VR6 2.8 bezyna + gaz chyba nie pali na wszystkie cylindry

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg10581
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:36
Lokalizacja: Leipzig

VR6 2.8 bezyna + gaz chyba nie pali na wszystkie cylindry

Post autor: greg10581 » ndz wrz 02, 2007 20:31

Witam,
po kolejnej dlugiej (500km) podrozy zgasilem auto i odpalilem ponownie po 10 min i silnik dziwnie zaczal pracowac, pali jak zwykle (za 2-3 razem, bo od dluzszego czasu mialem z tym problemy, ale po odpaleniu pracowal super). No a teraz pali jak by na 5 cylindrow tylko. Co sprawdzic i co moze byc przyczyna?

Swiece nowe - zalozylem z 1000km temu, a z ta nierowna praca to tak nagle sie stalo - i nie wiem co to moze byc? Nawet jak przegazuje to nadal jest to damo, nie tylko po odpaleniu.

Mam swoje podejzenia ale nie chce pisac zeby nie sugerowac.

Ogolnie auto jezdzi super - stan jest bardzo dobry (20 000km w 4miesiace i tylko olej + klocki i tarcze tyl + swiece + filtry). Przebieg kolo 210 000km.

Dzieki wszystkim za pomoc!



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz wrz 02, 2007 21:54

Odlączaj kable pokolei i odpalaj silnik, jezeli po zdjeciu ktoregos bedzie pracowal tak ja z zalozonym to bedziesz wiedzial na ktory cylinder zle chodzi, bedziesz widzial roznice ezeli odepniesz prawidlowo dzialajacy a jak odlaczysz zly to bedzie pracowal tak jak odpisujesz jakbys nic nie zrobil.



stempel72
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: pt mar 24, 2006 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: stempel72 » pn wrz 03, 2007 08:24

Równie dobrze możesz odpina po kolei kable od cewki (rozdzielacza zapłonu) po kolei na pracującym silniku i sprawdza który nie chodzi. Jeśli padła by cewka to nie działał by na minimum dwóch cyl. Zależy jeszcze jaki masz zapłon czy moduł czy cewka. Jeśli na cewkę to sprawdz palec rozdzielacza i kopułkę, jak na moduł to padły by dwa gary. Więc napisz pierw jaki masz zapłon.


VR6 + STAG 300

Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pn wrz 03, 2007 09:36

a kable wymieniłeś??? słuchaj podjedź na diagnostyke gazu i sprawdż ale jak wymieniasz kable to odrazu świece i można kopułkę i palec. Jakie świce i kable masz Firma?? nie każde się nadają do gazu. Polecam NGK a coś z tańszych to Sentech silikonowe są dobre w swojej cenie


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

greg10581
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:36
Lokalizacja: Leipzig

Post autor: greg10581 » pn wrz 03, 2007 09:37

Dzieki wielkie!

1. Cewki nie mam (chyba :) Bo nie mam tez kopulki - a to chyba jest razem? Wydaje mi sie, ze mam modul zaplonowy - wiec jak by padl to chyba caly, a nie na jeden cylinder?

2. Sprawdze na ktory cylinder nie pracuje. Jak znajde to co wtedy robic?


Moim przypuszczeniem sa kable wysokiego napiecia - ale nie jestem pewien czy to moze byc przyczyna?


Dziekuje za pomoc!

[ Dodano: 03 Wrz 2007 09:39 ]
gtibodek pisze:a kable wymieniłeś??? słuchaj podjedź na diagnostyke gazu i sprawdż ale jak wymieniasz kable to odrazu świece i można kopułkę i palec. Jakie świce i kable masz Firma?? nie każde się nadają do gazu. Polecam NGK a coś z tańszych to Sentech silikonowe są dobre w swojej cenie
kable wlasnie sa stare - i to uwazam za przyczyne - nie ma znaczenia czy pracuje na gazie czy na bezynie - jest to samo dokladnie. swiece sa nowe - ale nie wiem jakiej firmy bo zapomnialem zapytac w serwisie ostatnim razem.

cewki nie mam - jest modul zaplonowy. czy tam cos mozna zrobic?



