Strona 1 z 3

kontrolka cisnienia oleju

: pt kwie 15, 2005 13:53
autor: dunaj
wstawiłem sobie licznik z obrotmierzem na dwie wtyczki przerabiałem wtyczke bo miałem jedna wszystko działa super oprocz kontrolki oleju bo sie zapala w czasie jazdy i brzeczy na wolnych obrotach jest dobrze odłaczałem nawet czujnik ale ona i tak sie właczała co mogłem zle podłaczyc ? Moze ktos miał podobny przypadek po przerobce ? (na starym liczniku wszystko było dobrze)

: pt kwie 15, 2005 14:36
autor: mr_simon
Sprawdź czy leci Ci olej z czujnika. Jeśli jedziesz do 2 tys. obrotow i nie zapala sie i nie brzeczy to znaczy, ze wysiadł Ci czujnik. Wymień czujnik (koszt około 12zł) i sprawdź co się dzieje. Jeżeli dalej problem będzie się powtarzał to najlepszym rozwiązaniem będzie odwiedzić elektryka samochodowego!

: pt kwie 15, 2005 21:48
autor: dziomal
Obrotomierz posiada funkcje kontrolowania ciśnienia oleju względem obrotów. Na biegu jałowym sprawdza czujnik 0,3bar a gdy obroty są powyżej 2000 obr/min to sprawdza czy 2 czujnik daje sygnał, czy ciśnienie jest powyżej 1,8bar. Ten sam temat przerabiam właśnie u siebie. Powyżej 2000 zaczynał piszczeć bo nie podłączyłem do obrotomierza czujników ciśnienia oleju.

: wt kwie 19, 2005 10:12
autor: arkangel
u mnei dokladnei to samo :) tez jestem po przerobce licznika jednokostkowego na licznik 2 kostkowy z obrotomierzem. wszystko niby dizala ale olej szwankuje i brzeczy. mialem tez problem z napieciem na wskaznik paliwa i temperatury.

: wt kwie 19, 2005 14:04
autor: dunaj
no i co zrobiłes z tym działa ci teraz kontrolka bo ja ja wyjełem brzeczyk nic nie pomagało nawet nowy czujnik

: wt kwie 19, 2005 21:18
autor: arkangel
ja borykam sie z tym nadal, 2,5 tysaca i zacyzan przeczec roznei to bywa ale zawsze powyzej 2000, olej jest wiec to raczej cos z elektronikom albo czujniekiem, kabelki podlaczone sa w jednym miejscu do panelu tam gdze pisalo OEL1 OEL2 czy jakos tak

Trzeba je rozdwoic i podlaczyc jescze do obrotosciomierza ??
nie iwem jak z tym sobie poradzic dziwne jest to ze jezdizlem dosc dlugo po zmianie licznika i nie piszczalo nagle ni stad ni z owoad zaczelo

: wt kwie 19, 2005 21:26
autor: Lookas
ja mam ten sam proble ale nie wymienialem zegarow, naomiast wymienilem czujnik i nic nie pomoglo zm,ierzylem cisnieniw oleju manometrem bo znajomy mi powiedzial ze moze panewki trza wymienic ale okaqzalo sie ze wszystko gra poodalczalem pozniej czujniki i dalej piszczy!!! pomocy ktom mi pomoze albo podpowie co jescze moge zrobic???

: pt kwie 22, 2005 13:09
autor: dunaj
Pomozcie nikt nie wie co to moze byc bo jezdze bez brzeczyka a to troche niebezpieczne bo jak naprawde olej mi wycieknie to moge zatrzec silnik

: śr maja 18, 2005 19:41
autor: Paul1a
ta ja mam podobny problem ale nie wymienialem likcznika mam standardoiwy ale czujka mi tez sie wlaczala na wyzszych obrottach bylem u elektryka i wyminil mi czujki i wogle duzo rzeczy i po sprawdzeniu cisnienia okazalo sie ze mam ciut zadurze bo dochodzi mi do 6 barow koles powiedzial ze pompe oleju trzeba wymienic i co wy na to??? czy to napewno pompa???

: czw maja 19, 2005 07:18
autor: wojteks
na zimnym silniku jest 6 bar, na ciepłym powinno być mniej, jak tak nie jest to do wymiany zawór upustowy oleju (utrzymuje ciśnienie u układzie)

: czw maja 19, 2005 11:43
autor: Paul1a
kiedys mi przekraczalo 6 mialem siedem a nawet 8 ale wyjalem pompe przeczyscilem ja itp. i wlozylem spowrotem i tera caly czas mam 6 czy zimny czy cieply silnik!!! a co to ten zawór upustowy oleju???? i gdzie sie znajduje???

: czw maja 19, 2005 12:26
autor: wojteks
jak cały czas masz 6 bar (na ciepłym silniku) to źle, patrz załączone obrazki

: czw maja 19, 2005 14:32
autor: Paul1a
no ja wiem ze to cholernie zle ale czy to wina pompy!!!! a ten opis to nie wiem dla kogo jest bo wiesz ja niezabardzo sie znam na tym a tu jakis naukowy jezyk czo cos

: czw maja 19, 2005 14:46
autor: wojteks
Paul1a pisze:no ja wiem ze to cholernie zle ale czy to wina pompy!!!! a ten opis to nie wiem dla kogo jest bo wiesz ja niezabardzo sie znam na tym a tu jakis naukowy jezyk czo cos
to są fragmenty książki Golf i Vento str 37, żaden naukowy język.

może to być wina tego zaworu w pokrywie pompy ale ja tego jeszcze nigdy nie rozbierałem.