podłączenie Vag pomoże?

: sob wrz 15, 2007 00:42
autor: pmangel
Hmmmm to ja mam odwrotnie na ssaniu mam cos kolo 2000 a normalnie 1200 wymienilem przepustnice zrobilem juz ponad 1000 km i nic. Zrobilem naturalny reset czyli klemu w dol odczekalem godzinke zalozylem odczekalem 30 min w wtedy zaczolem dzialas nadal jest tak samo. Co zrobic trace juz nerwy na to :D i skad wziasc te podstawowe nastawy nie wybierajac sie do aso

czyszczenie przepustnicy

: ndz wrz 16, 2007 12:14
autor: stiw
Witam. Ja miałem podobny problem po czyszczeniu przepustnicy,otóż po czyszczeniu obroty były rzędu 1800-2000.kilkukrotna adaptacja przepustnicy VAG-iem nic nie pomogła,a przyczyna była prozaiczna.Ten krótki cienki wężyk który wychodzi z rury łączącej przepływomierz z przepustnicą a łączy się chyba z kolektorem (dokładnie nie pamiętam)wystarczy ściągnąć opaską (w oryginale nie ma) i po problemie.U mnie tak było.Spróbuj zdjąć ten wężyk z krućca na rurze i zatkać kruciec palcem czy obroty spadną.Pozdr. :okej:

: ndz wrz 16, 2007 14:19
autor: pszczyna
Wielokrotnie pisałem na forum iż reset kompa w MK IV możliwy jest tylko i wyłącznie poprzez VAG, zdjęcie klem nic nie da tak jak nawet pisał Jacenty85

: śr wrz 19, 2007 16:08
autor: pmangel
Dzisiaj dowiedzialem sie od kumpla pracujacego jako elektryk w ASO VW ze po kazdej wymianie czyszczeniu przepustnicy nalezy podlaczyc autko pod VAGA i na odpalonym silniku sprawdzic nastawy przepustnicy i jesli sie roznia to wgrac fabryczne na nowo. Jutro wlasnie jade na taka operacje naszczescie za free wiec powiem wam czy to cos dalo.

: śr wrz 19, 2007 23:37
autor: Jacenty85
Jak miałeś mocno zabrudzoną przepustnicę i ECU "nauczyło" się złych wartości to trzeba się podłączać. Jak szybko wykryłeś zabrudzenie i wyczyściłeś nie musisz nic robić jeśli auto pracuje jak należy