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pn wrz 03, 2007 09:42

greg10581 pisze:kable wlasnie sa stare - i to uwazam za przyczyne - nie ma znaczenia czy pracuje na gazie czy na bezynie - jest to samo dokladnie. swiece sa nowe - ale nie wiem jakiej firmy bo zapomnialem zapytac w serwisie ostatnim razem.
kolego wymień kabelki bo jak dasz nowe świece a stare kable to świeca nie dostaje tyle prądu co by chciala i po jakimś czasie ją też szlak trafi a jeszcze gaz !!! jak zrobileś dopiero 1000km to szybko kable wymień. Jka masz świece Boscha to może nie dać rady na gazie. Polecam ngk


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

greg10581
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:36
Lokalizacja: Leipzig

Post autor: greg10581 » pn wrz 03, 2007 09:46

mialem plan kupic dzis kable, ale nie wiem jeszcze jakie? na e-bayu sa rozne, od 20 euro za komplet do 90 euro za komplet. Na co zwrocic uwage? Autem chce jeszcze jezdzic kolo 2 lat - co u mnie oznacza kolo 100 000km (duzo i nieduzo). Dzieki za pomoc!



gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » pn wrz 03, 2007 09:50

Kup kable firmy BERU dedykowane pod Twoj silnik.Bedizesz zadowolony i dlugo na nich pojezdzisz.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pn wrz 03, 2007 09:59

greg10581 pisze:mialem plan kupic dzis kable, ale nie wiem jeszcze jakie? na e-bayu sa rozne, od 20 euro za komplet do 90 euro za komplet. Na co zwrocic uwage? Autem chce jeszcze jezdzic kolo 2 lat - co u mnie oznacza kolo 100 000km (duzo i nieduzo). Dzieki za pomoc!
kable iświece powinno się co 20 tyś km wymienić na gazie. Kable niby nie ale tak jak pisalem sama wymiana świec nic nie da. Beru też są dobre ja uznaje ngk


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

greg10581
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:36
Lokalizacja: Leipzig

Post autor: greg10581 » pn wrz 03, 2007 10:02

kable co 20 000km to bym zbankrutowal chyba :(( kable kosztuje kolo 300zl, a ja 20000 niekiedy robie w 3 miechy (tak jak w te wakacje :D

Dzieki chlopaki!



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pn wrz 03, 2007 10:11

greg10581 pisze:kable co 20 000km to bym zbankrutowal chyba :( ( kable kosztuje kolo 300zl, a ja 20000 niekiedy robie w 3 miechy (tak jak w te wakacje :D
uroki jazdy na gazie ja też tak mam kolego ale jak nic sie nie dzieje to spoko śmigaj ale jak coś to wiesz co ! wymiana :blush: :hmm: :cry:


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » pn wrz 03, 2007 10:15

gtibodek pisze: uroki jazdy na gazie ja też tak mam kolego ale jak nic sie nie dzieje to spoko śmigaj ale jak coś to wiesz co ! wymiana :blush: :hmm: :cry:
Dokladnie.Kup pozadne kable i jezdzij dopuki cos sie nie zacznie dziac.A na kablach BERU 40000 jak nie wiecej zrobisz z palcem w d.... nawet przy gazie.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

greg10581
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:36
Lokalizacja: Leipzig

Post autor: greg10581 » pn wrz 03, 2007 10:23

no to git :)))
ale i tak powiem szczerze, ze takiego auta jeszcze nie mialem - pociskam ciagle po autostradach w europe - raz na 2 tygodnie najczesniej ostatnio pekalo 2-3000km i luz. alpy, morze, etc... wszystko dziala, jestem pod wrazeniem, ze 11letnie auto moze tak dzialac! kolejne autko to bedzie jakis Golf 4, najchetniej R32, ale pewnie skonczy sie na jakims GTI :D



Awatar użytkownika
gtibodek
szybki i wściekły
szybki i wściekły
Posty: 409
Rejestracja: sob lut 24, 2007 19:07
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki
Kontakt:

Post autor: gtibodek » pn wrz 03, 2007 10:32

no to git :) ))
ale i tak powiem szczerze, ze takiego auta jeszcze nie mialem - pociskam ciagle po autostradach w europe - raz na 2 tygodnie najczesniej ostatnio pekalo 2-3000km i luz. alpy, morze, etc... wszystko dziala, jestem pod wrazeniem, ze 11letnie auto moze tak dzialac! kolejne autko to bedzie jakis Golf 4, najchetniej R32, ale pewnie skonczy sie na jakims GTI
jest moc i marka więc sie śmiga. Pozdrowionka i wszystkiego naj z użytkowania VW


Nisko,szeroko na bogato wiec zjedź mi z drogi szmato

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 313 gości